[WN] Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reckless86

Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 15:29

Aangezien het zulk prachtig weer was, hebben we wat foto's gemaakt tijdens de dagelijkse training.
We gaan de laatste tijd erg vooruit en gaan weer starten op de Drha show eind maart!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat leuke foto's van ons samen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zijn knappe koppie <3

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)

xjuulsz

Re: Reckless Eighty Six lekker trainen in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:14

Aaah wat een leuke foto's en een super mooi paardje! :)

NobiBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:06

Wauw wat een super mooi paard heb je!
Ik vind jullie een leuke combi!!! <3

ps. ik weet wel met wie ik geen ruzie moet krijgen je sporen zien er super gevaarlijke cowboyfilm uit hahahaha :+

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:43

Wauw , Mooie combi zeg ! en wat prachtig paard ! <3

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:46

waarom rijd je op 2 handen met dit bit?
met nog behoorlijke druk op je teugels? lijkt me niet helemaal de bedoeling...
net als hem ophijsen van voor en dan die pizzasnijders van achter :x
maar het paardje vind ik wel mooi

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:51

Foto 6, dat spoor(tje) :wow:

Verder wel erg mooi paard! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:18

Ik vind het er ook niet heel vriendelijk uitzien, ookal zie ik wel een redelijk ontspannen paard :j Dus het kan zijn dat het beeld vertekend en dit gewoon verkeerde momentopnames zijn. Ik rijd zelf ook met 2 handen en shanks als het nodig is (en zo veel meer westernruiters) maar ik probeer wel altijd de druk meteen los te laten wanneer hij goed loopt, en ik zie bij jou een goed lopend paard maar nog steeds veel druk op het bit. Is hier een reden voor?
Onwijs gave knol heb je onder je billen! Heel mooi dier en de gangen lijken me heel comfi zitten :P

Reckless86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 21:15

Voor degene met leuke reacties bedankt. Blijf het altijd knap vinden dat mensen aan een foto kunnen zien hoe mensen hun paard rijden. Ik doe niet anders als hem loslaten als ie goed loopt. Verder het commentaar op het been geven, foto is precies genomen op het moment dat ik hem er wat onder drijf. Ik schop hem er niet mee totaal niet. 90 procent van de tijd heb ik mn benen er gewoon af. En op 2 handen op een bit rijden ja een paard loopt niet van de een op de andere dag goed op een hand. Dit doen we door stukjes te oefenen en dan soms terug op 2 handen. Misschien eerst is een keer weten wat je zegt ipv meteen te oordelen over een situatie waar je niks over weet. Ik heb een ontspannen en gelukkig paard en heb ook gewoon goede begeleiding bij het rijden.

JustJuul_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:18

Denk dat het vooral bedoeld is als tip. Hoeft niet meteen zo aanvallend hoor!

Wel een leuke pony.

Reckless86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 21:27

Het zal ook gerust niet rot bedoeld zijn, maar de manier waarop en altijd maar die mensen die het zelf beter denken te weten, terwijl ze er zelf ook maar weinig van snappen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:31

Reckless86 schreef:
Het zal ook gerust niet rot bedoeld zijn, maar de manier waarop en altijd maar die mensen die het zelf beter denken te weten, terwijl ze er zelf ook maar weinig van snappen.

en hoeveel snap jij er dan van?
tuurlijk hij loopt niet direct netjes rond ( wat ik met bitvoering de grootste kolder vind maar goed :roll: ) dan ga je toch lekker aanklooien met een gewoon bit? op shanks rijd je gewoon niet met twee handen. Bovendien zie ik weinig verfijning met die sporen. en dan zie ik een paard wat daar netjes loopt en enorm strakke teugels daar gaat wat mis ... of is dat de bedoeling?
ik denk namelijk dat ik het prima snap , of jij het snapt dat is wel de vraag.
(en vind je beenligging ook storend, maar kan niet uitvinden wat... korte beugels? vooroverliggend zadel? )

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:32

:wow: wat een gaaf dier!

Edit: ik ben het wel met mijn voorganger eens dat je beenligging een beetje storend is voor het plaatje, beugels gaatje langer zou het beeld al heel anders maken denk ik. Over het rijden op 2 handen met shanks en die druk ga ik niet te veel zeggen, al zou ik dat zelf denk ik wel anders aanpakken..

Ik ben echt helemaal weg van dat paard!
Laatst bijgewerkt door Blondie01 op 10-03-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:34

Ik vind het paardje inderdaad heel relaxed overkomen.. En ondanks dat een foto 'plopt' met het spoorwerk, is het zeker niet storend... ik krijg er in ieder geval zeker niet het gevoel van dat je niet weet wat je doet :)
Maar kan ook wel zeker begrijpen dat sommige mensen denken 'pff, moet dat nou op een dier wat al lekker vooruit loopt..' maar jij zal er je eigen redenen voor hebben waarom je het zo gedaan hebt :j

en natuurlijk met twee handen soms werken is niks mis mee, het kan niet van de een of andere dag allemaal met een hand. Maar 'het valt op' omdat het twee handen werk er zo prutsend en onzeker uitziet tegenover de foto's met een hand... maar ook daar zal je wel weten wat je doet,
persoonlijk vind ik een shank met 2handen wel echt not done...

En je zit is ergens storend.
vind persoonlijk dat gelijk roepen dat de rest er niks van weet, wel echt aanvallend.
want zeker, er zitten super punten in, maar zeker ook punten waarvan ik denk waar ben je mee bezig?
waar ik dan op hoop dat het een ongelukkig fotomoment is.. :j

je hebt een lekker dier onder je kont! :j
zal er ook wel zo eentje willen! :P
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 10-03-14 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:35

unihorses schreef:
op shanks rijd je gewoon niet met twee handen.

Kun jij het verschil wel maken tussen showen en trainen? Want als je bij het trainen dingen tegenkomt die je wilt corrigeren, zul je hem toch een keer op twee handen moeten pakken. Hoe pak jij dat anders aan? Lekker laten flierefluiten omdat je paard gaat leren "dat je hem met shanks vooral niet op twee handen hoort te rijden? "

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:36

ik heb totaal geen verstand van western rijden. ik zal dan ook maar gene tips of zo gaan geven, maar je paard ziet er wel tof uit

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:42

Cassidy schreef:
unihorses schreef:
op shanks rijd je gewoon niet met twee handen.

Kun jij het verschil wel maken tussen showen en trainen? Want als je bij het trainen dingen tegenkomt die je wilt corrigeren, zul je hem toch een keer op twee handen moeten pakken. Hoe pak jij dat anders aan? Lekker laten flierefluiten omdat je paard gaat leren "dat je hem met shanks vooral niet op twee handen hoort te rijden? "

gelukkig is mijn paard toch echt te dom om die link te gaan leggen.
waar heb je die extra hand dan voor nodig? hem extra door te stellen? zoals anky en aanhang hem dieperinstellen ( rollkur ) ?
verder lijkt me dat je teugels zijn hals en je benen voldoende zijn ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:43

weet niet of je reactie naar mij gericht was maar ik gaf heel duidelijk aan dat dit in mijn ogen voornamelijk gewoon verkeerde momentopnames waren :+ want ik zie gewoon een ontspannen paard. Beetje jammer als het meteen zo negatief word opgevat...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:45

unihorses schreef:
waar heb je die extra hand dan voor nodig? hem extra door te stellen? zoals anky en aanhang hem dieperinstellen ( rollkur ) ?

Vraagje, rijd jij reining wedstrijden en wat niveau rijd je?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:46

Cassidy schreef:
unihorses schreef:

Vraagje, rijd jij reining wedstrijden en wat niveau rijd je?

nope ik ben zwitserland :D geen dressuurprikker geen benebreekspringer en geen comboywannabee :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:48

unihorses schreef:
nope ik ben zwitserland :D geen dressuurprikker geen benebreekspringer en geen comboywannabee :)

Zo neutraal ben je anders niet.

Maar ik concludeer hieruit dat je geen ervaring hebt met het rijden van reiningwedstrijden binnen het NRHA en DRHA circuit en het opleidingstraject van een reiningpaard? De wijsheid die je hier denkt te moeten spuien is dus puur theoretisch?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:54

Cassidy schreef:
unihorses schreef:

Maar ik concludeer hieruit dat je geen ervaring hebt met het rijden van reiningwedstrijden binnen het NRHA en DRHA circuit en het opleidingstraject van een reiningpaard? De wijsheid die je hier denkt te moeten spuien is dus puur theoretisch?

:j al heb ik wel op reining paarden gezeten hoor :) en hoe die reageerde op druk op nek :oo :oo en ik kan goed borstelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:57

Cassidy schreef:
unihorses schreef:

_/-\o_

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:57

unihorses schreef:
:j al heb ik wel op reining paarden gezeten hoor :) en hoe die reageerde op druk op nek :oo :oo en ik kan goed borstelen :D

Een kant en klaar reiningpaard rijden is niet hetzelfde als een reiningpaard klaarmaken. Maar bedankt voor je antwoord, dan weet ik je commentaar ook naar waarde in te schatten.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:59

Cassidy schreef:
unihorses schreef:

Een kant en klaar reiningpaard rijden is niet hetzelfde als een reiningpaard klaarmaken. Maar bedankt voor je antwoord, dan weet ik je commentaar ook naar waarde in te schatten.

als je me naar waarde in wil schatten ben je ook meer dan welkom op mijn profiel hoor :) deze is speciaal in gericht voor dat soort behoeften ;)

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:00

kan dit niet worden uitgevochten in pb of zo. Hier is dit topic niet voor. Niet leuk voor TS