oke, ik wordt graag extra gemotiveerd door leuke ervaringen met western en de voordelen (of hoe je het ook wilt noemen) ervan. roept u maar
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Ik denk dat je dat het beste merkt als je op een goed western ingereden paard stapt.
) maar het gaat al steeds beter.

Maar als je eens die hulpen door hebt is het wel te doen hoor
En die teugels dat was in het begin wel heel raar vooral in galop
Maar alles went en ondertussen is mijn merrie die nu bijna 4 is ook western ingereden (ze was nog groen) en zijn we samen goed aan het oefenen.
, maar dat is een ander verhaal
) hebben we samen geleerd. En dat is toch ook wel weer heel leuk...Mac schreef:De grootste "uitdaging" als je overschakelt is denk ik het laten varen van de contactteugel en het niet langer constant ondersteunen van je paard met je benen (da's dan dus weer afhankelijk van welke stijl dressuur je reed en welke stijl western je gaat rijden). Ik denk dat je dat het beste merkt als je op een goed western ingereden paard stapt.
De grootste kick (voor mij dan) is het als je met schijnbaar niks je paard aan een lange teugel verzameld en relaxed rond kunt sturen.

bloemkooltje schreef:het western trekt me erg aan omdat het er minder "gedwongen" uitziet als de dressuur. alsof het wat relaxter is.. en ik moet eerlijk zeggen dat ik de sfeer ook anders (leuker) vind dat dressuurik denk dat ik binnenkort maar eens even ga neuzen op de wetsernmanege hier in de buurt

Ik zit dit echt met verbazing te lezen

We hebben gewoon 10 keer meer lol in het rijden. En het grappige is dat sinds ik mijn teugels heb laten vallen zijn kontspieren 2 keer zo groot en sterk zijn geworden. Erg cool.