jeddah"]
Het is ook geen "nieuws" gewoon een stelling.... 
[/quote]
In je stelling staat 'meer' en ik kreeg het idee dat je bedoelt dat het iets is van de laatste tijd. Ik bedoelde alleen maar dat het dus iets is wat al heel lang speelt. Meer niet...
[quote="jeddah schreef:En, vinden jullie het eigenlijk "erg" dat die allrounder er niet is?
Of zeggen jullie, dat maakt niks uit, we kiezen gewoon een paard dat het beste past bij wat wij zelf willen rijden, kortom, zijn niet alleen de paarden niet meer allround, maar ook wij, de ruiters/handlers?
Ik denk dat je er, vooral in de topsport, bijna niet aan ontkomt. Wat heb je aan een all arounder die leuk een koetje kan scheiden als je alleen Pleasure wilt lopen. Het is een min of meer 'natuurlijke' ontwikkeling. Net als harddravers op hun vermogen hard te draven worden gefokt en springpaarden op hun springvermogen...
Ik heb er persoonlijk tot op zekere hoogte geen problemen mee, zolang het niet ten koste gaat van de gezondheid van het paard, of het oorspronkelijke type volledig uit het oog verloren wordt. Een Halterpaard waar nauwelijks nog op gereden kan worden, of een Hunterpaard dat meer op een Engels Volbloed lijkt dan op een Paint of Quarter, dat vind ik dus wel te ver gaan. Maar veel is ook een kwestie van smaak.
Persoonlijk zie ik graag een Paint (of Quarter) die ruim bespierd is, een goed ontwikkelde achterhand heeft met een wat langere, slankere hals en een goed stevig stel benen met brede hoeven. En dan kom ik toch weer in de buurt van het Foundation-type...
Maar da's dus 'my honest oppinion'