Hoe zit het nu precies met die penalty en score punten in de reiningproef, heb mijn scoresheet maar snap er niks van.
Dit is de scoresheet:

Het filmpje van mijn pattern kan ik via pb sturen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gimme_Spurs schreef:Meer dan 4 passen achterwaards (waar niet gevraagd) is een 0 score. Maar als er een hesitate wordt gevraagd, en je gaat achterwaards (minder dan 4 passen) krijg je sowieso aftrek. Dus inderdaad, netjes blijven staan dus!
Maar ik begrijp uit jouw vraag dat je paardje niet op één plek spint? Hoe train je je spins?
Gimme_Spurs schreef:Sommige maneuvres horen bij elkaar, en worden dus ook als één gescored.
De eerste 0 is meteen de aanduiding van je zero score, omdat je off-pattern gaat.
Voor de rechterkant spins heb je -1
Voor de linkerkant spins heb je -1 1/2
Dan de cirkels linksom: De penalties die je daar krijgt zijn voor de breaks of gait die je hebt tijdens de eerste snelle cirkel en de wissel.
Bij de cirkels rechtsom heb je eveneens een break of gait (langzame cirkel van je terug in draf).
De aftrek van de cirkels heb je omdat de cirkels netter ronder mogen.
Rundown/stop/rollback opnieuw break of gait. Ik kan het niet goed zien, maar stop je daar voor de eindmarker? Was dat gevraagd?
Je hebt dezelfde proef als mij gereden, ook ik had daar een nul score. Als je mijn filmpje en scoresheet wilt zien ter vergelijking, kan je me pb-en!
Gewoon lekker blijven oefenen, en je hebt weer een ervaring opgedaan!

) spins voor een over- of onderspin. Meer dan een kwart is een penalty 0.hollywood86 schreef:Dit lijkt mij geen NRHA pattern, dus ik betwijfel of de NRHA-regels van toepassing zijn.
Zonder filmpje gissen waar de penalties voor zijn, maar waarschijnlijk is die 0 bij 2 () spins voor een over- of onderspin. Meer dan een kwart is een penalty 0.
Die penalty 7, dan heb je dus echt in verkeerde galop gezeten op de cirkel.

spatter schreef:Tja, ik ga met mijn paard ook niet mee doen met een springwedstrijd omdat ik weet dat hij dan de meeste hindernissen omver gooit, al kan hij best een sprongetje maken.
Als een proef al is veréénvoudigd en je dan nog zoveel penalties oploopt ben je duidelijk nog niet toe aan reining en is het veels te hoog gegrepen.
TS weet in ieder geval dat ze nog een tijdje zal moeten doortrainen voordat het enigsinds op reining gaat lijken.