Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), maar die wordt uiteindelijk wel behoorlijk fanatiek. Wel is het zo dat ik heel zelfverzekerd erop moet zitten, want het is een ontzettende zenuwpees en als hij merkt dat ik ook een beetje zenuwachtig ben slaat hij dicht en komen we nauwelijks vooruit.
. Als je moet drijven om hem überhaupt aan het lopen te houden, wordt het een ander verhaal
...
Je moet gewoon een keer starten en dan zie je vanzelf wel of je paard geschikt is joh. Ik gok zomaar dat je paardje dan echt wel zin krijgt om te lopen. Zolang het natuurlijk niet iets lichamelijk is... Tamadine schreef:Wat is de exacte reden van het niet voorwaarts zijn? Ik denk dat dat een eerste vraag is wat je je moet stellen. Ik ben er wel van overtuigd dat je veel paarden voorwaarts kan krijgen met een juiste aangepaste training en een hele dosis enthousiasme en uitdaging. Ook kan een paard fanatieker worden naarmate die meer conditie opbouwt...
Dus ik nam de honden mee. Vindt ze fijner. Maar aangezien mijn honden al flink op leeftijd zijn, redden ze het hogere tempo niet. Dus nu gaan we alleen. Ze is inmiddels op dat zelfde ronde redelijk relaxt. Maar de draf is zó relaxt, dat er niet veel actie in zit. Galop vond ze eerst ook wel leuk, maar zoals vandaag zag ze dat niet zitten. Ik moest aardig mijn bedt doen om haar aan de gang te houden. Net alsof je constant met de handrem erop rijdt.
kitlover schreef:Het is en blijft natuurlijk wel voor de lol en als je paardje stress krijgt omdat ze boven haar tempo gaat lopen krijg je daar op langere afstanden problemen mee...
Speedster schreef:Ja dat rode lintje heeft aan dat het paard schopt. Je ziet het regelmatig en de betekenis ervan is op wedstrijden ook bekend. Afstand houden voor de anderen dus.