Ik ga even kijken of ik me op kan geven, ben afhankelijk van vervoer. Ik zie echter nergens dressuur bij staan, op de website staat alleen springen/cross vermeld?
Natuurlijk doen we net als elk jaar weer mee Als het goed is met mijn bijrijdpaard dit jaar, lange cross en 50 springen. Mocht ze kreupel uitvallen ga ik op een manegepony de middencross doen
Saar88
Geplaatst: 02-09-14 18:28
Ik zit nog even te twijfelen. Heb wat filmpjes opgezocht en zie dat het heel erg veel ontzettend smalle bospaadjes zijn, waar je nauwelijks een fijne galop kunt doen. Ik doe dan liever een wat officielere cross waar ik ook echt wat kan gaan schakelen in tempo. Of zie ik dit nu verkeerd
Dit is ook maar een oefencross. En van smalle bospaadjes leer je sturen in galop. En vertrouwen op je paard. En wat maakt het uit als je die stukken draaft? Daarvoor is het een oefencross
Mijn knol is flink uit de kluiten gewassen en sturen kunnen we wel, we rijden zat en genoeg buiten. Daarbij vertrouw ik mijn paard goed genoeg
Ik vind de vele bospaadjes je eerder uit je ritme halen dan dat het de mogelijkheid biedt echt te gaan schakelen (in galop dan he). En daar zijn wij nu wel aan toe. Ik snap dat het een oefencross is, maar als het meer een buitenrit is met sprongetjes dan neem ik liever niet de moeite om de trailer te pakken en die kant op te rijden. Vandaar. Neemt niet weg dat het er erg leuk en gezellig uit ziet! Ik ben misschien op zoek naar iets meer uitdaging. Maar nogmaals, misschien zie ik dat verkeerd; ik ben er nog nooit geweest.
Nou dit is echt voor beginners. Als je meer uitdaging zoekt zou ik idd voor een andere cross gaan. Maar tis altijd leuk als je mee doet.
xVerax
Geplaatst: 02-09-14 18:45
Dat zie je vast goed hoor Het is een manegecross die opengesteld wordt voor mensen van buitenaf, het niveau ligt dan ook niet verbijsterend hoog, het is elk jaar een super gezellige dag, en als oefencross voor bijvoorbeeld iemand met een jong paard of iemand die nog nooit een cross heeft gereden is het zeker geschikt, maar als je echt uitdaging zoekt kun je denk ik beter nog even verder zoeken
Welnee. Mensen hebben hem gewoon nog niet gevonden haha.
callippo
Geplaatst: 10-09-14 20:53
Echt een superleuke cross! Het parcours binnen is ook vaak lekker technisch gebouwd. Niet hoog, wel een aantal stukjes met stuur-uitdaging of spannende hindernissen.
Ik heb al vaak meegedaan (met verschillende paarden) en heb me voor dit jaar weer ingeschreven. Helaas nog geen reactie op mijn mail van vorige week, maar ik hoop wel dat ik weer mee kan doen.