Momenteel kan ik niet rijden wegens blokkades in mijn schouders en bekken, waardoor ik nu meer tijd heb om meer mijn filmpjes van het rijden te bekijken.
Ik probeer heel erg aan mijn houding te werken deels zal dit misschien ook verbeteren wanneer mijn bekken terug in orde is. Ik kan het maar niet helpen om steeds in een stoelzit terecht te komen. Ik let er heel erg op dat de lijn tussen schouders, bekken en been op één lijn komt maar mijn zadel dwingt mij min of meer om in die houding te blijven zitten. Ik moet veel druk zetten op mijn stijgbeugels om deze naar achteren te krijgen waardoor alles op één lijn komt te staan. Ik vermoed dat mijn stijgbeugels lang genoeg staan.
Hierbij een filmpje van mijn zit. Hierop was ook de spanning van mijn paard te zien. Er reed een tractor op de weide naast ons en hij was zeer gespannen maar bleef braaf wat voor ons al een hele verbetering is. Mochten jullie daar tips omtrent hebben, laat maar weten.
Graag wat tips, maar hou het vriendelijk ik rij nog maar 3 jaar, met af en toe wat tussenpauzes waarin ik niet kon rijden wegens medische redenen
ik krijg les en we doen het rustig aan.Filmpje is onbewerkt dus je zal me af en toe horen praten tegen mijn grootvader
Maar ze heeft mij zo goed geholpen. Het rijden gaat nu ook gelijk beter. Dat gun ik iedereen. Succes!
Hierdoor kan je veel subtielere hulpen geven en gemakkelijker een heup laten zakken om zo een buiging in te zetten. 
maar dat is offtopic haha).