Het was voor mij echt een onvergetelijke ervaring en zou graag een paar foto's die ik daar geschoten heb met jullie willen delen.
Ik had op de website gelezen dat je als fotograaf zijnde een perskaart aan kon vragen waarmee je toegang kreeg tot de ringen en op het veld.
Dit was natuurlijk ideaal want ik kreeg zo perfect de gelegenheid om wat leuke plaatjes te schieten!
Het begon allemaal met de 6-tal proeven. Hierbij is het Nederlandse Team uiteindelijk op een 5e plaats gekomen!
Het Nederlandse 6-tal Team, bestaande uit :
- Nienke van Roekel - Larissa Hartkamp - Remco Bouwens - Vera Grevelink - Judith Anssems-Janssen - Richard Kapteyn -

De dag daarna was de individuele dressuur aan de beurt.
Remco Bouwens met Wotan

Marcelle de Kam met Velly Telly

Op Zaterdag was eindelijk de dag van de cross aangebroken. Het was een heel mooi parcours en heel overzichtelijk zodat je vanaf de berg heel het terrein kon overzien en dus ook bijna heel het parcours.
Ik zelf ben in het veld gaan staan/zitten zodat ik bepaalde hindernissen vanuit een mooier standpunt kon fotograferen.
Nienke van Roekel met Coral Estate Bylbao op hindernis 5 de Ski schans:
Deze combinatie is uiteindelijk 6e geworden!

Larissa Hartkamp met Angel die na een pittige water insprong met een losse teugel op het smalle oplopende puntje af reed :

Remco Bouwens met Wotan op de pittige water insprong! Deze combinatie is uiteindelijk 11e geworden!

Richard Kapteyn met Z.Ilja op de afsprong :

Vera Grevelink met Udiana over de trakehner heen :

En Judith Anssems-Janssen met Head for Heights over het smalletje na de afsprong :

Op Zondag was natuurlijk het springen nog over, een parcours waarin fouten werden gemaakt en er niet veel foutloos over de eindstreep kwamen!
Jordy Wilken met U Play Spirit :

Alice Naber-Lozeman die individueel meedeed aan de 1 ster open met Harry Belafonte en 2 ster open met Peter Parker.
Werd met het paard Peter Parker 1e in de 2 ster open, waarin zowel Alice als Peter Parker allebei blij waren met de overwinning!

Ook Joanne Spliethof met Avalona reed voor de eerste keer het EK mee en is 4e geworden in de 1 ster open! ( een foto vanuit de cross op de water insprong van de 1ster open )

Na het springen werden de winnaars gehuldigd en stond Duitsland individueel twee keer op het podium ( 1e en 2e plaats ) en Groot-Brittannië op de 3e plaats. En in het teamverband is Duitsland 1e geworden, Groot-Brittannië 2e geworden en België 3e geworden! Nederland is uiteindelijk op een 5e plaats geëindigd!

Ik hoop dat ik jullie met deze foto's toch een goed gevoel van het EK SGW in Oostenrijk heb gegeven!
Voor mij was het absoluut een onvergetelijke ervaring en ik zeg op naar het EK over twee jaar want het word dan in Nederland gehouden!
Groetjes Dominique ( Equigeniek Paardenfotografie )

!
.