[WN] Waar vind je een betrouwbaaradres voor westernpaarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tantejeanne

Waar vind je een betrouwbaaradres voor westernpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 07:48

Mijn moeder en ik zijn al een tijd op zoek naar een cool("bomproof") en vriendelijk western beleerd paard. Een paar jaar geleden hebben wij ons vorige paard in moeten laten slapen en wij zoeken nu een nieuw maatje voor het leven om recreatief mee te rijden.

Echter is het moeilijk te vinden, daarom zouden wij graag tips ontvangen met betrekking tot een betrouwbaar adres voor het kopen van een quarter/ paint/ appaloosa.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:40

Wat zoek je? Ruin, hengst, merrie? Wil je de reining kant op, allround, pleasure, trail.. etc? Wat is je budget? Wil je een (niet) ingereden paard of een iets ouder (ervaren) paard?

Kijk eens over de grens: http://www.westerninfo.de/ :)

Tantejeanne

Re: Waar vind je een betrouwbaaradres voor westernpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 09:06

Thanks, geslacht geen voorkeur, we zoeken naar een klik. We zoeken een (licht) ingereden paard, voor recreatief gebruik. Het gaat voornamelijk om het karakter; cool en vriendelijk, kent de basis en moet betrouwbaar zijn.

Bedankt voor de site ik ga eens kijken

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:00

Mag het van een particulier zijn? Dan weet ik een supercoole mooie en goede appaloosaruin voor je.
Bij interesse PB voor meer info

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 10:02

Ja zeker particulier. Ik heb je een PB gestuurd.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:47

Ik zou geen enkel adres durven noemen omdat er overal wel iets op of aan te merken valt. Het enige waar je op kunt vertrouwen is je eigen mening en evt. die van anderen die verstand hebben van wat je wil kopen. Mijn stelregel is; ga naar veel paarden kijken, kijk altijd naar wat je echt niet bevalt aan een paard, dus ga op zoek naar de minpunten, de pluspunten zie je meestal vrij snel. Laat je niet leiden door een lief koppie, mooi kleurtje of een goed papier, maar kijk naar het paard zelf. Laat je niet misleiden door "een klik" want die is er misschien straks thuis niet meer........
Neem iemand mee die er verstand van heeft en je met 2 benen op de grond zet als je toch overstag lijkt te gaan voor iets wat je eigenlijk, in 1e instantie, niet wilde hebben. Bekijk het puur zakelijk, het gaat, meestal, om veel geld en " een paard is geen konijn" ;) , bij een miskoop heb je echt veel pech.
Laat evt. keuren, afhankelijk van aanschafprijs en expertise van jezelf en anderen, en vraag evt. om een proefperiode.

De aanschafprijs is iets waar je niet teveel bij stil moet staan, als je het kan missen kan je beter een paar 100,- meer uitgeven voor een goed gezond, betrouwbaar paard wat bij jouw eisen pakket past dan dat je voor een goedkopere gaat, die misschien punten heeft die je liever niet ziet; je zal daar steeds mee geconfronteerd worden. Maak dus een lijst wat je wil zien en vooral ook wat je niet wil en neem die mee naar een paard en ga aankruisen.

Als je aan die regels houdt kan je bijna overal voor een paard gaan kijken; een stukje mensen kennis is in dit opzicht ook niet slecht.....

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 10:58

Dag EICid, bedankt voor je reactie. Hetgeen je noemt is ook hoe wij het aanpakken, maar soms hebben mensen een goede ervaring ergens en die zouden we gewoon graag willen weten, vandaar de vraag om tips.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:29

http://www.raatsfamilyranch.com/

Dit is iemand uit België die quarters/paints/appaloosa's koopt en als ranch paard opleidt. De prijs is afhankelijk van afstamming, mogelijkheden, mate van africhting, etc. maar reken toch op een bedrag van makkelijk €5000 en meer. Daarvoor krijg je wel een bomproof paard met een goed karakter, goede conformatie, degelijke afstamming en getraind naar jouw wensen. Er staan regelmatig erg leuke paarden te koop, anders moet je eens contact opnemen en je wensen duidelijk maken. Hij heeft vast wel iets in de aanbieding voor jullie.

Veel succes met de zoektocht :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:31

kameelpaard schreef:
Dag EICid, bedankt voor je reactie. Hetgeen je noemt is ook hoe wij het aanpakken, maar soms hebben mensen een goede ervaring ergens en die zouden we gewoon graag willen weten, vandaar de vraag om tips.

Bedankt, succes met je zoektocht. Mijn paard heb ik 8 jaar geleden in New Mexico, VS, gekocht. Prima adres, maar hij fokt niet meer maar weet soms wel goede paarden te koop, dus mocht je er hier niet uit komen ;)

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 11:33

Tweety_be, klopt wij zijn bekend met Raatsfamilyranch, uitstekend adres! We houden hem in de gaten

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:41

Enkele jaren geleden, na de overstap van mijn dochter naar de western wereld hebben wij meer dan een jaar half Vlaanderen afgereden op zoek naar een beleerde, jonge quarter.
Overal mankeerde een stukje in het totale plaatje : voorgeschiedenis, afstamming, bouw, medisch, opleiding, opvoeding, enz.
Tenslotte zijn we bij toeval bij iemand terecht gekomen die een ..........groene paint merrie te koop had en daar klopte wel alles.
We wisten hoe ze opgeroeid was, goede afstamming, prachtige bouw, de opvoeding hebben we zelf gedaan en mijn dochter heeft samen met haar paard de basistraining doorlopen.

Wat ik wil zeggen is : neem je tijd, ga veel paarden bekijken, leer daar van maar beslis enkel als het volledige plaatje klopt.
Ik geloof niet in de legendarische "klik" met een paard, de relatie tussen paard en mens moet groeien en komt niet ineens.

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:17

Staan al veel goede tips zie ik! Neem inderdaad de tijd. Of er gelijk een klik is zou kunnen, maar is vaak denk ik niet zo.

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:30

Dank allen :) met klik bedoel ik het gevoel dat je bij het ene paard hebt en met het andere minder. Band groeit uiteraard met de tijd

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:15

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:45

Bedankt mlc!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:45

eifel gold ranch uiteraard. maar dan zit je wel in een iets hogere prijsklasse.
je kunt het altijd proberen, soms kun je geluk hebben.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:48

Www.sestables.nl

Ze verkopen zelf paarden, maar hebben ook veel contacten die misschien een paard verkopen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:52

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:21

Mijn appaloosa komt bij http://www.appaloosa-tolksdorf.de/ vandaan. Ik ben heel tevreden over de service, ze helpen je een paard te vinden wat echt bij je wensen past, regelen een keuring met foto's (zit bij de prijs in) en geven garantie.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:31

bij El Picadero in Diksmuide, België weet ik een heel brave palomino tobiano merrie te koop staan met papieren van 7 of 8 jaar. Ik heb er heel de winter het zoontje van 9 jaar zien mee rijden en het is een superbraaf paard. Kijk eens op facebook.
De eagles ranch heb ik zelf een paard gekocht waar ik heel tevreden over ben qua karakter en uiterlijk, maar ik vind de paarden, naderhand ondervonden, daar vrij duur voor wat ze te bieden hebben. Ze hebben nu meer ingereden paarden maar ze kunnen nog niet veel en zijn te duur.

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:19

Bedankt weer voor de tips!

Tantejeanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:25

_Suzanne_ en btw. wat een PRACHTIG paard heb je!
Helaas krijg ik de site niet geopend (errors)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:09

mlc schreef:
De Eagles Ranch in Texel :j

http://www.eaglesranch.com

Dat is waar ze een merrie van 2011 al oud genoeg achten om in 2014 een veulen te krijgen :j

Eagles Qton Rockette * veulen 2014 *
Geslacht
Merries / Mares, Drachtig / in Foal
Geboortejaar
2011
Geboortedatum
06/04/2011
Dam
Dirty Calico
Sire
Bears Q Ton Poco
Kleur
Grullo Tobiano
APHA nr.
997,266
Beschrijving

Eagles Qton Rockette is geboren op de Eagles Ranch te Texel en is te koop voor de echte Painthorse liefhebber. Rockette is een bijzonder mooi Grullo Tobiano gekleurde merrie, heeft schrikparcour training gehad. Rockette is allround gefokt en de verwachte stokmaat is 1.53 groot met een painthorse typisch breed exterieur. De verkoopprijs is inclusief klinische keuring bij verkopen / Chip / paspoort aangevraagd op naam van de nieuwe eigenaren en thuis gebracht bij de nieuwe eigenaren in Nederland. Langere opfok periode is bespreekbaar en op kosten van de nieuwe eigenaren. Kijk voor recente foto's op http://www.facebook.com/pages/the-Eagle ... ts&fref=ts Rockette wordt in 2013 gedekt door Hickorys Gunsmoke voor een 2014 veulen.

Het is daar blijkbaar in om 2 jarige merries te dekken:
Eagles Qton Shine Lis is in 2009 geboren op de Eagles Ranch, de geboorte was zonder problemen. Lis is opgegroeid in de kudde met leeftijdsgenoten en heeft in 2012 een Dun Homzoygous hengst veulen gekregen en in 2013 een Red Dun (Homzygous) Tobiano merrie veulen van de hengst GI Nocona Freckle Bar

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:24

En dat te koop zetten, gaat dus alleen om de poen! In het verleden werd daar ook, bewust, met Frame Overo's gekruist met als gevolg OLWS veulens.