Laatst ben ik van stalling veranderd, omdat de manier van voeren me niet aanstond. Helaas was het wel een goede bak, lessen en aardige mensen (merendeel). Waar ik nu sta zijn de stallen beter, je mag je paardje zelf voeren, kortom: ik ben tevreden over deze stal. Maar natuurlijk hadden ze niet gerekend op een westernruiter... En is de binnenbak ver van goede reining grond. Spinnen gaat nog wel, maar als ik wil stoppen merk ik dat m'n paardje daar niet graag stopt. Met de buitenbak is niks mis, een goede grond als het niet te veel geregend heeft en hij stop hier dan ook fantastisch op! Laatst helemaal goed door gegleden tot een metertje of 3 (voor ons al best goed hoor
) Maar het wordt nu al een beetje winter, en dan is er van de buitenbak niets meer te doen... Wel les ik 1 keer in de 2 weken op m'n oude stal/manege, want die is maar 10 minuten stappen vanaf mijn nieuwe stal, maar zou dat genoeg zijn om de stop erin te houden? De rest kan nog wel allemaal gedaan worden, het gaat dus puur om die stop.
.
.
Maar goed dat je het zegt, want als ze wat sneller worden kan ik ze het beste niet doen daar.
Dus geen spins, roll backs en stops voor de winter? Dan blijft er niet veel van over...
Misschien tips wat er dan nog wel te doen is? Contra buigingen, contra galop, hals naar links/rechts buigen en... Natuurlijk een beetje rondhobbelen?!
Misschien nog ideeën wat er dan nog bij kan. Natuurlijk krijg ik ook nog wat huiswerk mee van de privé lessen. Maar stel als dat ook niet geschikt is op deze bodem?
. Misschien moet ik maar 1 keer in de week lessen? Klinkt dat als een oplossing?