[WN] Eindelijk weer les met Woody!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Eindelijk weer les met Woody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:23

Mijn laatste les was in november en van iemand anders. Aardige instructrice maar ik voelde er verder toch niet zoveel bij. Dus aan mijn naamgenoot Marlies Maathuis gevraagd of ze mij es les wilde geven. Ik had al eerder les van haar gehad op haar stal en vond haar erg prettig. Eigenaresse gevraagd of dat goed was (zij lest wel nog bij die andere) en dus een les geregeld.

Ik ben beginner in de western en hij is lespaard geweest dus dat was ook niet je van het. Hij is scheef als ie linksom loopt. Ik knik in aan één kant en moet mijn schouders meer naar achteren houden. :+

Ik liep ertegenaan dat hij ging bokken voor mijn been. Met sporen maar ook zonder. Dus die dingen maar afgelaten. Maar als ik wilde aanspringen gaf ie een bok naar mijn been. Daar werd ik bang van en galoppeerde dus maar niet meer. Verder had ik geen idee wat ik moest doen dus meer dan 20 minuutjes door de bak stappen en joggen was er niet bij.

Daardoor werd ik erg onzeker en had ik geen plezier meer als ik in de bak reed. Het rondje 'bos' was in stap met 45 min gemaakt en ik was altijd alleen dus dat deed ik ook niet heel vaak. Ik wilde zo graag het plezier van rijden in de bak terug dus vandaar dat ik mijn laatste sprankje hoop op Marlies had gevestigd.

Je ziet af en toe dat ik hem even kwijt ben, ook komt ie een paar keer terug uit de galop. En ik zie dat ik toch mijn buitenteugel nog wat kort heb. :o Maar goed, dit is de eerste les sinds november en ik moet echt nog giga veel leren. En ik ben erg onzeker in het rijden. :o Tips mogen altijd gegeven worden maar ik heb nu les dus ik word goed begeleid. Hij liep aan het einde een stuk fijner en reageerde beter op mijn been. :) We gaan met het huiswerk aan de slag en dan over een paar weken weer een lesje doen.

En ik ben super blij dat ik sinds november weer heb gegaloppeerd!! *\o/* *\o/*

Stukje achterwaarts. Is ook niet perfect natuurlijk maar we gaan er wel komen. :j

En nog 2 fotootjes. :) Filmpjes zijn in dit geval handiger zodat je snapt waarom ik mijn handen zo hoog hou. :+

Afbeelding

Afbeelding

leonie1988

Re: Eindelijk weer les met Woody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:31

Jeetje wat een verbetering met een paar weken geleden! Je had echt gewoon net even dat steuntje in de rug nodig en je instructrice heeft je dat gegeven, mooi om te zien! Wat gaaf dat je met een les al meteen een stuk zekerder in het zadel zit. En die galop! Goed man!!! Lekker blijven oefenen nu, dan kom ik jou en Woody de volgende keer live bewonderen. In galop dan natuurlijk he :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:33

Jij ziet dus wel verbetering? Fijn te horen!!
En ik ben super blij dat ik weer gegaloppeerd heb!! :))

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:35

Ziet er super uit Marlies, naarmate de filmpjes vorderen zie je jezelf gewoon ook zekerder worden! Top! *\o/*

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:36

Bellatrix schreef:
Jij ziet dus wel verbetering? Fijn te horen!!
En ik ben super blij dat ik weer gegaloppeerd heb!! :))

Ja echt wel. Zowel Woody als jijzelf hebben er duidelijk meer plezier in :)

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:43

je hebt een mooie zit!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:44

Leuk om zo te zien marlies, heb 0 verstand van western dus aan tips kan ik je niet helpen :P

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:47

Ziet er goed uit Marlies!
En vind Marlies Maathuis nog steeds een hele fijne instructrice. Ze is zo fijn duidelijk en geeft zo positief les! Lekker zo doorgaan!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:57

Mag ik vragen hoe je dat bokken hebt opgelost? Of heb ik dat even gemist?

En je ziet echt wel verbetering al van aan het begin van de les en aan het eind! Als jij los laat zit je zelf ook veel meer ontspannen :) En idd wat Marlies zegt durf los te laten, maar dat gaat helemaal goed komen :D

Zou zo graag weer een beetje op niveau willen lessen, heb ooit wel eens les gehad van Marlies, maar dat is al weer 10 jaar geleden.

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:29

Ziet er heel ontspannen uit! En wat heb je me toch een gaaf paard!! :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 07:07

Ik moest leren loslaten zeg maar. :+ Met aanspringen hield ik hem altijd nog te kort zo dat ik controle had. We hebben veel linksom en rechtsom op de volte gewerkt aan dat loslaten. Dat zie je in de filmpjes. En met aanspringen deed ie toen niets omdat ik dus durfde los te laten. Hij wilde niet aanspringen omdat hij dan (verkeerde) druk kreeg en teveel. Ik moet mijn handen optillen en niet naar achteren brengen. Fout van mijn kant.

@WorthTheWait: ik rijd hem bij, hij is niet van mij helaas. :D

Suuskipje schreef:
Ziet er goed uit Marlies!
En vind Marlies Maathuis nog steeds een hele fijne instructrice. Ze is zo fijn duidelijk en geeft zo positief les! Lekker zo doorgaan!

Ja, ze geeft idd heel positief les!! Er is gewoon iets aan haar wat erg prettig voelt. Ik voel me op mijn gemak bij haar en kan gewoon alles zeggen.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:08

Gaaf Marlies,

Leuk al die filmpjes en dat we mee kunnen kijken met je les.

heb je vorige topic niet gezien maar zo te zien komen jullie er wel!! Leuk stel zo samen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:55

Wat is Woody toch super :D Heerlijk dier! Gaat prima zo toch, lekker volhouden nu :D

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:57

Leuk Marlies *\o/* Ik vond het leuk om mee te kijken met je les!
Ik hoop dat je nu weer lekker aan de slag kan met Woody maar dat gaat vast helemaal goed komen :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:25

Fijn dat je weer plezier krijgt in het rijden +:)+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:28

Echt super goed Marlies!! :D
Ik vind het er zo echt fijn uit zijn, en wat loopt hij mooi! En jij zit echt netjes stil :oo
Nu lekker door oefenen dan komt het vast allemaal goed, echt heel fijn wat je zo met een lesje kunt bereiken toch! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 09:30

Bedankt allemaal. :)
En in de galop bonk ik nog wel wat in het zadel, ben niet meer gewend om te galopperen dus kan mezelf nog niet netjes in het zadel houden. :+

Maar dat komt wel goed, ga gewoon lekker oefenen nu en dan over een paar weken weer een lesje. :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:34

Valt wel mee hoor :P Vooral omdat je lang niet hebt gegaloppeerd, dan moet je ook niet teveel verwachten van jezelf :D Komt allemaal goed! :))

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:35

Ziet er goed uit zeg! En wat fijn dat je weer plezier in het rijden krijgt!! Ik vraag me alleen af waarom je zonder capaciteit eind? Helemaal als je aangeeft erg onzeker te zijn :) geen aanval hoor, ben gewoon benieuwd!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:38

Wat leuk zeg, ik heb ook totaal geen verstand van western, maar dat filmpje van galop en dan stop vind ik echt helemaal super gaaf! Fijn dat je zo verder kunt, volgens mij ziet het er ook best wel goed uit.
En in de basis is het natuurlijk allemaal hetzelfde, je moet altijd loslaten.... :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 09:42

Ik vind Woody niet eng. Hij zou mij er nooit afbokken of wat dan ook. Ik was gewoon bang om eraan te gaan rijden. Voel mij totaal niet onveilig op hem zonder cap.

Sym, loslaten is heel belangrijk. :j Doordat ik hem dus meer losliet ging ie ook fijner lopen en kon ik vrij snel aanspringen. Je zit hem de eerste keer nog wel gelijk terugvallen en ook kwam ie een paar keer terug op de andere hand maar dat komt wel goed, ik moet hem meer ondersteunen met mijn benen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:02

Wow Marlies wat super voor je. Hiermee heb je weer zelfvertrouwen gekregen (en gegeven aan Woody). Nu kunnen jullie weer verder uitbouwen.
En ik heb geen kaas gegeten van western, maar uit mijn eigen ervaring heb ik inmiddels geleerd dat het kunnen en durven loslaten het allermoeilijkste is. Je moet het echt goed voelen wanneer het moet en dan moet je het eigenlijk al gedaan hebben.

Ik ben heel benieuwd naar jullie vorderingen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:47

Fijn voor je! +:)+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:16

Nou zoals je weet Marlies heb ik geen enkel verstand van Western rijden, maar ik ben echt super blij voor je dat je er weer met plezier op zit!!! :D +:)+ Ga zo door zou ik zeggen!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:54

Ziet er netjes uit hoor! Ben wel heel benieuwd waarom je op shank rijd? Zeker als beginnend western ruiter weet ik niet beter als rijden op snaffle. Dan is het niet genoeg loslaten ook gelijk stukken minder streng voor je paard. Shank wordt pas gebruikt zodra je zover bent om op 1hand te kunnen rijden en je je paard elke oefeningen op je zit kan laten uitvoeren. Iig zo is het mij geleerd, niet aanvallend bedoeld, maar meer benieuwd. :)