Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook kun je makkelijk met een kwpn-er reining rijden. Dat heeft in principe weinig met de hoeveelheid spieren te maken, maar meer met de kwaliteit ervan. Toen western net "in" kwam in Nederland, werd er ontzettend veel met kwpn-ers gereden, ook reining...en glijden konden ze ook nog
Heeft dus weinig met het ras te maken vind ik.
) heeft de KWPN-er dat wel. Groot, klein, vierkant, rechthoek.. alles. Nu is mij ventje klein voor een KWPN-er (zo'n 1.64), vierkant en heeft hij voor een KWPN-er korte beentjes. Eigenlijk meer type western dan engels.. Maar het ís er wel één!!
Semmie schreef:Western met een KWPN-er? Ja natuurlijk maar meedraaien in de top zal niet lukken door dat hij toch anders gebouwd is.
KWPN-er kruisen met Quarter/Paint: Nee, ik ben bepaald niet weg van dit soort fokprogramma's. Naar mijn mening krijg je toch een vreemdsoortige kruising waar de wereld niet echt beter van wordt. Hou alsjeblieft de rassen uit elkaar!! Fok iets waar de wereld echt op zit te wachten, dus of een goede KWPN-er of een goede quarter.
Desiree schreef:Een nadeel: haar hals staat iets te hoog voor een westernpaard.

was tijdens de versatile proef in Oosterwolde.
dan heb ik waarschijnlijk de uitzondering op de regel ze was nl de laatste 6 wedstrijden elke keer 1e in de reining
. en ook op het NK een 3e, 4e en 6e plaats in verschillende onderdelen.