Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gypsy schreef:Wat ts in haaf op verteld vind ik echt afschuwelijk klinken. Ik neem aan dat het paard nu goed staat. En nu willen jullie de teen langer maken. Met het risico dat hij zich daardoor aan gaat tikken, of dat de hielen onderschuiven. En straks staat je paard onderstandig of op een andere manier fout. En dan zwijg ik nog over de nadelen van ijzers... Maar zeker ijzers bedoeld om te glijden bij de eerste vorst of sneeuw stalarrest.
Ik zou mezelf toch eerst even hardop afvragen wat nu slechter is. Maar goed ik zal wel niet genoeg over hebben voor de sport.
Gypsy schreef:Vind het overigens ook nogal wat, zo'n gedoe, en geld, voor een kunstje dat puur voor de show bedacht is, niet bijdraagt aan welzijn en in de praktijk geen nut heeft.

Gypsy schreef:Ijzers brengen altijd nadelen mee. Hoe je het ook went of keert. Belangrijk is waar het hoefbeen zit. Hoog of ietwat verzakt? Witte lijn en de zool geven je daar een mooi beeld van, en röntgenfoto's natuurlijk. Maar dat is zonde van je geld. Dan kan namelijk blijken dat een groot paard kleine hoeven heeft die prima functioneren. Zoals de mijne.
Vind het overigens ook nogal wat, zo'n gedoe, en geld, voor een kunstje dat puur voor de show bedacht is, niet bijdraagt aan welzijn en in de praktijk geen nut heeft.