[WN] Voor wie geen Facebook heeft: Vernieuwing WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Voor wie geen Facebook heeft: Vernieuwing WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 07:55

Goeiemorgen!

Een stalgenootje van me heeft geen Facebook en had dus dit nieuws gemist.
Dus ik dacht; laat ik het hier ook maar even plaatsen, want het staat nog niet op de WRAN-site.

Copy-paste van de WRAN Facebook:

Fase 1: gepost 19 augustus:
Stap 1 informatie vernieuwing WRAN na het NK 2013.

Het FNW start nummer gaat vervallen na het NK van 2013. Ruiters die speciaal voor WRAN wedstrijden een FNW nummer hebben aangeschaft, zullen gecompenseerd worden. Voor elke maand dat het FNW nummer nog geldig zal zijn, krijgen die ruiters het deel van €12,50 gedeeld door 12 maanden, retour gestort door de WRAN. Dus voor elke lopende maand dat het start nummer van de FNW nog geldig zal zijn wordt €1,05 euro retour gestort aan de betreffende ruiter. WRAN heeft een deal met de FNW om dit later weer te compenseren met uw vereniging de WRAN.

Graag een mail van die ruiters die voor de compensatie in aanmerking willen komen aan het WRAN wedstrijd secretariaat. Vermeld het betreffende start nummer alsmede uw NAW gegevens en uw bank of postrekening nummer erbij om een vlotte afhandeling van te waarborgen. De geheel lopende maand/maanden komen in aanmerking voor een retour storting. Tot eind December 2013 kunt u uw wens voor retour storting kenbaar maken. Hierna zal de WRAN een streep trekken onder het start nummer verhaal.

In stap 2 zal een uitleg volgen wat voor het start nummer van de FNW in de plaats zal komen bij de WRAN, dit zowel voor de rijdende leden van de WRAN als die niet leden van de WRAN. Tipje van de sluier, voor de leden van de WRAN zal het goedkoper gaan worden, helaas voor de niet leden die deel willen nemen aan WRAN wedstrijden, zal het duurder worden. Uitleg stap 2 zal spoedig volgen.

Fase 2: gepost 20 augustus:
Stap 2 informatie vernieuwing WRAN na het NK 2013.

Deze informatie heeft betrekking op de LEDEN van de WRAN. Alle tarieven blijven gehandhaafd.
€22,00 voor een jeugd lid
€33,00 voor een volwassene
€14,00 euro blijft het éénmalige inschrijfgeld bij de WRAN voor een nieuw lid.

Nieuw is de start-licentie aanvraag bij de WRAN. Indien een jeugd lid of een volwassen lid een start-licentie aanvraagt is dat een rijdend lid. Deze licentie kost voor leden € 5,00. De licentie is een jaar geldig, dus zal gelijk lopen aan het lidmaatschap. De licentie geeft het recht om aan alle wedstrijden van de WRAN deel te nemen, ongeacht het paard. Als lid kunt u dus uw eigen paard uitbrengen, maar ook paarden van anderen. Er is geen gebonden limiet voor het aantal paarden dat u zal willen uitbrengen in het geldende jaar. Wel verteld deze licentie op welke niveau u de paarden mag uitbrengen, dus zal level systeem gelinieerd zijn.

Het nieuwe software systeem van de WRAN houd uw behaalde resultaten dus niet meer bij op een startnummer, maar op A naam ruiter, of lidnummer, en op B naam Paard, of chip code-transponder code paardenpaspoort. Het startnummer dat u op een wedstrijd zal dragen is dus niet meer van belang voor uw behaalde wedstrijdresultaten, het nummer zal weer uitgegeven gaan worden door het secretariaat ter plaatse van een wedstrijd of show.

Stamboekpaarden die wij als WRAN kunnen natrekken bij een stamboekvereniging, zal de transponder code minder van belang zijn dan van die paarden die niet aangesloten zijn bij een stamboek. Van belang is ook in het komende wedstrijdseizoen dat u altijd uw paardenpaspoort moet kunnen tonen als u deelneemt aan een WRAN wedstrijd. Deze dient eerst goedkeuring te krijgen op het betreffende secretariaat voor u überhaupt zal mogen starten. Advies is ook als u zal arriveren op een wedstrijd, om uw paard op de trailer te laten staan, eerst de zaken af te handelen op het secretariaat, om daarna met een goedkeuring het wedstrijdterrein te betreden.

Voordeel voor de rijdende WRAN leden tegenover het oude systeem is € 7,50 voor het lid dat één paard zal uitbrengen op een wedstrijd. Start-licentie wordt verwerkt in het nieuwe software systeem van de WRAN, waar leden toegang toe krijgen door middel van een gebruiksnaam en code-wachtwoord.
Van belang is dat wij van alle leden het juiste Email adres in bezit krijgen, dit zal namelijk uw gebruikersnaam zijn. De code-wachtwoord krijgt u per Email van de WRAN, dus als u er niet zeker van bent dat wij in het juiste bezit zijn van uw Email adres, mail deze dan met uw NAW gegevens en lidnummer aan de WRAN, aan het wedstrijdsecretariaat.

Leden-pas zal de WRAN niet meer uitgeven, alles zal via het online programma lopen.

Duke

Re: Voor wie geen Facebook heeft: Vernieuwing WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:46

Ik heb wel Facebook, maar heb de WRAN niet daarbij staan. Handig...

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:13

Oh daar heb ik niks van meegekregen... :-( heb net 5 min geleden m'n startnummer verlengt..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:23

Dan ben ik blij dat ik het hier even heb geplaatst. Ben zelf niet van de WRAN by the way (wel lid).

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:52

ik had het ook nog niet zo mee gekregen. en helemaal snappen doe ik het ook niet, maar dat geeft niet zo heel veel. ik ben toch (voorlopig) geen rijdend lid meer. én ik heb mijn startnummer niet verlengd.. :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:07

:D

Op de Facebookpagina staan inmiddels veel vragen en antwoorden. Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar ik laat het maar een beetje over me heen komen. Ben ook wel nieuwsgierig naar het 'waarom' van het nieuwe systeem. Maar nog niet nieuwsgierig genoeg om er over te mailen. :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:12

ach.. we zien wel. mocht ik toch nog eens de kriebels krijgen en starten willen, moet dat als Lid volgens mij prima kunnen. :\ toch :?

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:54

Bedankt voor je post!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:45

Moet je nu wran lid zijn om te kunnen starten of blijft die mogelijk (niet wranlid, wel starten) ook gehandhaafd?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 17:48

Nee, dat hoeft niet. Maar dat willen ze wel naar toe (lees ik op facebook)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:32

En ik lees dat starten voor een niet-lid duurder wordt.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:12

dus is het voordeliger om wel lid te zijn. maar er staat nergens dat je niet lid MOET zijn.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 05:27

En stap 3 ook op facebook geplaatst door de Wran:

Stap 3 informatie vernieuwing WRAN na het NK 2013.

Deze informatie heeft betrekking op de NIET leden die wedstrijden rijden bij de WRAN.

Het goede nieuws is dat je als niet lid je ding kan blijven doen bij de WRAN.
En dit nog voor de komende 3 jaar. Na het NK van 2016 zal de WRAN een heuse leden vereniging zijn.

Tot die tijd kost een start-licentie voor een niet lid €10,00 per wedstrijd-show en dit voor één ruiter- paard combinatie, dit zal ingaan na het NK van 2013.

Pas als de €10,00 overgemaakt is aan de WRAN, voor een bepaalde combinatie, zal de WRAN deze start-licentie vrijgeven in het nieuwe software systeem waardoor deze combinatie zal kunnen starten op de aangevraagde wedstrijd van de WRAN.

Dus de niet leden moeten wel een volle week voor aanvang wedstrijd deze aanvraag geregeld hebben, de start-licentie aanvraag blijft namelijk handwerk.

Dit bovenstaande staat los van de kosten die een organisatie zal vragen aan de niet leden van de WRAN. In de regel zal dat €3,50 per ingeschreven onderdeel zijn.

Wel kunnen ook de niet leden terecht bij de WRAN voor restitutie van het aangekochte startnummer van de FNW.
Ook de niet leden zullen wij compenseren voor iedere maand die over zal zijn met €1,05 per lopende maand dat het startnummer nog geldig geweest zal zijn.

Net als de leden van de WRAN kunt u hiervoor een Email sturen aan het wedstrijdsecretariaat, met het betreffende nummer, uw NAW gegevens, met bank en of postbank nummer.

De WRAN heeft een deal / afspraak met de FNW, en zal voor het einde van het jaar 2013 deze teruggave verrekenen.

In tegenstelling tot een WRAN lid, zal een NIET lid voor elke wedstrijd de start-licentie opnieuw moeten aanvragen.
Ook in tegenstelling tot de leden van de WRAN is deze maar éénmalig geldig voor een ruiter paard combinatie, en vervalt nadat de aangevraagde wedstrijd-show gehouden is.

Wel zal het nieuwe software systeem de komende 3 jaar nog de behaalde resultaten van de NIET leden bijhouden, maar ook deze komen te vervallen na de komende 3 lopende wedstrijd seizoenen.

Wel blijven de resultaten van de oud-leden van de WRAN behouden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:30

Zoals ik op Facebook plaatste:

Romkabouter schreef:
Dit staat lijnrecht tegenover de nieuwe regels, met name het toplevel, die is volgens Jan Trel in het leven geroepen is om het voor "top" ruiters interressant te maken op WRANwedstrijden te starten.
Door deze extra kostenpost voor niet-leden (want dat zijn de meeste "top" ruiters niet en worden het ook niet) en sowieso het starten op een WRAN wedstrijd voor niet leden af te schaffen zal het aantal ruiters in de hoogste levels verder afnemen c.q. de kwaliteit nog verder omlaag brengen. Ook nieuwe instroom zal afnemen, omdat de drempel om een wedstrijd te gaan starten financieel nogal wat mee zich mee brengt en deze mensen niet zo snel meteen lid zullen worden om "het eens te proberen".

Een lidmaatschap levert met deze keuze ook nog steeds niet op dat de leden een goed gevoel krijgen, het scheelt ze namelijk maar 7,50 per jaar en als ze ook nog een Paint hebben en DPHC shows willen rijden, betalen ze alsnog 12,50 extra voor een FNW startnummer en schieten ze er dus juist meer bij in. Ze zullen dan eerder paintshows gaan starten en de WRAN links laten liggen.

De WRAN probeert lid zijn aantrekkelijker te maken door het voor niet leden allemaal duurder te maken.
Ik vind en denk dat de WRAN beters clinics en dergelijke kan gaan organiseren om lid zijn aantrekkelijk te maken i.p.v. niet leden van de wedstrijden af te houden (ze kunnen met name in de L2 en L1 nog wel wat deelnemers gebruiken dacht ik zo)
Maar in plaats daarvan geven ze liever het geld uit aan een nieuw softwareprogramma, waar de vorige slechts 2 jaar oud was.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:58

Bedankt voor het plaatsen van de info!

Ik moet dan toch maar eens lid worden van de WRAN. 10 euro per wedstrijd is nogal een verschil met 5 euro per jaar.

Het lijkt mij wel heel handig als het inschrijven voor shows digitaal kan.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 07:09

Zou iemand de link van de WRAN facebook hier neer kunnen zetten? Ik ben al aan het zoeken gegaan maar kan hem niet vinden...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 07:14

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:10

ongelooflijk wat daar gezegd wordt door de voorzitter :oo

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:21

Ik heb de 18e mijn startnummer verlengd :o
Gelukkig gebruik ik hem ook voor de paint shows.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:23

En helemaal snappen doe ik het nog niet maar dat zal wel komen ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:17

Ik zeg alleen maar: tot nooit meer ziens wran!

Wat een belachelijk gedoe! Ineens iemand dwingen lid te worden. Ik ben het eens met Romkabouter: laten ze dan maar eerst lidmaatschap aantrekkelijker maken. Het wordt al een goudmijn zo met verplichten van minimaal 75 punten. Ik ga daar dus echt niet aan meedoen. En helemaal niet na de reacties van de voorzitter op facebook.

Wat is er gebeurd met de laagdrempeligheid en de mogelijkheid voor welke ruiter dan ook om in een professionele omgeving (ervaring op te doen met) wedstrijden te rijden? Juist bij de wran is dat zo fijn: alle rassen, alle leeftijden en ervaringen bij elkaar. Jammer hoor! Volgens mij komen we zo nooit op europees niveau in NL.

Ik wacht wel een paar jaar tot ik lekker bij de paints kan starten met mijn eigenste knollie!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:28

De 'discussie' op FB was weer ouderwets tenenkrommend :x

De voorzitter van de WRAN kan zijn pogingen om via internet met de leden en andere WRAN-startende ruiters m.i. beter staken.
Met één middagje ongenuanceerde en beledigende kletspraat, is alles wat de afgelopen tijd door de nieuwe PR medewerkster is opgebouwd weer grondig gesloopt |o Ik hoop dat de overige leden van het bestuur ingrijpen! >;)

Ik ben bang dat de enthousiaste organisatoren van WRAN-wedstrijden de dupe lijken te gaan worden door het onbesuisde gebazel en de schofferende uitlatingen van de heer Vet. |(

Dat WRAN leden aanzienlijk voordeliger uit zijn met startgelden dan niet-leden vind ik overigens niet meer dan billijk. Ik overwoog juist om mijn lidmaatschap op te zeggen omdat ik er onvoldoende 'voordeel' uit haalde, ondanks het starten op 4 tot 6 wedstrijden per jaar.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:37

Nou imo was het geen discussie WB. Ik vond de uitspraken meer dan beledigend en gewoon niet kunnen naar de andere verenigingen binnen NL. Dat was dus ook de reden voor mij om dusdanig te schrijven. Het is toch te zielig voor woorden deze 3 jarige zandbakpraat. Ik ben jarenlang lid geweest van de WRAN (en zelfs niet eens van 1 van de NL rassenclubs) maar met zulke uitspraken ben ik blij dat ik geen lid meer ben. Zou me nl meer dan doodschamen.
Wat ik ook heel vreemd vind is, dat er een speciale nieuwe website voor de WRAN is gemaakt en de lucht ingeslingert, maar waarlangs wordt er gecommuniceerd (in zoverre als je daarover kan praten) via Facebook. Ik zal wel blond zijn, maar waarom moest er dan zoveel geld voor die site uitgegeven worden??

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:02

zijn ze er af gehaald dan? ik heb niets gezien.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:13

Zijn reacties staan er nog gewoon tussen hoor!
Ik heb geprobeerd mee te doen met de discussie, maar ben afgehaakt na de beledigende teksten van Dhr. Vet.. Heb nog even gedacht dat ik weer lid zou worden van de WRAN, maar onder zo'n voorzitter wil niet eens lid zijn van een vereniging!
En idd, alle PR is in een klap weg op deze manier.