Tijd voor weer een topic dacht ik dus

Tips zijn zeker welkom, maar graag onderbouwen ! Ik heb super fijn les en Joker en ik zijn nog volop aan het leren dus foutloos gaat het niet en hoeft ook niet.
Even klein paspoortje :
Woldhoeves Jolly Joker
12 jarige ruin
Sinds jun 2012 mijn maatje, en we zijn in november begonnen met lessen. (Reining)
Wat onze (vooral mijn) verbeterpunten zijn :
Hij heeft nu een nieuw bit in, waarmee ik met 1 hand ga/moet rijden. Dit zijn we aan het oefenen en gaat al redelijk goed.
- Hand rustig houden, wils soms toch nog teveel het jojo effect doen ipv hem op 1 plek te houden
- Andere hand voor mijn buik houden, doe ik dat niet dan ga ik scheef zitten
- Rustig met de beenhulpen, dat gaat steeds beter maar soms betrap ik mezelf er nog op dat ik teveel blijf tikken
- Zowel Joker als ik moeten rustiger blijven als iets goed gaat, we worden beide enthousiast en gaat daardoor nog wat te gehaast, zelfde geld voor de dingen die we moeilijk vinden.
- recht blijven zitten
Goede dingen, want het positieve verdient ook zeker wel een plekje :
- Joker pakt alles heel goed op, heeft er super veel lol in.
- Joker zijn bespiering wordt steeds beter
- Ik weet steeds beter hoe iets moet voelen en kan heb steeds sneller door wanneer ik weer even een stapje terug moet doen.
- Onze conditie gaat met sprongen vooruit
- Ben onwijs trots op m
Allereerst een filmpje van onze eerste stop(jes), vorige week zaterdag zijn we met de les langzaamaan gaan kijken hoe hij het oppakt. Voor zowel Joker als mij was het even wennen maar ben echt super trots op hem hoe hij het al oppakt.
De woensdag erop heb ik zijn nieuwe bit uitgeprobeerd, omdat het de eerste keer met het bit was heb ik hem nog met 2 handen gereden. Ik ben voorzichtig geweest met mijn handen en wilde niet teveel ineens gaan veranderen.
Woensdags staan er in de bak altijd hindernissen, Joker wordt daar heel erg heet en fel van omdat hij springen heel erg leuk vind. Toen hij dus een klein tikje van mijn been kreeg gebeurde er dit :
(We hebben daar dus niet gesprongen, kijk maar naar de afstand van de staander, plus heb liever geen knop in mn maag zitten
)

(ik weet dat hij een lelijke vlek op zn achterbeen heeft, heeeeeeel langzaamaan krijg ik het steeds witter)

Afgelopen zaterdag zijn er dus foto's en filmpjes gemaakt door Tessya van onze les. Ik had tussentijds al een keer met 1 hand gereden en heb dat deze les ook gedaan op het laatste stukje na. Met het oefenen van de stops heb ik hem toch nog even op 2 handen gepakt. (in overleg met) Foto's staan niet op volgorde.

Hier hadden we even een concentratie dingetje.. Joker is soms snel afgeleid zoals in dit geval de fotografe. Hier kan je zien dat ik dan net iets teveel met mijn hand wil gaan doen.

Mooie billen

Foto is niet heel erg duidelijk, maar toch nog goed te zien dat hij zijn kont er steeds meer onder zet. Soms nog wel wat verzet met zijn hoofd, of zoals hier zijn hoofd te hoog willen houden.

Het plaatje waar ik heel blij mee ben, dit is waar we naartoe werken..

Omdat we deze week alleen in de bak gereden hebben, en ik Joker graag lol in het werk laat houden zijn we gisteren even lekker de bossen in geweest samen met Lieke (NLieke) en Isabel.

Heb ik al verteld hoe trots ik op m ben

Bedankt voor het kijken, een reactie zou leuk zijn