We zijn allebei beginners in de discipline western dus er is zeker nog veel werk aan de winkel. Ik zou daarom graag tips van jullie krijgen zodat ik optimaal met hem kan trainen. Hou het a.u.b vriendelijk

Achtergrond:
Ikzelf heb lang op een manege gereden (waar ze eigenlijk niet veel aanleerden buiten de basics). Later heb ik altijd op de paarden van mijn oom gereden (vooral buitenritten).
Charly werd bij de vorige eigenaars gebruikt als dekhengst en voor endurance . Dressuur en springen werd niet intensief op hem uitgeoefend geloof ik (ik merk dit omdat hij niet meteen reageert op galop hulpen (wordt aan gewerkt!))
Charly is 17 jaar.
Nu:
Ik volg les op een goede western manege (Lone Star Stables) waar ik op een paard van de manege (die alles goed kent) leer.
Helaas heb ik nog niet te kans gehad om met Charly zelf op de manege les te nemen. (transport probleem)
Tijdens mijn lessen daar stel ik wel zeer veel vragen over problemen die ik ondervind met Charly. Ze helpen me er zeer goed verder
Ik ga er zeker werk van maken om met hem tot de manege te geraken want ik weet dat ik het meeste zal leren wanneer ervaren mensen kunnen zien en reageren op wat ik/Charly doe.
werkpunten:
-galop in het algemeen (aanspringen, verzameld, in balans, sturing (stuurt zeer slecht in galop))
- neck reining
- achteruit stappen (dit ga ik nog meer vanaf de grond oefenen, daar doet hij het namelijk veel vlotter)
-minder benen gebruiken
positieve punten:
-verzameld draven (dit had hij zeer snel onder de knie en ben zeer trots op zijn drafje
)doelen:
-onmiddelijk stoppen (vanuit draf & galop)
-vlot achteruit stappen
-verbeterde galop (m.b.t. alles wat hierboven staat bij werkpunten)
-m.b.v. benen er voor kunnen zorgen dat hij zijn heup/schouders verplaats (wat geloof ik nodig is voor spin uit te kunnen voeren)
In de video ben ik vooral bezig met het oefenen van de neck reining.
maar dat heeft dan training langs mijn kan nodig waarschijnlijk. Al heb ik wel de indruk dat bij het western rijden de meeste paarden 'sloffend' lijken te draven omdat ze net zo rustig draven. (correct me if I'm wrong)
Overigens een AV-ruin.