Poeh waar moet ik beginnen.
Ik rijd inmiddels 11 jaar Engels, nu zit ik al een tijd te tobben met een peesontsteking in mijn pols en daardoor ook gestopt met rijden. Ik mis het alleen heel erg en toen gaf een vriendin van mij de suggestie of western rijden dan niet wat is voor mij, omdat je daar toch relaxter aan het rijden bent dan met engels (ik ben een leek wat western betreft dus correct me if i'm wrong!)
Dus mijn eerste vraag is, klopt dit en zou dat wat voor mij zijn mbt mijn pols.
Daarnaast heb ik al even zitten speuren in de buurt en kwam ik uit op White Socks Stables? Is dit een fijne manege en hebben ze ook wat forsere paarden lopen?
Ik ben zelf 1.66 maar weeg wel 85 tot 90 kg. Ik probeer absoluut af te vallen alleen gaat dat helaas niet zo makkelijk.
Daarnaast kan ik hun adres niet vinden op google maps (het zou weg naar heibergen 1 moeten zijn in Zeist maar deze vind google maps gewoon niet.. )
Volgens mij zou het wel beter zijn voor je pols, omdat je niet constant contact maakt met de mond van je paardje, je probeert juist met zo lichte hulp mogelijk datgene gedaan te krijgen wat je wil.. In het begin leer je gewoon op twee handen rijden, maar eens je wat verder staat kan je ook op één hand rijden, en dan kan je natuurlijk je pols helemaal ontlasten..
Het is een sportdiscipline net als alle andere dus er komen ook correcties en teugelhulpen in voor. Zeker in het begin en/of met een onervaren paard. Dat je maar meteen alles kunt losgooien is dus pertinent niet waar.
), maar met western ben je niet constant aan het bewaken, heb je niet continu contact en geef je pas een hulp als het nodig is.
Aanrader want ze geeft fijn les.