Ik ben vandaag, na welgeteld 5 jaar (!), terug wezen crossen met mijn paardje! Een oude manège vriendin heeft me kunnen overtuigen om me in te schrijven voor een complet (heet dat zo in het Nederlands? Een wedstrijd over 2 dagen verdeeld, de ene dag springen en dressuur en de andere dag is het cross), en daar moet natuurlijk voor getraind worden!
Nu moeten jullie wel weten dat ik een echte schijtluis ben als het om springen gaat, ik hou me veel liever bezig met dressuur zodat mijn paard ook gewoon met zijn voetjes op de grond blijft
. Daarom hebben we het ook rustig aan gedaan en laag gehouden. Ik heb vandaag enorm veel weigeringen gekregen, wat ook een deel mijn schuld is aangezien ik heel veel twijfel. Het blijft gewoon te veel door mijn hoofd spoken dat het om vaste hindernissen gaat die niet omvallen wanneer je paard ze raakt, en dat vind ik toch wel een beetje eng.. Maar gelukkig heb ik mijn angsten vandaag kunnen overwinnen, ik ben er heen gegaan met heel veel stress en ben er terug weggegaan met een voldaan gevoel! Ik ben supertrots op mijn kereltje!
Dan nu de foto's! Sommige foto's komen van Facebook, daarom dat de kwaliteit niet altijd even best uitziet.
1. Eerst even de paarden kennis laten maken met de hindernissen

2. Even losrijden, in het begin was er erg veel spanning tussen ons beiden

3. Eerste hindernis komen we zonder kleerscheuren over

4. Ook even in de andere richting, er komt zelfs al een glimlach bij kijken!

5. Op naar de tweede hindernis, die vond Yutah toch maar eng hoor! Langs alle kanten hem erover proberen te krijgen, en die hindernis dan maar gelaten voor wat het was en naar een andere gegaan..

6. Nog meer enge hindernissen..

7.

8. Hier had ik wel wat meer uit mijn zadel mogen komen vind ik

9. Nu naar beneden. Ik heb echt geen flauw idee wat ik hier met mijn armen aan het doen was, ik denk dat ik hem teugel wou geven om af te gaan, maar dat ik iets te veel had gegeven

10. En hier wou ie weer weigeren, maar is hij uiteindelijk er toch over gesprongen, sorry Yutah..

11. Maar als we dan opnieuw proberen komen we er toch wel

12. Die enge tweede hindernis? Die hebben we uiteindelijk toch nog overwonnen!

13. Even afkoelen. Hier stonden jammer genoeg geen hindernissen in, de waterbak die wel hindernissen had stond droog en wordt blijkbaar alleen met wedstrijden gevuld..

14. En we zijn klaar! Belonen belonen belonen!

15. De laatste foto om het af te leren, en ik er dan precies 15 heb

Heel erg bedankt voor het kijken, het zou fijn zijn moesten jullie een reactie achterlaten! Ik sta altijd open voor tips en commentaar
en dat springen komt wel goed zo te zien