Gps

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mexx123

Gps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 17:28

Hallo allemaal,

Ik twijfel of ik een Garmin eTrex 20 moet kopen of een Garmin Dakota 20...

Heeft er iemand ervaring deze apparaten?

Groetjes Mexx

xSCWx

Re: Gps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:32

Waarom download je op je smartphone niet de app Endomondo?
Of kan dat apparaatje meer? (alleen even snel gegoogeld)
Endomondo houdt je snelheid, duur en route bij.

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 18:21

Goed idee maar... dan moet je wel een smartphone hebben..

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:22

Voor dat geld wat je voor een GPS neertelt, kun je waarschijnlijk ook een smartphone kopen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:24

Heb je in de buurt niet een winkel waar je je kunt laten voorlichten? :)
Ik heb zelf een garmin edge. Officieel fietscomputertje, maar ik gebruik hem dan ook vastgeklikt op mijn menwagen het meest :)

Ik ben met mijn wensen en verwachtingen naar een zaak gegaan die verschillende systemen in de verkoop hebben :)
http://www.jacobsbredaelectronics.nl/nl/contact.php
Zit in Breda.

Grote voordeel vind ik dat ik mijn GPSontvanger los van mijn telefoon heb. Op je smartphone vreet het gigantisch batterij.. Ik heb graag dat mijn telefoon bruikbaar blijft :)

Ook is in mijn ervaring de endomondo app niet zo heel erg nauwkeurig :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:57

Bij mij is de endomondo app zeer nauwkeurig, al mijn endurance ritten tijdens de wedstrijd sluiten aan met de kaarten van de organisatie.

Zonde om een duur GPS apparaat te kopen terwijl Endomondo goed werkt, tenzij je een hartslagmeter met GPS koopt natuurlijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:03

Attitude schreef:
Bij mij is de endomondo app zeer nauwkeurig, al mijn endurance ritten tijdens de wedstrijd sluiten aan met de kaarten van de organisatie.

Zonde om een duur GPS apparaat te kopen terwijl Endomondo goed werkt, tenzij je een hartslagmeter met GPS koopt natuurlijk.

zo uitzonderlijk duur hoeft een GPS ook niet te zijn. Die van mij kostte 137 euro. Fijne lange batterijduur. En er kan een hartslagmeter aan (alleen die zenders/band moet ik er apart bij kopen :) )

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:05

Bij mij werkt de endomondo juist niet goed, ik zit vlak bij de grens dus dan valt de internetverbinding weg en dan slaat ie t niet meer op.
ook heb ik de garmin gpsmap. deze krijgt een rit onder het zadel niet goed geregistreerd.
De laatste keer dat ik m meegenomen heb gaf ie aan dat we een rit van 95 km hebben gemaakt terwijl het er 35 waren. de getekende route op de kaart kwam wel overeen met de daadwerkelijke route en onze topsnelheid was 395 km per uur ( wie nou nog durft te zeggen dat tinkers sloom zijn :D ~~}> )

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:22

Ben al jaren een fanatiek gps'er, nam in het begin altijd een Garmin Dakota mee het voordeel is dat je bij garmin er topo kaarten in kunt zetten of die zitten er al in afhankelijk van het model.

Als ik zelf routes ga maken en rijden dan toch nog de voorkeur aan de GPS.

Sinds begin van het jaar heb ik een smart Phone en de gratis app "my tracks" geinstalleerd. Heb de nauwkeurigheid vergeleken met de tracks van mijn gps en moet zeggen dat mijn Phone (samsung gallaxy s3) niet onderdoet aan een GPS. Ik rij altijd alleen buiten dus neem toch al altijd een telefoon mee. Als ik zomaar wat rond ga crossen blijft de gps thuis.

Voor het buitenland heeft een gps wel mijn voorkeur omdat de dekking van een mobiel niet zo goed is als in nederland en je zit dan waarschijnlijk met data kosten.

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:09

Bedankt voor de reacties.

Een gps hoeft inderdaad niet zo duur te zijn als een smartphone en natuurlijk heb ik me ook laten voorlichten in een winkel. Het kan echter ook heel fijn zijn om wat gebruikers te spreken die zelf ook zo' n ding hebben. Altijd leuk om reacties van anderen te horen/lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:19

Ik rijd routes met 'my tracks'op de telefoon maar het vreet de batterij van je telefoon wel leeg helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:10

Anoniem schreef:
Ik rijd routes met 'my tracks'op de telefoon maar het vreet de batterij van je telefoon wel leeg helaas...

Dit is helaas het probleem inderdaad van je telefoon gebruiken. Als je telefoon leeg is kun je dan niet eens meer bellen mocht er iets gebeuren, terwijl je afhankelijk van het model GPS dat je gebruikt wat extra AA batterijtjes mee kunt nemen.

Ik heb een GPS nog niet voor paardrijden gebruikt, maar wel voor wandelingen en fietsen.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:04

Heb nog nooit een telefoon leeg gereden tijdens een rit. Voor je alleen weg gaat controleer je een aantal punten de accu van mijn telefoon is een van de check punten. Een smart Phone verbruikt meer dan gewone outdoor Phone van een smart Phone weet je dat ie dagelijks aan de lader moet. Voorheen had ik een outdoor Phone daar kon ik 3-4 dagen mee doen. Met mijn GPS met oplaadbare AA cellen doe ik ook geen 24 uur mee bij gebruik. De Gps heeft voor mij nog steeds voordelen ik woon in het grensgebied en als je roaming en slechte ontvangst wilt verkomen dan is de gps nog steeds een uitkomt. Woon hier pas sinds oktober en had toen regelmatig totaal geen idee meer waar ik was. Je bent met een jong paard bezig en die had alle aandacht nodig waar je reed was meer bijzaak;) na een uurtje dan kijken op smart Phone. Je Phone had dan een slecht bereik en na vele minuten nog geen beeld op "my tracks" dus dan wist je nog steeds niet waar je was. Dus mijn gps staat nog steeds genomineerd te worden om vervangen te worden door een andere gps en blijf deze gebruiken naast een smart Phone afhankelijk van de omgeving. Als ik vooraf weet waar ik naar toe rij en wil weten waar ik geweest ben dan is een smart phone perfect anders gaat de gps mee

Was pas nog in de Drunense Duinen en daar had mijn smart Phone overal een perfecte ontvangst zoiets hoef je in Frankrijk natuurlijk niet te proberen. Wil dit jaar of volgend jaar naar een uitgestrekt gebied in het buitenland en dan wordt het vrijwel zeker een outdoor Phone en een gps.

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 20:18

Welke gps gebruik je nu Maarten?
En cyberxhorse... Gebruik je nog steeds die Dakota of ben je over op een ander apparaat?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:49

Attitude schreef:

Ik dacht dat je dat niet aan mocht hebben staan tijdens je wedstrijd? :o

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:05

mexx123 schreef:
En cyberxhorse... Gebruik je nog steeds die Dakota of ben je over op een ander apparaat?

Wil hem gaan vervangen voor een montana omdat deze een groter display heeft. Gebruik mijn gps in de auto op de motor tijdens het mountainbiken wandelen en paardrijden. Als weet wat een gps bij mij allemaal meemaakt dan is het een wonder dat ie het nog doet dat had een smart Phone nooit overleefd heb 3 gps'en van garmin gehad en er is er nog nooit een kapot gegaan ze zijn allemaal nog via mp verkocht.

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 21:46

klinkt goed!
een montana ziet er wel goed uit, maar is net ''iets" boven budget....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:28

Somebitch schreef:
Attitude schreef:

Ik dacht dat je dat niet aan mocht hebben staan tijdens je wedstrijd? :o

Waarom niet?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 06:39

Ik meende dat ergens gelezen te hebben. :o De waarom heb ik daarbij niet gelezen maar ik kon me wel voorstellen waarom. Gezien er vroegah ook niet op mobiel gereden werd maar je zelf moest leren hoeveel km per uur je nu zat.. En nu dat allemaal voorgezegd wordt door je telefoon is het wel makkelijk om aan een wat hogere snelheid te komen. :j Als je paard dan ook nog eens goed getrained is en een goede conditie heeft zal de hartslag ook goed zijn bij aankomst.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 06:48

Ik heb ook een gps gehad maar heb ze uiteindelijk verkocht.
Hoe graag ik ook wilde, het bleef Chinees om de handleiding te snappen en het programma waarbij ik routes moest kunnen maken lukte ook niet.

Dus uiteindelijk maar verkocht en het op mijn garmin forerunner gehouden.
Routes rij ik gewoon op kaart of knooppuntnummer en bij terugkomst zie ik op de pc de afstand, snelheid enz. En kan ik de gereden route terugzien.

En dat bevalt prima, hoe graag ik ook een gps zou willen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:30

mexx123 schreef:
Hallo allemaal,

Ik twijfel of ik een Garmin eTrex 20 moet kopen of een Garmin Dakota 20...

Heeft er iemand ervaring deze apparaten?

Groetjes Mexx

Is uitgebreider volgens mijn vader.

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 07:38

Ah, mooi! Dank je wel eclair98....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:58

Somebitch schreef:
Ik meende dat ergens gelezen te hebben. :o De waarom heb ik daarbij niet gelezen maar ik kon me wel voorstellen waarom. Gezien er vroegah ook niet op mobiel gereden werd maar je zelf moest leren hoeveel km per uur je nu zat.. En nu dat allemaal voorgezegd wordt door je telefoon is het wel makkelijk om aan een wat hogere snelheid te komen. :j Als je paard dan ook nog eens goed getrained is en een goede conditie heeft zal de hartslag ook goed zijn bij aankomst.

Veel hartslagmeters hebben ook Gps dus wbt goede conditie en hartslag zijn er maar weinig die op het oog kunnen beoordelen of hun paard voldoende hersteld.
Veel controleren ook met stethoscoop voordat ze aanbieden.

Wbt de km's: er staat om de 5 km een km aanduiding en je kan zelf dus heel goed uitrekenen hoe hard je rijdt als je daarbij natuurlijk je tijd in de gaten houdt. ;-)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:00

^^ Een hartslagmeter mag je ook niet omhebben tijdens wedstrijd?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:12

Jawel, alleen die moet uit/af bij het aanbieden.