[WN] Newforest in de western !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LillvalantoS

Newforest in de western !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 01:02

Heyhey bokkerrss :wave:

Ik vroeg me af wie hier met hun newforest western doet
Ik heb zelf een newforest en wil na lang nadenken met haar ook de western in!
Alleen is ze nog te jong dus moet nog ff wachten :+
In dit topic kan je NF in z'n westernlook laten showen :P
Vertel wat over hem/haar en zet wat foto's erbij :j

Dus brand los met je cowboy(girl) paard ! *D

sorry als het hier niet goed staat O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-14 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [FOTO] tag weggehaald

superpony

Re: Newforest in de western !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:23

Mijn New Forest is altijd western gereden. WE trainden reining gericht en hij deed dat echt heel leuk.

Hij is een tijd geleden geblesseerd en daarna af en aan wel/niet getraind. Nu zijn we eindelijk achter de problemen en staat hij stil.
Hij is 16, dus als het weer goedkomt, zal het bij alleen buitenritjes blijven.

Vond het altijd super om met hem te rijden, maar zal er niet weer een New Forest voor kopen. Had voor hem een quarter merrie en die hebben we weer terug. En als er weer wat komt, zal het toch een quarter zijn.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:18

Tem, dit is alleen voor foto's. Dit moet op algemeen ofzoiets.

Love_Pony10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:14

het lijkt mij leuk om western te rijden maar met een new forest (niet dat new forest pony's slecht zijn of zo maar het zijn meer buitenrit pony's. niet om jouw of je pony te beledigen) lijkt mij dat niet zo handig. ik zou een paint of quarter nemen.

ik heb zelf geen pony maar wil er wel een. als ik western met hem/haar zou rijden zou ik een paint of quarter nemen, dressuur een vospony of haflinger, shows een fries, lippizaner of andalusiër, springen een new forest, vospony, connemara of haflinger.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:23

New Forest pony's zijn hele veelzijdige pony's en zouden dan ook prima western gereden kunnen worden! Ik ben zelf koos-paardloos, dus ik kan je niet verder helpen.

Wat hierboven staat ga ik niet in mee. Niet iedere Haflinger kan goed springen en niet iedere Fries is geschikt voor shows. Je moet kijken naar wat jouw paard het leukst vind en niet naar 'hij is een haflinger, dus hij moet springen'. Ik kan zat haflingers die veel liever bosritten maken dan springen of dressuren

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:27

Ik heb een halve welsh x New forest, nu 4,5 jaar oud en Western ingereden :) kan me geen betere pony ervoor wensen, hij is enorm leergierig en heel wendbaar. Het was voor mij alleen heel lastig een zadel te vinden die wij beide passen, pony heeft een hele korte rug en ik ben vrij lang.

Zit op m'n telefoon dus helaas geen foto's, misschien vanmiddag :)

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 19:19

@love_pony10 @poek
Wat poek zegt !
Ik heb liever dat je hier iets zinnige zet bijv war dit topic over zou moeten gaan dan zo'n reactie . Niet gemeen of aanvallend bedoelt (@love_pony10) maar daar is dit topic niet voor dus gelieve geen reactie neerzetten waar we niks aan hebben ;)
(Behalve bijv. Complimenten ect.)

@plovesb Okee :) ik kijk uit naar je foto's ben nieuwsgierig wat voor knappe poown je hebt :)!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:39

Even snel een fotootje :)
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:48

Love_Pony10 schreef:
het lijkt mij leuk om western te rijden maar met een new forest (niet dat new forest pony's slecht zijn of zo maar het zijn meer buitenrit pony's. niet om jouw of je pony te beledigen) lijkt mij dat niet zo handig. ik zou een paint of quarter nemen.

ik heb zelf geen pony maar wil er wel een. als ik western met hem/haar zou rijden zou ik een paint of quarter nemen, dressuur een vospony of haflinger, shows een fries, lippizaner of andalusiër, springen een new forest, vospony, connemara of haflinger.

Waar haal je die wijsheid vandaan? En wat is een vospony? Vos is een kleur. En voor dressuur zeker niet altijd de meest gunstige kleur.

Elke pony kan leuk western leren lopen tot een bepaald niveau. Maar lang niet elk mens gaat zelf een niveau bereiken waarbij een quarter echt nodig is. daarnaast heb je ook hele slechte quarters die ook niet geweldig stoppen, spinnen etc.

Komt vast wel allemaal als je wat meer leert en je beter verdiept voor je wat zegt.

En, buitenritten kunnen op elk paard. Vandaag nog op mn quarter buiten gereden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:19

Love_Pony10 schreef:

Ik rij western met mijn Quarter, dressuur, shows, springen en ringsteken, ga naar het bos en strand allemaal met diezelfde vospony Quarter :+
Wat een lariekoek dat het uit zou maken welk ras je voor welke discipline hebt.... niks mis met een New Forest als westernpaardje, het hangt er ook maar vanaf hoe je er mee omgaat en hoe goed je zelf kunt rijden.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:53

@plovesb wat een leukerd ! :))
Mag ik weten wie de vader is ?:p

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:53

Ik zal vanavond ff een foto plaatsen van mij knapperd nu !:)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:19

Spindleberry schreef:

Weet ik helaas zelf ook niet..
Ben benieuwd naar jou pony!

Gister avond nog even een fotootje geschoten :)
Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:31

plovesb schreef:
Spindleberry schreef:

Weet ik helaas zelf ook niet..
Ben benieuwd naar jou pony!

Gister avond nog even een fotootje geschoten :)
[ Afbeelding ]

ik heb hetzelfde dek :Y)
bovendien kan je uiteraard met een newforest western rijden :j
je zult misschien niet de top bereiken, omdat je forrest de natuurlijke spieren mist voor het echte werk, maar met hard trainen kom je een heel eind!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:00

Plovesb, leuke pony! maar dat touwhalster zou ik wel wat verder omhoog vastmaken voortaan, hij zit veel te laag en kan zo over zn neus naar beneden, de juiste werking is dan weg. De 'neusriem' hoort twee vingers onder het jukbeen.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:09

cissy schreef:
Plovesb, leuke pony! maar dat touwhalster zou ik wel wat verder omhoog vastmaken voortaan, hij zit veel te laag en kan zo over zn neus naar beneden, de juiste werking is dan weg. De 'neusriem' hoort twee vingers onder het jukbeen.

Ja weet het! Hij wilde op dat moment erg graag grasjes eten, vanwege het bewegen is hij erg bewogen en afgezakt. Had hem toen ik opstapte weer goed gedaan :) But thanks!

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:12

Love_Pony10 schreef:

Ik begrijp je bericht niet ? Je moet doen wat je paar het leukst vindt! niet hij is een connemara dus hij moet springen :?

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:15

Gordy18 schreef:
Love_Pony10 schreef:

Ik begrijp je bericht niet ? Je moet doen wat je paar het leukst vindt! niet hij is een connemara dus hij moet springen :?

en weer ontopic , heb zelf een fjord in de western , dus hoor hier niet thuis :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:54

Wat is een vospony ?? :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:35

[WN-ITP] > [WN-AM]

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:32

sevke schreef:
Wat is een vospony ?? :') _O-

Een pony met een voskleurtje???? :o ;) :') :j

sevke

Re: [FOTO]Newforest in de western !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:21

A-ha ! Ideaal om mee te springen, dus *D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:42

Nou, ik zie best wat vosjes in de western......:p

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:42

En wil je het toppunt weten ? Ik heb een New Forest pony die OOK NOG een vospony is én western rijdt ! Mag ik nu door voor de koelkast ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:51

Sommige mensen hebben ook echt alles he?! Leven is niet eerlijk :p