Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovehorses4 schreef:Parcour bouwen in de bak met strobalen, balken, opstapblokken en pionnen. Wedstrijdjes doen wie het snelst in stap/draf het parcour kan rijden. Stoelendans, boefje vangen, liedjes zingen of paardenvoetbal.
Wat voor beperkingen hebben de kinderen? Zijn ze in staat zelf te sturen? Hoe is de motoriek van de kinderen? Zijn de paarden boomproef?
Het is afhankelijk van een aantal factoren. Misschien kan je wat meer info geven...
Lienie_F schreef:lovehorses4 schreef:Parcour bouwen in de bak met strobalen, balken, opstapblokken en pionnen. Wedstrijdjes doen wie het snelst in stap/draf het parcour kan rijden. Stoelendans, boefje vangen, liedjes zingen of paardenvoetbal.
Wat voor beperkingen hebben de kinderen? Zijn ze in staat zelf te sturen? Hoe is de motoriek van de kinderen? Zijn de paarden boomproef?
Het is afhankelijk van een aantal factoren. Misschien kan je wat meer info geven...
het is verschillend per kind, sommige kinderen kunnen wel zelf sturen, sommige niet. De paarden kunnen heel veel hebben (we hebben baskets in de bak hangen, als ze per ongeluk een bal op hun hoofd krijgen maakt dat ze niet veel uit)
De kinderen waar ik spelletjes voor zoek kunnen geen groepsspelletjes doen, dus zoek ik echt individuele spelletjes die ik met ze kan doen terwijl ik ernaast loop.

waaiertje schreef:balken dans , eieren spel
) Mickael schreef:ik heb met gehandicapten kinderen gewerkt een poosje, en er valt heel veel te doen, en al hellemaal als ze op het paard zitten. bijvoorbeeld balletjes na ze gooien als ze op het paard zitten, de kleuren van de ballen herkennen. letters en nummers gebruiken, kijken wie het als eerste weet. en dit allemaal op het paard tijdens het stap, zodat ze zich aangenaam voelen op de paarden. er moer wel altijd iemand met ze mee lopen, het liefst 2 mensen, een iemand die het paard mee neemt en nog iemand die er naast loopt voor het geval dat.....
bv wie als eerst de oren van het paard aanraakt, wie het dichtst bij de staart komt, enz enz op die manier bouwen ze vertrouwen op met het paard.
Maar als daar veel verschil in zit, krijg je toch al snel dat de een sneller kan en zal reageren dan een ander. Hoewel dit misschien helemaal niet het geval hoeft te zijn. Als ik dan weer naar mijn zusje kijk (syndroom van Down kindje), die kan gewoon oprecht blij zijn voor een ander als die wint. Hoe vaak dit ook is
jadeken schreef:Tussen balkjes over balkjes![]()
Euhm de vrijwilliger geeft hen een voorwerp (ze kunnen toch iets vasthouden hoop ik?) ze moeten naar de overkant over een balkje een schop tegen een bal geven een bal vangen en dan het voorwerp afgeven de vrijwilliger doet het in de emmer en dan weer terug etc.
))