[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

Verslagen SGW Oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 13:52

Ik ben wel benieuwd hoe iedereen gereden heeft. Kom maar op met de verslagen!
Zelf ben ik morgen aan de beurt.

SplashIsLief

Re: Verslagen SGW Oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:06

Dressuur ging bij ons wel redelijk (maar 10 minuten losgereden en een paardetende watersluis achter de ring :+ ), uiteindelijk 172 punten. Hm.

Springen ging niet fijn, geen lekker ritme, daardoor 2 stops op 4 en daarna liep alles vlekkeloos. Eindelijk ritme, een meedenkend paard dat vooruit wilde. Dus blij dat we verder foutloos door kwamen. Op naar de dierenarts. En met het voordraven hoorde ik het zelf al, paard niet goed. Niks te vinden en thuis niks meer te zien. Maar al met al blij dat ik niet ben gestart, ook niet als ze daarna wel goed liep.

Dus ik ben ook benieuwd naar de verslagen van de rest :j

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:55

Hopelijk valt het allemaal mee!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:06

Splashislief: wel fijn dat het nu niet meer te zien is :)

Hier ook geen fijn verslag, dressuur prut, te kort erop en kon de spanning niet af laten vloeien. Springen al helemaal prut, in de cross door mijn fout weigering op het eerste puntje (H6) en daarna vrijwillig gestopt voor H10 (de inuit op afsprong met haag) Daar zag ik al erg tegenop bij het crosslopen, ondanks dat hij nog verlaagd is na protesten. Het liep gewoon niet vandaag, echt zo'n dat dat echt alles fout gaat.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:23

Ik zag jou stoppen inderdaad! Jammer hoor, volgende keer beter!

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:23

Nou dan kom ik wel even met een positief verhaaltje:)

Dressuur ging eigenlijk heel goed, op 2 onderdelen na,die hebben we in galop gedaan ipv draf, grapjas.. 185 punt, nja.. ik had hoger verwacht zal ik maar zeggen;) 6e plaats tot nu toe,

Toen een heerlijk rondje 0 gesprongen, Goof was super te rijden en luisterde echt goed, normaal is dit wel anders en heb meestal wel 1 of 2 balkjes, hij is niet zo voorzichtig en sterk. dus ik was al heel blij:)

En tot slot een foutloze cross binnen de tijd, met terug stappen van de D.A riep me moeder al, yeaaah je staat 1e ( dit kan je snel zien door de live uitslagen van equi score, maar zijn pas definitief na controle)
Eindelijk een keertje gewonnen!!

dit is een filmpje van mijn helmcamera, hij is nog niet bewerkt en beweegt wel wat!
http://www.youtube.com/watch?v=Lq7Zo9j7 ... e=youtu.be

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:47

Super Rox! Goed gedaan! Ik mag morgen :)

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:56

weet iemand het adres? ik moet morgen starten en kan het adres niet vinden!

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:57

Clairexx schreef:
weet iemand het adres? ik moet morgen starten en kan het adres niet vinden!

Wagenweg 12, 1724 PT Oudkarspel

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:03

Als de navigatie de straatnaam + plaats niet pakt moet je broek op langedijk invullen dacht ik. Staat ook op de website van manege beukers

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:10

oohh heel erg bedankt!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:07

Siep balen :(:)
Rox gefeliciteerd, super!!!

Iedereen morgen weer heel veel plezier!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:58

Xsiep @ jemig ......wat was er dan zo raar aan die hindernis ??staat dat op foto ?? Wel balen dat je er dan nu met zo'n rotgevoel mee gestopt bent.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 02:00

Rox.. ik blijf het iedere keer weer zeggen maar wat heb jij toch een band met je paard, kippenvel hoe jij je paard aanmoedigd en op laat letten bij de gladdere stukken! Diep respect!

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 07:09

L cross ging goed ( 2e prijs), wel alternatief gereden op de berg. Deze was mij wat te ruig voor mijn jong paard.

Echt een super mooie accommodatie op manege Beukers.

Je kunt bijna heel de cross zien.

http://www.youtube.com/watch?v=ncX4KW_lUlg ( oudkarpspel fout geschreven...)

Was een gezellig weekendje.

Anouk

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:53

Echt balen Splash! Gelukkig nu niks te zien! Niks tegengekomen in dr hoef met uitkrabben ofzo??!

Super Rox!! Filmpje ook heel gaaf! Ik praat ook zo tegen Max! Je ziet aan de oortjes dat ze dat leuk vinden!
Goof deed alles echt heel makkelijk!

Balen Siep! Vvolgende X betér!

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:51

Nou voor mij was gisteren ons L debuut bij de paarden.

Ging niet zo best.

Dressuur liep heel erg uit, maar paard liep wel ok en 201 punten. Springen ging prut en twee balken. Cross begon goed. Toen ik van 3 naar 4 reed kwam er opeens een paard aan galloperen zonder ruiter. Dus ik ben langzamer gaan rijden en haalde me lijn toen niet en toen 1 stop op 5. Toen naar 6 en daar twee stops op! Hij wilde echt niet! 8,9, 10 en 11 gingen super. Tot ik bij de heuvel kwam. Mijn paard stopte

onderaan de heuvel voor de boomstam en kwam met zijn achtetbeen in een planten bak en toen zijn we van de berg afgerold . Allebei reuze veel schrik pakken. En paard heeft een flinke snee in zijn been. Hoefde geluklig niet gehecht te worden.

Kortom geen best L debuut. Dus nu twijfel of ik in maarsbergen wel kan gaan starten met hem.

Iedereen die vandaag start heel veel succes!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:14

Ondanks dat het een wedstrijd met 'hindernissen' ( :+ ) was voor ons ben ik wel supertevreden!

Wilde mijn nieuwe tactiek van zo min mogelijk losrijden voor de dressuur testen, maar eenmaal bij het dressuurterrein aangekomen bleek dat het 25 min uitliep... Beetje jammer dus! Wel een superproef, jury was het daar alleen niet echt mee eens, 176 punten. Toen als een speer de cross gaan lopen, want we hadden doordat de dressuur uitliep daar ineens veel minder tijd voor. Met lopen al besloten dat ik zowel op de heuvel als bij de trakehner het alternatief zou nemen. De heuvel omdat ik die best pittig vond staan en de trakehner voor het vertrouwen. Toen zadelen voor het springen, kom ik bij de losspringring, loopt dat een kwartier in, dus snel een kruisje en een stijltje gesprongen en de ring in. Daar was madam niet op berekend, dus een weigering op 1 en een verder voor mijn gevoel rampzalig parcours, we kwamen niet in het ritme.. Wel aan de finish gekomen gelukkig, met 'maar' 14 strafpunten.

Bij de dierenarts schrok mevrouw van een hond, waardoor de hartslag natuurlijk ineens torenhoog was haha, dus nog een keer tellen toen was het gelukkig al gezakt. Bij het losrijterrein van de cross nog maar even flink gas gegeven om dr een beetje naar voren te krijgen en toen de cross in. Dat ging echt top! Was de 2e L wedstrijd voor deze, eerste keer op helemaal open terrein, wat ze toch best wel spannend vond. Alleen op de picknicktafel een stop, maar dat was ook een beetje een stuurfout van mij, ze wilde over de M hindernis en ik nog sturen naar de L hindernis, maar daar ging ze toen dus langs. Nog een keer aangereden en verder gewoon foutloos gecrosst :) Ben trots op mn topper!

+:)+ voor de mensen met een prijs en :(:) voor de mensen bij wie het wat minder ging.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:19

Jeetje Wicked zullen jullie geschrokken zijn!! Sterkte!

Super Itsme!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:58

Jeetje wicked, dat is schrikken zeg.

Ik vandaag met mijn jonge paard gecrossd omdat de ander waar ik mee zou gaan woensdag plots spierbevangen stond. Deze heeft vorig jaar een cross gelopen en aantal trainingen, dus zouden puur voor de oefening gaan. Geld was ik toch al kwijt.

Fijn rondje dressuur, vrij laag gepunt 188. Toen springen, was de 3e keer parcours met haar en pakte ze eigenlijk fijn op. Wel was de kant van de kantine wat spannend, daar wat aanmoediging nodig. Helaas op de laatste 2 een balk, verder erg tevreden.

Losspringen voor de cross ging erg fijn. Trok fijn aan, ook op de hoge boom, dat gaf vertrouwen :) Toen naar de start en begonnen. Helaas bij hindernis 1 draaide ze weg in de afzet, wat resulteerde dat ik op m'n voeten ernaast lande.. Niks bezeerd, wel ontzettend jammer. Nog een paar keer die dikke boom op losrijd terrein gesprongen en dat ging weer zo. Niks aan te doen, kon het stiekem ook verwachten met deze voor bereiding..

Dinsdag lekker een rondje in Lelystad rijden :)

filmpje van het springen
http://www.youtube.com/watch?v=uZgCQkYV4Rc&feature=youtu.be

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:24

Ik ben ook weer bijna thuis, mijn paard liep haar tweede cross vandaag. We hadden in de dressuur 184 punten en springen foutloos. In de cross een stop op de sprong voor het water, die hindernis was nog iets te gek voor haar. Bij de tweede poging ging ze er braaf overheen. De rest van de hindernissen deed ze super, ik hoefde eigenlijk alleen maar een beetje te sturen. Voor stijl twee keer een 7 dus dat was ook prima. Mijn springpaard begint dat crossen wel een leuk spelletje te vinden :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:48

Super Lisa! Waren heel veel stops op hindernis 11. Ook veel gevallen daar.. Was gister ook al bij het L pony's zo

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:51

Hier een leuk dagje!

Dressuur ging wel fijn, 204 punten en 1e.. Kwamen onbekende mensen naar me toe om te zeggen hoe onwijs fijn ze mijn paard vonden, hoeveel souplesse ze had en hoe netjes ik de proef had gereden.

Inspringen stond ik echt versteld, wat pakte ze fijn aan! Parcours wat minder, ze ging nogal hard en met die hoogte tilt ze gewoon echt dr poten niet op.
Maar was iig blij dat ze niet stopte en wel gewoon bleef gaan.
3 balkjes.

Toen de cross, was stikzenuwachtig maar man wat deed ze het goed! Zonder twijfel, was echt aan het genieten tot hindernis 11, bam, klaar..
10 sprong ze en omdat ze 10 wel sprong mocht ik alleen 11 overdoen nou no way.
Hoorde heel veel weigeringen en vallen op 11.

Al met al veel geleerd en trots op haar, was pas mijn 2e keer en als die rot hindernis er niet stond had ze absoluut foutloos geweest.
BALEN!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:35

Ik ben tevreden over vandaag, al konden er dingen beter.

Dressuur 174 en dat was terecht. Merel is zo hengstig als wat en kan er dan gewoon niet heel veel mee. Echt een beetje dwars is ze dan en probeert me buiten spel te zetten :-)
Springen hadden we 2 balken. Jammer, had niet nodig geweest. Inspringen ging namelijk heel fijn.
De cross maakte alles goed. Zo ruig als dat zij de cross doorgaat. Echt fijn! De waterhindernis zonder problemen en in galop door het water. We waren binnen de tijd en uiteindelijk 8e in de ring.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:37

Ik heb mijn debuut gereden vandaag. Dressuur liep onwijs uit dus paardje had er niet heel veel zin meer in. Maar onverwachts toch voorlopig eerste plaats van 195 punten. Springen niet goed gereden van mijn kant (laatste keer viel ik en brak ik mijn bekken dus ik was wat voorzichtig) 2 balkes en 3 strafpunten voor tijdsfouten. Toen de cross in, direct een weigering op 1 (had ik verwacht, doet hij met crosstraining ook vaak) daarna heerlijk gereden alleen nog een weigering op 11 (riet voor de waterbak). Uiteindelijk 12e van 13 geworden dus heel erg tevreden!
Bij de dierenarts bleek maar weer hoe relaxt hij was, na het springen had hij een hartslag van 65 toen de cross in en 5 minuten na de cross weer aangeboden toen was zijn hartslag weer 65 :)