[WN] westernmaneges Zuid-holland, welke is leuk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Billy12

westernmaneges Zuid-holland, welke is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 19:50

Ik woon zelf in Woerden.
Nu heb ik een aantal stallen gevonden via google die westernlessen geven op paarden van hun.

Hier heb ik ze op een rijtje:
-Lonestar Westernstable, Alphen a/d Rijn
-Westernmanege van Buuren, Bodegraven (in hippisch centrum bodegraven)
-Manege de Goudse hout, Gouda (worden ook dressuurlessen gegeven)
-Crazy Cowgirl Ranch, Gouderak

Heeft iemand ervaring met een van deze stallen?

Ik heb in het verleden 2 privelessen gehad bij de White Socks stables in Huis ter Heide.
Maar ik ben in de western nog wel een beginner.

Anoniem

Re: westernmaneges Zuid-holland, welke is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:47

Ga maar gerust naar de Lone Star, daar zit je goed.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:52

Ik heb ooit een les gehad bij Lone Star, was erg leuk toen, maar ik heb weinig verstand van western rijden. Volgende week heb ik een proefles bij van Buuren, ben heel benieuwd. Die bestaat nog maar heel kort, dus ik weet niet of je daar veel ervaringen mee gaat vinden.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 20:58

_Emm_ schreef:
Ik heb ooit een les gehad bij Lone Star, was erg leuk toen, maar ik heb weinig verstand van western rijden. Volgende week heb ik een proefles bij van Buuren, ben heel benieuwd. Die bestaat nog maar heel kort, dus ik weet niet of je daar veel ervaringen mee gaat vinden.

Oke! Wil je me laten weten hoe het was bij van Buuren? Ik ben wel benieuwd!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:00

Ik zal het laten weten! Heb alleen verder geen ervaring met western, dus kan daar inhoudelijk misschien weinig over zeggen.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:07

Sonja schreef:
Ga maar gerust naar de Lone Star, daar zit je goed.

Dankje voor je reactie, de site oogt uitnodigend.
En het is een echte westernmanege...

want ik twijfel over van Buuren en Goudse hout omdat westernles een beetje als "erbij" wordt gegeven...
Goudse hout is ook veel duurder dan alle anderen. Dus die valt sowieso af denk ik.
Crazy cowgirl ranch lijkt me wel leuk alleen lastig dat er geen binnenbak is... zo met die koude dagen is de bak natuurlijk keihard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:20

Lone Star heeft goede paarden, er wordt netjes lesgegeven, de paarden komen er lekker buiten, en het is er gezellig. Daarnaast scoren ze heel netjes op wedstrijden, en leveren ze nette en sympathiek rijdende ruiters af.

Ik heb er jaren geleden een korte tijd (overbrugging bij een verhuizing) op stal gestaan. Als ik niet verhuisd was, was ik er lekker gebleven. Beviel zowel onze paarden als ons zelf erg goed.

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:21

WNL in Zwartewaal.
GWS in Woubrugge (is dat nog ZH ? )
maar dan ga ik meer voor goed ;)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:26

spicegirl schreef:
WNL in Zwartewaal.
GWS in Woubrugge (is dat nog ZH ? )
maar dan ga ik meer voor goed ;)

GWS is in ZH, maar geen manege.

Lone Star heb ik een tijdje gereden (8/9 jaar). Leuke lessen, leuke paarden. En sinds kort hebben ze een nieuwe (grotere) binnenbak :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:28

Ik ga binnenkort een proeflesje rijden bij country stables in wassenaar. Ik had fijn mail contact en de site zag er ook fijn uit. Morgen bellen voor een afspraak voor de proefles.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:37

Weet inderdaad niet wat je reistijd is, maar Country Stables in Wassenaar ken ik.
Ik ken het alleen van pensionstalling.
De eigenaresse doet zelf op hoger niveau aan western rijden, dus denk dat je daar wel goed zit.
Het is een grote pensionstal, en kleinschalig geven ze lessen.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:51

Wassenaar is te ver weg voor mij... dat is 50 km rijden.

Lonestar stables is al 33 km, dat vind ik meer dan zat haha

sofieG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:55

Leuk dat je bij een western manege wilt gaan kijken!

Ik heb jaren met heel veel plezier bij Lone Star Western Stable gereden maar helaas afscheid genomen omdat ik naar Brabant ging verhuizen. Super sfeer en goede lessen. Alle les paarden worden western bereden, dus als je western rijden echt wilt ervaren zit je daar goed. :) Dat is inderdaad vaak niet het geval bij maneges die 'ook' western les geven.

Ze organiseren naast de lessen ook vaak extra clinics, onderlinge wedstrijden(ook voor de niet prof) en gezellige evenementen. Dat vond ik toen der tijd erg leuk en volgens mij is dat alleen maar leuker nu ze een mooie nieuwe binnenbak hebben.

De overige stallen heb ik geen ervaring mee, maar ik kan Lone Star wel aanraden :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 04:49

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 08:17

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:25

Ik les bij Country Stables. Om de 2 weken priveles. Leuke stal.

Alleen zou ik zo graag sliding stops willen leren maken en daarvoor moest ik vertelde de instructrice van CS bij Lone Star zijn. Ik ga daar zeker snel een lea afspreken.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 09:08

BloemBloem schreef:
Ik les bij Country Stables. Om de 2 weken priveles. Leuke stal.

Alleen zou ik zo graag sliding stops willen leren maken en daarvoor moest ik vertelde de instructrice van CS bij Lone Star zijn. Ik ga daar zeker snel een lea afspreken.

Country stables is ook te ver weg voor mij.
Ik lees tot nu toe alleen maar goede berichten over lonestar stable. Denk dat ik daar eens een kijkje ga nemen.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:11

Manege van Buuren doet het trouwens niet voor 'erbij'. De eigenaresse van van Buuren huurt de stallen en bak bij HCB, maar is een op zichzelf staande manege met eigen westernpaarden. Wilde dat even ophelderen :P

Maar ik denk dat je zeker bij Lone Star goed les gaat krijgen! Je zou eventueel nog bij allebei eens een proefles kunnen doen, zodat je zelf kunt ervaren wat je van de sfeer e.d. vindt.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:13

Ik zie dat je ook de Goudse hout er tussen hebt staan, die zou ik persoonlijk afraden. Ben er een keer of 3 geweest, maar vond de sfeer totaal niet leuk en de dressuurlessen ronduit beroerd..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:21

Jammer dat Country Stables te ver weg voor je is, daar les ik ook :) Maar als ik dan zou moeten kiezen zou ik ook voor Lone Star gaan :) gezellige stal.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:06

Mijn bijrijdster rijdt bij Lone Star en vindt het een topmanege. En ik vind haar keurig rijden op mijn paardje, dus dat is dan mijn indirecte beoordeling. Volgens mij een leuke stal en een echte westernstal en niet, zoals je al aangeeft bij de andere stallen, dat western 'erbij' wordt gedaan.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:19

Mijn bijrijdpaard staat op LS. Leuke stal, aardige mensen, paarden (ook de manegepaarden) staan overdag als er geen les is lekker buiten. Mooie, ruime binnenbak ook :) Volg alleen geen les van LS zelf, want krijg les van de eigenaresse van m'n bijrijdpaard.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:42

Wat leuk om alle positieve reacties over Lone Star Western Stable te lezen!

Ik ben er begonnen als ex-dressuurruiter, dus echt een western beginner. Gewoon in de manege les. Later heb ik er mijn paard gekocht en ben ik wedstrijden gaan rijden.

Het is een gezellige stal met hart voor de paarden. Geschikt als je beginner bent, maar ook zeker als je meer wilt :)

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:41

Ik heb gisteravond mijn proefles gehad bij van Buuren en ik vond het heel leuk! De westernmanege is geen onderdeel van HCB en staat dus compleet op zichzelf. Ze heeft op dit moment 3 lespaarden, waardoor groepslessen dus ook bestaan uit maximaal 3 mensen (dit worden er in de toekomst max. 4). De instructrice was heel aardig en legt alles duidelijk en rustig uit. Ik werd ook door haar begeleid met het opzadelen (wat wel handig is zonder kennis van westerntuig :P ) en heb daarna een half uur priveles gehad. Ik ben nog even blijven kijken bij een les na mij, waar iemand met meer ervaring in reed en had daarbij dezelfde indruk als mijn eigen les. Alles gaat ontspannen en duidelijk en de paarden zijn netjes aan de hulpen. Wat mij betreft dus echt de moeite waard om een proeflesje te gaan nemen.

Ik heb voor over 2 weken weer een priveles afgesproken :D

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:04

Ik zit er ook over na te denken een aantal westernlessen te nemen... helaas ben ik nogal een arme student dus kan niet gelijk zo'n rittenkaart oid halen