Het ziet er zo gemakkelijk uit, maar het is zo verfijnd en technisch. Wil je goede punten scoren, dan moet je weten wat je doet. Niet te hoog, te lang of te zwaar, maar precies goed voor mij en mijn ouwe kanarie, Fjordenmerrie Megan van 23. Ze is nu 14 jaar bij mij en ik ben nog steeds zó gek op haar. Alles wat we kunnen is te gek, alles wat we niet kunnen is niet erg. Dat is de charme van een ouder paard.
De wedstrijden zijn uitdagend, afwisselend en bovenal bere-gezellig. We hebben inmiddels een hele leuke groep regelmatig deelnemende ruiters en er komen elke keer weer nieuwe enthousiastelingen bij. We helpen elkaar, steunen elkaar, lachen veel en soms wordt er ook samen gehuild. Veel van de meiden (en heren) beschouw ik nu als echte vrienden, hoe bijzonder is dat?!
We gaan helemaal back to basic en ik vind het elke keer weer bijzonder hoe makkelijk Megan zich elke keer weer schikt in het paddockje wat haar 'huis' is voor het weekend.
1. Geinstalleerd voor een weekend

De foto's zijn niet geweldig, maar het geeft een leuk overzichtje
. Het seizoen van 2013 begon met een last-minute deelname aan TREC Heiloo, de ééndaagse die binnen een paar uur vol was. Op het laatste moment kon ik nog aansluiten in een combi-equipe wat een goede ervaring voor mij was. We hebben dan ook niet voor de punten gereden maar echt voor de fun, wat resulteerde in een 9e plaats.
2. Netjes aangebonden wachten tot ik klaar ben met tekenen in de maproom

Afsprong bij de PTV
3. Heg bij de PTV

Een weekje later was de eerste officiele Aangespannen TREC in Eersel, oftewel MENTREC. Dit was iets heel nieuws en man, wat vonden we het leuk! Ook bleken we er best goed in want hier scoorden we een 1e plaats!
4. Mennen met één hand in de PTV

5. Bekertjes plaatsen in de PTV

Van deze wedstrijd heb ik ook een filmpje gemaakt
In dezelfde maand was ook nog de eendaagse TREC Kaatsheuvel. Wat een prachtige wedstrijd was dit! We hebben hier ook goed gereden en een mooie 2e plaats gescoord
. Megan is weer ready to POR
6. Tijdens de POR

Finish POR. Megan is nog niet moe!
Toen mochten we weer naar Eersel voor een TREC onder het zadel. Dit is één van mijn favo wedstrijden, hier ben ik vijf jaar geleden begonnen en we hebben nog geen jaar overgeslagen.
Ook hier goed gescoord en 1e geworden!
7. Hier links? Of nog niet?

8. Boomstam tijdens de PTV

Na Eersel was het een tijdje rustig in de TREC voor mij, alle energie ging naar onze bruiloft!
[ITP] Onze droombruiloft met mijn eigen lieve Megan
De eerstvolgende wedstrijd was de Urban TREC Voorhout. Door een stom tekenfoutje hebben we veel punten verloren, een 6e plek was het resultaat. Ook hier heb ik een filmpje van gemaakt.
De volgende wedstrijd was de MENTREC Rijsbergen. Helaas hebben we onze 'ongeslagen status' niet kunnen behouden maar werden we 2e. Ook helemaal goed!
9. Tijdens de PTV

Op de weg terug kregen we nog een klapband... Daar sta je dan.
Toen kwam een drukke periode, heel veel wedstrijden kort achter elkaar! Eerst TREC Elten, waar we na een prachtige wedstrijd wederom met een 2e plaat naar huis gingen.
10. Megan weer geinstalleerd

11. Een 'leuke' (ahum) aktiefoto van de PTV

Vervolgens in één moeite door naar Laag Soeren, waar ik misschien wel mijn mooiste POR ooit heb gereden. Wat een prachtige route!
De lijn zet zich door, want ook hier werden we 2e
. 12. Wederom klaar voor de start!

13. Klaar met de POR, dit vonden we ervan:

De afsluiter van het seizoen was zoals gewoonlijk net NK in Hoenderloo. De POR hebben we, door een close encounter met een kudde edelherten (wat echt supergaaf was maar daarna iets minder...), niet goed gereden. Hierdoor kwamen we flink op achterstand in het ijzersterke deelnemersveld. Dat we erna in de stro-men-de regen nog steengoed hebben gereden was een cadeautje, waardoor we uiteindelijk nog 4e zijn geworden. Ik vind het een kunst haha, maar volgend jaar ga ik wel weer proberen om kampioen te worden!
14. Een stuk van het PTV parcours. Aan water geen gebrek...

15. Tóch een medaille

Komende winter trainen we lekker door en volgend jaar staan we weer aan de start.
Gek op TREC!

!