Flirt aka Furby is een net 5 jarige KWPN merrie met als afstamming Carambole x Lennard x Pele xx. Ik heb haar sinds jaarling. Ze is niet zo goot (161cm), maar maakt dat ruimschoots goed met haar springkwaliteiten
. Het is een fijn meewerkend paard, braaf, maar gevoelig met rijden, waar ik in het begin erg aan moest wennen. Als je haar per ongeluk iets te hardhandig wat vraagt, straft ze dat gelijk af
Vorig jaar een paar crosstrainingen gevolgd en een oefencrossje gereden, wat ze nog heel spannend vond en ze pas op het eind het spelletje doorkreeg. Dit jaar een indoor crosstraining, waar ze heel stoer over alles heen sprong. En een oefencross in putten wat ze in het begin nog maar spannend en raar vond, zo'n hindernis ineens uit het niets

Dit weekend dus haar eerste echte SGW, lekker dichtbij in Westerbork. Dressuur 183, kon beter maar tevreden (vorig weekend eerste keer tussen de bordjes geoefend en was ze 1e en 3e et 192 en 189
) Met inspringen werd ze wat gespannen doordat mensen linksom en rechtsom insprongen, daardoor was het parcoursje niet erg netjes (normaal springt ze B). Cross zag ik wel wat tegenop, er stonden een aantal kijkerige hindernissen in, hindernis 1 was erg smal en het stond toch wel wat hoger dan ik had verwacht. Maar Furb heeft me echt enorm verbaasd door gelijk super stoer van start te gaan en overal zonder twijfel overheen te vliegen
Leuk dat ze het vond! Alleen een weigering bij de waterbak, dat vind ze nog wat spannend. Als ik mijn zweepje in mijn andere hand had genomen en haar teruggenomen had naar draf, was ze er waarschijnlijk wel meteen ingelopen. Maar geeft niks, zeer tevreden voor haar eerste keer 
Springen:

Hindernis 3:

Hindernis 5:

Hindernis 6:

Op de hei:

Hindernis 11: (deze komt aan de muur!)

Hindernis 14:

Filmpje van de start, H3,4+5 en de waterbak (tip, zet hem even op HD
: