Begin dit jaar heb ik mijn paard in moeten laten slapen vanwege een hersentumor. Helaas is hij maar 16 jaar geworden, en tot zijn 13e hebben we dressuur gereden tot het M1. Hij kon goed springen (was M geklasseerd) maar ik vond het maar eng. In mei heb ik een nieuw paard gekocht. Ik wist precies welk karakter ik wilde en zij was volmaakt, alleen... een pony
Maar goed, de klik was er. Nooit gedacht dat ik ooit crosshindernissen zou springen
Maar zie het bewijs. Twee weken geleden hebben we voor het eerst een parcourtje gesprongen met de onderlinge wedstrijd bij ons op stal. Toen zag ik dat mijn vroegere instructeur crosslessen gaf, dus heb ik mij (en een vriendin) een week van te voren ingeschreven en afgelopen zondag hebben we gecrosst. Ik heb (van te voren al
) last gehad van angstzweet, maar hoe gaaaaaf! De pony is een 10 jarige New-Forest merrie van 1.50 genaamd K.antje's Z.illion.
Tips en trucs zijn welkom!
Dit was vorige week met de onderlinge wedstrijd:

Hier hadden we een weigering op, reed iets te traag aan...

En de crossles:
Eerst even losrijden en rondkijken
...
"Wáár ben ik?"

Iets teveel stelling

Brave merrie!

Onze eerste boomstam ooit... Of nou ja, mijn eerste boomstam
Zoals je ziet heeft Zilly er weinig problemen mee

Hindernis 2, ook een eitje

Bultje op

Geul in en over een gat in de grond (hoe heet zoiets?)

Hele parcours rond

Helaas eindigde onze les VOOR de waterbak, ik kreeg haar er met geen mogelijkheid in. Niet door lief te zijn, door boos te worden, m'n instructeur heeft nog geprobeerd haar te duwen
achter paarden aan vertikte ze, ook met mij ernaast bewoog ze geen centimeter. En ze wordt niet gestresst, ze vertikt het gewoon. 
Ik hoorde van de vorige amazone dat de waterbak haar ook nooit is gelukt. Hebben jullie tips om dit te oefenen? Ik wil namelijk graag nog een paar keer meedoen maar ik wil dan ook graag door de waterbak, lijkt me zo leuk!
Ook afsprongen kent ze niet en deed ze dus ook niet. Mochten jullie ideeën hebben hoe ik dat kan oefenen, graag!

)