Endurancezadel voor mijn quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Endurancezadel voor mijn quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:09

Hallo!

Bij mijn quarter is geconstateerd dat mijn westernzadel niet past. Aangezien ik toch endurance wil gaan rijden ben ik opzoek naar een endurance zadel.
Ik hou heel erg van aparte zadels. Australian stock zadels vind ik bloedmooi maar volgens mij zijn die aardig zwaar.
Weten jullie nog aparte mooie ( western)endurancezadels die niet al te zwaar zijn?

Maureen95

Re: Endurancezadel voor mijn quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:23

Niemand? :P

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:30

Jawel een deuber spirit zadel.
Verkrijgbaar bij green distance.
Zadel is kort genoeg en breed genoeg. Zit heerlijk.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:33

Oeeh dan ga ik eens even kijken :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:34

equiflex endurance ? heb ik zelf voor mijn pony. HEMELS

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:35

Ik weet geen andere zadels voor je, maar ik weet wel dat mijn australian stockzadel ongeveer 13 kilo met alles erop en eraan weegt. Geen idee of dat veel zwaarder is dan een westernzadel maar dat weet jij nu vast wel :D Dat stockzadel staat trouwens te koop! Voor een koopje gekocht, maar helaas te breed..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:36

Sommer is een fijn merk met verschillende type endurance zadels.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:37

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 06:11

Zinzi_jewel schreef:
Jawel een deuber spirit zadel.
Verkrijgbaar bij green distance.
Zadel is kort genoeg en breed genoeg. Zit heerlijk.

Het is een sommer zadel wat ik bedoelde geen deuber

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:38

Bij de keuze van een zadel zou ik op de eerste plaats letten of het passend is voor het paard.
Op de tweede plaats is het van belang of jij er comfortabel opzit. Of een zadel mooi of lelijk doet er in mijn optiek niet toe.
Geef mij maar een foeilelijk zadel waar mijn paarden mee weglopen en ik fluitend op hobbel.

Zo denk ik overigens ook over bij de aanschaf van een paard. Een mooi paard bestaat voor mij niet, een functioneel paard wel. En het gekke is dan worden ze vanzelf mooi. Zal voor een zadel niet anders gelden. :j

Ik kan je over de keuze van een zadel niet adviseren. Ben niet thuis in zadels voor Quaters.

Succes met je keuze.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:55

Maureen95 schreef:
Hallo!

Bij mijn quarter is geconstateerd dat mijn westernzadel niet past. Aangezien ik toch endurance wil gaan rijden ben ik opzoek naar een endurance zadel.
Ik hou heel erg van aparte zadels. Australian stock zadels vind ik bloedmooi maar volgens mij zijn die aardig zwaar.
Weten jullie nog aparte mooie ( western)endurancezadels die niet al te zwaar zijn?

Maureen95 schreef:
Niemand? :P

Beetje ongeduldig misschien? Niet iedereen zit continue op bokt en zit weinig tijd tussen jouw reacties....

Ik rijd jaren Endurance en dat met dressuurzadels. Waarom wil je perse overstappen op een Endurance zadel?
Je kunt altijd contact opnemen met Herman van Countrymill (zelf Western ruiter) http://www.countrymill.nl of Ingrid van http://www.outdoorruitersport.nl

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:46

Hoi! Ja sorry
Ik wil overstappen op een endurancezadel omdat de westernzadels grotendeels te zwaar zijn voor mijn quarter. Dit vind ze niet fijn. Wel wil ik het liefst een zadel met knop.
Ik heb inderdaad al contact opgenomen met Herman. Dat is onze vaste zadelpasser ja. Maar wil graag jullie ervaringen weten met andere endurance zadels :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:49

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:54

Inderdaad erg mooie zadels! Toch zoek ik nog naar iets goedkopers. Ben student en ben nu hard aan het sparen..
Wil max 1000 euro uitgeven aan een zadel :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:54

Maureen95 schreef:
Hoi! Ja sorry
Ik wil overstappen op een endurancezadel omdat de westernzadels grotendeels te zwaar zijn voor mijn quarter. Dit vind ze niet fijn. Wel wil ik het liefst een zadel met knop.
Ik heb inderdaad al contact opgenomen met Herman. Dat is onze vaste zadelpasser ja. Maar wil graag jullie ervaringen weten met andere endurance zadels :)

die paar kilo verschil merkt je paard echt niet hoor. Als jij er nog eens op gaat zitten is het verschil helemaal te verwaarlozen ;)

podium heeft ook fijne zadels voor endurance

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:06

Je had geen budget in je post gezet, vandaar ;)

Met knop wordt heel lastig. Vaak als het endurance is en western hebben ze geen knop.
Boomloos een optie?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:12

Ik heb zelf een mooi zadel gevonden. Ik ga morgen naar de ruitersportzaak om het zadel te bekijken en een afspraak te maken om het te gaan passen.
http://www.hipica.nl/detailinformatie/z ... ortuguesa/
Deze. Gaat een dure worden om het te laten opmeten maarja. Dat moet dan maar. Of als jullie weten dat ergens in gelderland een dealer ze ook verkoopt..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:17

Maureen95 schreef:
Ik heb zelf een mooi zadel gevonden. Ik ga morgen naar de ruitersportzaak om het zadel te bekijken en een afspraak te maken om het te gaan passen.
Deze. Gaat een dure worden om het te laten opmeten maarja. Dat moet dan maar. Of als jullie weten dat ergens in gelderland een dealer ze ook verkoopt..

Is het niet zo bij de Spaans/Portugese zadels dat die eigenlijk niet gemaakt zijn om te lichtrijden?

Ik heb zelf een Ghost boomloos zadel. Deze zijn ontwikkeld door Italiaanse endurance ruiters.
Ze waren een hele tijd van de markt, maar zijn nu net terug met nieuwe modellen.
http://www.ghostsaddle.com/Ghost_Saddles/PICTURES.html

Ik vind mijn ghost een heerlijk zadel voor lange ritten en geen stoelzit zoals ik heb bij veel andere boomloze merken.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:58

Op podium zadels kan dacht ik ook een knop gedraaid worden. Zijn ook niet zo achterlijk duur, de champion past tenminste goed binnen jouw budget.

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:08

Ik ben erg tevreden met mijn Trekker zadel, paard loopt er super mee en het zit heeeerlijk. Wel semi boomloos ( heeft een flexibele boom) maar voelt als een boomzadel. Past ook in je budget.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:53

Maureen95 schreef:

Oei dat zou ik niet doen! Volgens mij zit dit niet erg fijn op de (hele) lange afstanden. Ik zou echt even contact opnemen met Herman van The Country Mill. Daar hebben ze echt wel een zadel dat past bij jouw budget.

Edit : Ik zie dat je al contact had met Herman, zou voor hem kiezen ;-)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:54

als je boomloos oke vind is een Startrekk shorty western misschien iets.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:57

Geryon schreef:
Ik weet geen andere zadels voor je, maar ik weet wel dat mijn australian stockzadel ongeveer 13 kilo met alles erop en eraan weegt. Geen idee of dat veel zwaarder is dan een westernzadel maar dat weet jij nu vast wel :D Dat stockzadel staat trouwens te koop! Voor een koopje gekocht, maar helaas te breed..

Dat is veel voor een endurance zadel, zeker als je in de hogere klasses komt.
Laatst bijgewerkt door annebe op 16-04-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:00

Citaat:
Op podium zadels kan dacht ik ook een knop gedraaid worden. Zijn ook niet zo achterlijk duur, de champion past tenminste goed binnen jouw budget.

Podium heeft niet altijd een knop, maar vaak wel een opening al in de boom waar een losse knop opgezet kan worden.

Citaat:
Ik ben erg tevreden met mijn Trekker zadel, paard loopt er super mee en het zit heeeerlijk. Wel semi boomloos ( heeft een flexibele boom) maar voelt als een boomzadel. Past ook in je budget.

Hier ook 2 trekker zadel, dan wel de endurance varianten, deze zitten smaller :D
Heerlijk! En goeie drukverdeling ook!

Ghost zadels zitten lekker, maar de drukverdeling is vaak niet goed genoeg, zelf hadden we na wat bakwerk al flinke drukplekken in de plip zitten en na een uur alleen draven buiten, was alle klei rondom die plek (beugelophanging) verdwenen.

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn, is de pegaso, erg fijne zadels met goede drukverdeling en daar kan je uren in blijven zitten.
Je hebt deze zadels ook in de grotere boommaten (denk dat jij al snel in de maat 34/36 of zelfs 38 komt)
Laatst bijgewerkt door annebe op 16-04-14 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:04

Bij Goedhard verkopen ze losse knoppen van podium. Mijn champion had daar een schroefgat voor in de boom, waar je die erin kon draaien.