Pluizebolpum schreef:Hihi, moest een beetje lachen om je enthousiasme. Erg herkenbaar. Na mijn eerste western les heb ik een hele week staan stuiteren

.
Maar goed. Je zegt dat je al een verzorgpaardje hebt? Ga je daar ook western mee rijden? In dat geval zou ik eerst daar lekker de basis mee onder de knie krijgen, is al lastig zat voor een "beginner". Met een beetje geluk kom je dan vanzelf wel wat tegen wat bij je past, zeker als je zo eens laat doorschemeren dat je zelf iets wilt kopen en het overlegt met je lesgever.
Hahaha ja pecies wat je zegt.. Klopt, met dit paard rijd ik nu ook western.
Goed idee! Probeer nu 1 x in de 2 weken een lesje te nemen en tussendoor lekker oefenen.
Pluizebolpum schreef:Om zo te zeggen wat je wel of niet moet kopen vind ik een beetje lastig zo vanachter een schermpje. Ik weet niet hoe goed je bent in het opleiden van paarden, hoe snel je het western rijden onder de knie krijgt en wat je mogelijkheden zijn. Een jonkie kopen, die laten opleiden en dan samen verder gaan, een iets ouder jonkie waar de knopjes al wat op zitten, waar je direct mee aan de slag kunt en samen verder leren of een wat ouder leerpaard dat het allemaal al gezien heeft. Het ligt allemaal zo erg aan wat je kunt, wat de mogelijkheden zijn en vooral aan je budget (laten opleiden kost ook geld).
Ja inderdaad.. Mijn budget is niet zo toereikend dat ik een paard kan opleiden, daarentegen, mijn kennis ook niet. Ik weet wel het e.e.a. van paarden af maar opleiden is niet mijn ding.
Ik zit toch sterk te denken aan een paard wat al meer ervaring heeft, iets meer op leeftijd en dat ik daarmee zou kunnen starten. Het is indd niet goedkoop nee die zadels haha.. Sjonge jonge.. Een showhalster is al 100 euro als je deze tweedehands koopt!