[SGW] Verslagen SGW Oenkerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsemaniac

Verslagen SGW Oenkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 15:01

Bij deze de verslagen topic! Ben benieuwd naar jullie ervaringen!! *\o/*

COMPLIMENTEN aan de organisatie! ik vond het wel ECHT een SUPER mooie cross!

Hier een MEGA domme bokker :P dressuur ruim bovenaan met 202 punten in ring 1... verder met springen een balkje.. maar ze sprong zo super dat was helemaal niet erg ;) die kon ik me veroorloven... toen de cross. Breeze is SUPER fit en trok er super aan! en toen bij de waterbak zat ik niet op te letten en liep ze zo langs de boom :( DOMME IK! liet het gewoon gebeuren.... echt baalde zoooooooooooooooooooooooo van mezelf... zo ben ik van plek 1 naar plek 11 gezakt.... JAMMER de BAMMER maar volgende keer beter.... ik dacht ook te lakoniek over de waterbak... laatste tijd veel geoefend en gaat heel goed... vandaag ff te lax aangereden. een goede leer voor mij om te zien dat het niet vanzelf gaat :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:26

Hier mijn verslag ook nog even!
Was heel goed op weg en Frits deed het ook super maar helaas op de grond beland voor de trakhener

Van mij ook een compliment naar de organisatie, de cross lag er super mooi bij. Mooie route en sprongen en alles ook netjes georganiseerd. En dat equiscore is helemaal perfect +:)+

Anne volgende keer een schop onder de kont voor jou ;)

Horsemaniac

Re: Verslagen SGW Oenkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 15:39

ja goed idee BVW! help me ff herinneren... nu ik het filmpje terug zie dacht ik daar had ik hem nog wel doorheen kunnen drukken... maar jah achteraf :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:37

Achteraf is altijd makkelijk praten!
Frits was zo stoer bij het water <3

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 16:42

knappe fritzie!! :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:47

Wat balen dames! Ik ben echt ontzettend tevreden :D Dressuur 201 en springen foutloos :D Was onze tweede keer crossen en vorige keer in Vinkega hadden we op h6 onze 4e weigering al te pakken := Maar nu veel meer er aan gereden en hij deed het echt super :D Wel nog 1 stop voor de afsprong voor het water maar daar gewoon rustig op het randje blijven staan tot 'ie ging :D dus ons eerste wp is binnen en echt ontzettend trots op pony :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:48

En nog heel snel voor de bui peerd ingeladen en van het veld af :P

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 17:03

ohhhhhhhhhh had jij ff mazzel QueenE met die bui!!SUPER dat je je eerst wp binnen hebt! misschien was ik ietsje te negatief :P ik heb ook nog een wp in de L en het was pas onze 2de x ;) en ik ben een heeeeeele grote ervaring rijker!! dat is natuurlijk ook veel waard :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:09

Dat lijkt me dan idd helemaal niet zo verkeerd :P

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:36

Ik heb fijn gejureerd vandaag. Equiscore is erg leuk!
Ik heb nog een stuk of 7 combinaties in de B paarden zien crossen aan het einde en het viel mij op dat er heel weinig mensen in de verlichte zit zaten. Erg jammer!

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:13

Ik heb fijn gereden vanmiddag! Paard liep super fijn met losrijden voor dressuur, maar op het moment dat ik de ring in mocht barstte de bui los. Dus alles maar weer ingeladen en een tijdje geschuild in de trailer. Direct na de bui proefje gereden, 197 punten dus goed! Springen foutloos, en in de cross helaas 1 weigering op de kaasplank. Konden niet echt ritme krijgen doordat de bodem nu erg nat was. Maar heb toch erg lekker gereden en ben tevreden! :)

Ik vond hindernis 3 trouwens wel een aparte sprong. Vond het meer een struikelgat dan een afsprong, omdat de grond erachter direct weer omhoog liep.. Paard sprong 'm overigens wel goed.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:41

volgens mij was dat ook niet als afsprong bedoelt hoor. Meer als een veredelde greppel

kevenenwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:47

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:51

Jammer van je val Bianca, ik zag het gebeuren... En voor jou ook balen Anne, anders was je weer 1e ;)

Ik had een foutlize cross en was vierde, mijn puntenvoor de M zijn nu dus binnen! :D

S middags bij H1 gezeten maar dat was een beetje saai, geen enkele weigering :P

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:58

bvw schreef:
volgens mij was dat ook niet als afsprong bedoelt hoor. Meer als een veredelde greppel

Oke, dat kan ook. Ik heb hem ook idd gesprongen als een greppel. Maar op facebook stond bij de foto van die sprong geloof ik afsprong, dus vandaar

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:17

gefeliciteerd met de winstpunt QueenE, supergoed gedaan! trots op jou!
@Horsemaniac: jammer van die weigering, maar je kan niet altijd 1e worden he? ;)
@Riannuh: punten voor het M binnen, is ook helemaal top!
@bvw: jammer van je val, maar zo te lezen ben je wel heel tevreden!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:32

Hindernis 5/3 was inderdaad gewoon een greppel, had hem ook zo in de hindernislijst gezet snap dus niet helemaal waarom er later afsprong stond want dat was het niet :')

Verder veel bokkers gezien leuk!
Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten en een :(:) voor degene waar het minder ging.

Wij hebben in ieder geval een topdag gehad! Alles verliep eigenlijk heel goed op wat kleine strubbelingen na. Volgens mij hadden we een heleboel tevreden mensen.
Ook weer superblij met al onze vrijwilligers top!

Tips zijn altijd welkom, mag ook via PB!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:55

ik vond het ook goed geregeld dit jaar. volgende keer het onweer & regen graag na de cross plannen, maar dat als tip voor de volgende keer :P

nee duidelijke uitleg, ruiters die het allemaal snapten en mooie combinaties. leuk.
ik zat bij hindernis 17/15 (na de waterbak.. 0 weigeringen of stops). dus vast veel mensen gezien haha

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:38

Hier super tevreden!! Fijne proef gereden, jury vond t alleen helaas maar 185 punten waard, springen super fijn en foutloos rondje ennnnn de cross gereden!! Superrrr!! Paard vond t echt heel spannend en lag er bij hindernis twee bijna naast omdat ik niet op een stop had gerekend maar gelukkig hersteld. Een weigering op de afsprong en volgens mij ver van de ideale tijd af maar ik heb echt super fijn gereden en ben superrrr trots op mijn knol op naar norg!

En voor de organisatie.... Echt een SUPER mooie cross!!!

Als er mensen foto's hebben gemaakt van de b paarden hoor ik het graag

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:42

Er zijn onder andere foto's gemaakt door Draversfoto, Ronny Bourgongje en Meinema fotografie!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:46

Celoma had niet echt lekker dressuur proefje, beetje aanleuningsprobleempjes onderweg, toch 205 pnt. Springen (eerste na de bui) foutloos, wel iets weinig ritme ivm de lading water op de grond.
Cross daarna heeeeeel weinig ritme op de natte bodem kunnen krijgen, een stop op de greppel (met nog wat gedoe wat veel tijd kostte). Van h12 tot h18 wel lekker kunnen rijden, alleen de laatste een dikke stop. De bloembak waar ik zelf alle bloemetjes zo'n beetje in heb gezet :P De focus was eraf en had een prut aanrijlijn, super leermoment dus!

Gelukkig veel positieve geluiden over de cross :D Zelf heb ik nog semi parcourshulp gespeeld en na m'n eigen start nog bij de omroep geschreven. Leuk om het van alle kanten mee te krijgen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:50

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:52

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:42

organisatie ... jullie hebben een erg leuk evenement neergezet!

Was de 1e cross weer dit jaar, ook nog voorgaande dagen getwijfeld om te starten maar lijkt vandaag goed. Verder nog niet echt fijn conditie opgebouwd na blessure voorjaar en wat pechdingetjes de afgelopen weken.
Dressuur mooi voorwaarts proefje kunnen neerzetten, vond de 186 wat magertjes. Daarna heeel snel omkleden en alles in de auto en trailer gedrukt, net bij de eerste druppels alles binnen. Na de bui even naar voren gelopen om te kijken hoe het programma zou gaan lopen, beetje vrije impressie dus :P
Springen echt heel fijn, lekker aantrekken en moest hem zelfs wat temperen. Had wel beter grotere proppen aan kunnen doen, na de bui gleed ie soms behoorlijk weg. Cross ging helaas niet echt fijn. Bodem was voor mijn paard erg zwaar en glad geworden, daar knapt ie echt op af. Hindernissen ook niet fijn voorwaarts kunnen nemen, kon ook geen balans en snelheid krijgen. Terecht weigering op H3: reed hem aan als afsprong ipv greppel, toen zag paard de witte balk en ik zat een beetje van hoe moet dit nou .. dus hij stond even 2 tellen stil. Minuut buiten de tijd en 6 + 6, 3 op stijl. Da netjes 60 voor en 66 na. Nr 128.

@ Rianne ... zag je klassering op het scherm. Gaat echt supergoed met jullie 2!
@ hester ... was het (qua rust) wel wat te doen: rijden en organisatie? Sloompje wilde nog niet weg (oant sjen) :P
@ horsemaniac ... wat ben jij heerlijk enthousiast!
@ bvw ... balen van de val, je bent toch niet onder de trakhener gevalken?

Edit: paar typos en toevoeging.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 10:33

Thanks Lappie_Lap! het was wel echt een BAAL moment hoor.... kan als ik eraan terug denk alleen mezelf maar de schuld geven ;) Tja heb ik ECHT HEEL VEEL van geleerd! Jammer dat je last heb gehad van de regen! dan heb je ook geen bodem om in het ritme te komen natuurlijk ;)