[SGW] Na bespreking SGW Chaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Na bespreking SGW Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:34

Jaa eindelijk! Dit jaar zou ik ook eindelijk 1 van mijn favoriete crossen voor het eerst mogen rijden nadat ik hem 7 jaar geleden voor het eerst heb gezien!
Helaas door de weersomstandigheden (hier sneeuwde het vanochtend nog) paardlief totaal niet kunnen trainen afgelopen week en besloten mezelf af te melden.

Resultaat: Saartje een rustig weekendje thuis, met een bak waar niet in te rijden viel, en ouders gezellig op sgw Chaam aan het genieten. Want tja zij hadden toch al een hotel geboekt dus kan je er beter gebruik van maken! :Y)

Maar goed, zover mijn verslag van wat SGW Chaam eigenlijk had moeten zijn haha, en nu jullie!

Hoe is het gegaan?

muts_marijke

Re: Na bespreking SGW Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:38

Kom maar op! ! Ik wil meegenieten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:46

allereerst complimenten voor de bodem.

Hier was het verder niet zo'n succes, Ojee was niet fit en daarmee ben ik gestopt bij het water (wel foutloos gesprongen), Ukkie was wel fit maar toen was het baasje niet meer fit dus die heb ik alleen gesprongen (foutloos, proefje was ook niet verkeerd).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:53

Jammer Lielle maar wel verstandig

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:54

Jammer Lielle! Niet leuk om zo je seizoen te beginnen...
Haha, je ouders hadden het goed voor elkaar Saar! Heb ze niet gezien!

Ben vandaag ook naar Chaam geweest. Het lag er allemaal super bij! Hebben het M en Z gekeken en klein stukje van de L maar moest What nog doen dus zijn toen weer naar huis gegaan. Echt een super gave cross en hoop er volgend jaar zelf weer te rijden. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:02

Balen Lielle :(:)

Mijn dressuur ging niet geweldig. 3 fouten en verder is ze eigenlijk gewoon nog onvoldoende voor elkaar in het nieuwe rijden waar we deze winter mee zijn begonnen. Dus de 176 vielen me alles mee :j
Springen bleek heel erg in te lopen dus uiteindelijk 4 steiltjes gesprongen en toen de ring in. Nuut was er voorzichtig, maar het voelde heel chaotisch. Ondanks dat foutloos.
De cross was wisselend, ik heb er flink aan moeten rijden. Op 5 verloor ik mijn teugels maar aan een lamge teugel door gestuurd naar 6. De kuil viel me alles mee en daarna wilde Nuut alleen nog maar naar links. Dus ik voelde al dat ik de surfplank nooit ging halen dus naar het alternatief gereden. Daarna op naar het zand en weer alleen naar links (nog bijna 2 mensen omver gereden :+ viel mee maar ik moest er wel even omheen). Op het zand flink terug genomen en opnieuw aangegaloppeerd en toen super het water in en voor het eerst in een wedstrijd in galop door het water. Coffin was weer flink rijden en zelf naar bomen blijven kijken, aan een lange teugel nog net over c kunnen sturen. Al met al niet vlekkeloos en buiten de tijd (5:45) maar super tevreden en trots. Dit had ik niet durven dromen en ik ben super blij.
Ook veel mensen gesproken, leuk :j

Zelf trouwens erg veel pijn aan mijn longen na de cross maar goed dat mag de pret niet drukken :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:27

Balen Lielle :(:) .
Goed gedaan Anouk!
De bodem was top inderdaad!

Hier aardig gedressuurd en heel fijn beheerst gesprongen met een pechbalkje.

In de cross was Bam super, hij was voor zijn doen wat kijkerig, maar ja niet gek zo de eerste cross van het jaar met weinig voorbereiding door het weer, ik wilde niet voor de tijd rijden maar zat er ruim onder, de kuil sprong hij echt super ruig door, heerlijk dier :+: .

Op de surfplank was hij ook best loerderig, wat resulteerde in een hele vroege en grote sprong, om mijn balans terug te vinden heb ik midden op het zand een rondje van de zaak gedaan om mijn balans terug te vinden en hem weer aan elkaar te zetten :D . Maar wel met effect want het water sprong hij echt fijn in, daana ok de schuine hagen super.

Maar helaas, de coffin blijven we (ik om te blijven rijden en terug te zitten, hij om niet over dat gat heen te gaan alsof er krokodillen in liggen) erg lastig vinden, ik ben daar vrijwillig gestopt, daar moeten we dus weer op gaan trainen komend seizoen!

Ik mocht van de hele vriendelijke hinderniscontroleur wel nog even de L coffin oefenen nadat ik vrijwillig gestopt was, echt top +:)+ !
Dit keer bleef ik wel netjes begrenzen de eerste keer ging hij eroverheen alsof er een hindernis van 1.30 boven de sloot lag, maar wel mooi rechtdoor, daarna nog twee keer gedaan en toen ging hij normaler springen, uiteraard uitgebreid beloond en naar de finish gestapt daarna. Maar paard en ik hebben gelukkig wel weer wat geleerd vandaag, dus toch met een redelijk fijn gevoel naar huis :).

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:33

Hier ook mijn verslagje :
Dressuur wat matig, maar ben nog bezig met bitten proberen en dat zijn nu de juiste momenten, maar beviel dus niet zoals ik zou willen, springen ging met inspringen heerlijk, maar in het parcours werd ze inene nog flink wakker en toen werd het een beetje getrek van mijn kant en slordigheid van Vaya dus helaas 2 palen.
Cross ........tja...wat zal ik daarvan zeggen..... :D :D :D :D echt GEWELDIG, kwam ruim binnen de tijd op mijn 2 meet punten, dus moest wel even stappie terug, ze kwam heerlijk terug bij elke sprong en maakte af en toe echt mega wappers.... dus was binnen de optimum tijd, het tempo heeft ze echt geen enkele moeite mee en op het water en andere stukken kon ik mooi terug rijden, zoals de kuil het water etc.... de Boom coffin Boom vond ik echt gaaf, lang teugeltje rustig inkomen en ze trok er heerlijk overheen.

Ik heb echt genoten , uiteindelijk 12e, maar ach.....punten weer binnen en een TOPdag gehad, nu hopen op mooie foto's !!!! maar daar ben ik niet bang voor, stukje film heb ik ook nog.

En nu duimen dat het weer zich niet verschuift voor volgende weekend, bodem van de cross is echt TOP, dressuur ook allemaal prima, springen misschien wel wat gladder wat ik zag.

En wat geweldig de omroepers.....wat een geweldige humor, op mijn film hoor ik ook van alles, zet de kennis die mee was daarna de camera uit :" ja ik zag je niet meer" ik zeg: " je hoorde toch wat ze allemaal riepen!!!!" dat was wel leuk geweest op camera te houden. Kunnen andere SGW's ook wat van leren. +:)+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:37

Evie wat fijn dat je even op de L coffin mocht oefenen! (Ik blij het ook een eng ding vinden brrrr. Ik demk tegenwoordig alleen nog maar aan omhoog kijken en been geven, maar ook ik krijg vaak enorme sprongen) En fijn dat Bam verder goed voelde!

Bianca gefeliciteerd!!!
En het omroepen was inderdaad erg leuk, af en toe heb ik echt flink gelachen )) over mezelf heb ik niks gehoord behalve mijn start en mijn tijd na de finish.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:51

Lielle @ wat jammer zeg, een griepje onder de leden nog..??

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:06

Baal zo gigantisch van mezelf....
Springen en dressuur super! Cross ook tot ik bij een luidspreker kwam vlak voor de kuil! Degene die aan het kakhuis hing! Omroeper schreeuwde ineens "jaaa"! Max schrok zich dood en sprong opzij! Hing ik ernaast! Kon me gelukkig optrekken en viel niet! Maar hing er zo laag naast dat had de grond aan kunnen tikken met m'n rechterhand!

Daarna was ik onzeker en heb de kuil en het bankje nog gesprongen! Bij het water de surfplank nam ik het alternatief omdat ik dacht dat dat betér zou zijn omdat ik onzeker was natuurlijk! Terwijl hij zo aantrok op die surfplank! Dommmmm dus 3 weigeringen! Daarna nog de laatste 2 hindernissen gesprongen anders kwam ik de cross niet uit! Nog wel geroepen of dat echt mocht en dat mocht! Die sprong hij dus zo! Ga Ettenleur en Vlietlanden maar B! Want ben nu onzeker doordat ik er weer bijna naast lag! Het MEGA domme is dat hij alle moeilijke lijntjes zo sprong!! Dubbels 2x deed hij ook zo vooral die speelweide deed hij goed! En dat terwijl dat vorig jaar ons aandachtspunt was! Hij liet zich terug en vooruit rijden!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:09

Super Bianca en Splash! Sim ging ook goed!! Top allemaal!!

@ Evie jammer heh.... Vind BAM zo gaaf dier!!
@ lielle zag je nog gaan met ojee op 3! Zag er super uit! Toen hoorde ik ineens dat je stopte! Vroeg me al af wat er was! Balen zeg!

Veel bokkers gezien en gesproken! Leuk!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:17

maximiliano schreef:
Baal zo gigantisch van mezelf....
Springen en dressuur super! Cross ook tot ik bij een luidspreker kwam vlak voor de kuil! Degene die aan het kakhuis hing! Omroeper schreeuwde ineens "jaaa"! Max schrok zich dood en sprong opzij! Hing ik ernaast! Kon me gelukkig optrekken en viel niet! Maar hing er zo laag naast dat had de grond aan kunnen tikken met m'n rechterhand!

Daarna was ik onzeker en heb de kuil en het bankje nog gesprongen! Bij het water de surfplank nam ik het alternatief omdat ik dacht dat dat betér zou zijn omdat ik onzeker was natuurlijk! Terwijl hij zo aantrok op die surfplank! Dommmmm dus 3 weigeringen! Daarna nog de laatste 2 hindernissen gesprongen anders kwam ik de cross niet uit! Nog wel geroepen of dat echt mocht en dat mocht! Die sprong hij dus zo! Ga Ettenleur en Vlietlanden maar B! Want ben nu onzeker doordat ik er weer bijna naast lag! Het MEGA domme is dat hij alle moeilijke lijntjes zo sprong!! Dubbels 2x deed hij ook zo vooral die speelweide deed hij goed! En dat terwijl dat vorig jaar ons aandachtspunt was! Hij liet zich terug en vooruit rijden!

Ik hoorde het al, poedersuiker :(:)
Vast houden aan de positieve dingen en weer vooruit kijken!!

Ik was even bang dat jij opgehaald moest worden met de trailer (ik was bij de DA en moest met spoed aan de kant want de trailer moest er door en ik zag jou maar niet terug komen). Hopelijk is alles goed met dat paard.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:30

bij mij de dressuur een ramp.
springen was foutloos en lekker te rijden.
zoveel spanning heb ik nog nooit gehad voor de cross.
ol dus weer knettergek in het starthok.
had alleen een "langsloper" op de surfplank en de coffin liep hij zo door de greppel heen (nouja 1 beentje stond erin om alsnog af te zetten)
dus verder wel lekker gereden en op naar de volgende

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:31

Hier mijn verslagje van een zeer lange dag Chaam.

Dressuur ging top. De pony liet zich er fijn rijden en het resultaat was er ook naar: 206 punten! :D Nou toen kon mijn dag al niet meer stuk haha.
Toen begon het lange wachten. Ik had voor de zekerheid een leesboek meegenomen maar die uiteindelijk niet gebruikt. Beetje her en der staan praten, zowat 3x de cross gelopen, etc.
Springen ging ook erg fijn, de pony sprong mooi naar voren in plaats van nog een klein krabbeltje er bij te maken. Helaas was ik hindernis 6 kwijt dus kreeg ik 4 strafpunten aan de broek + nog 3 voor tijd. Ach, het ging goed dus dan neem ik die strafpunten maar voor lief. ;)
Cross ging ook goed. Was her en der nog wel een beetje kijkerig waardoor ik een dichte afstand had. Totaal niet op tijd gereden maar gewoon gegaan voor een fijn rondje gezien de weinige training afgelopen winter.
Al met al heb ik weer zeer genoten van een dagje SGW Chaam en kijk alweer uit naar de volgende cross! :D

Lielle: Jammer maar misschien wel een verstandige beslissing.
Splashislief: Ik heb je protocol meegenomen! Zal er nog even een foto van maken ;)
Eef_Bam: Jammer want bij de hagen zag het er goed uit! Heb daar nog een filmpje van, zal die morgen wel even pb-en. :)
Bianca1980: Ik heb je gezien in de cross. Ik vind het erg gaaf om te zien hoe die bonte door de cross gaat. :D Ook van jou heb ik nog een stukje film van het water, zal ik morgen ook even pb-en. :)
Maximiliano: Balen zeg! Af en toe waren ze inderdaad erg enthousiast met omroepen ja.

Van de omroepster heb ik alleen meegekregen dat die van mij echt een guppie was. Ja wat wil je met een pony van 1.46 tussen al dat paardengeweld haha :')

Ben ook zeer benieuwd naar de foto's. Volgens mij stond eventingphoto bij de hagen, in ieder in het L en volgens mij GNS bij de coffin dacht ik.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:36

@Lielle, balen dat het niet lekker ging.
@Splash, jammer van je dressuur en de linker"baan" bij het water, maar toch zeer tevreden met het resultaat geloof ik.
@Eef, balen van de coffin, maar heel fijn dat je de L coffin nog mocht oefenen, toch nog over een gat gesprongen.
@Bianca, jammer van wat mindere dressuur en springen, maar met een super gevoel uit de cross, dat is wel heel prettig.
@Maximiliano, balen van die luidspreker zeg. Dit maar even naast je neerleggen en vol goede moed en toch weer vertrouwen op naar de volgende crossen.
@marloes, dan stonden wij op het eind naast jullie met de trailer. Ik met die schimmel.

Dan ook maar mijn verslagje:

Dressuur een goede proef, deze keer eens bewust anders gereden dan anders, meer naar voren en neusje eruit. Resultaat, geen verschil met andere proeven, 196. Dus wel netjes hoor, maar niet genoeg voor mijn gevoel. Daarna springen, super, af en toe een beetje vlak want de hoogte stelde niet veel voor. Toen door naar de cross, beginnen die piepjes in het starthok bij 5 sec (ofzo), draait meneer zich om en gaat alleen nog maar omhoog. Heb er 12 sec over gedaan om hem uit het hok te krijgen. Wat was ik pissig op 'm. Toen ie eenmaal weg was trok hij super hard op 1, dus daar nog even flink moeten remmen. Daarna liet ie zich goed controleren. Kwam op 5 speelweide wat dicht, resultaat een mega slecht sprong op 6, maar hij was er over. Gat in lekker, uit iets minder, surfplank prima en zeer gecontroleerd het water in en door. Coffin ook prima alleen beugel kwijt daarna, voor 16 wel weer terug, maar daarna weer kwijt, maar door laten lopen naar 17, want daar vreesde ik niet voor. In 5.15 binnen. Tevreden over de cross, maar baal wel erg van de start. Heeft me toch tijdfouten gekost, die niet nodig zijn. Uiteindelijk toch nog netjes 3e geworden en een mooi nieuw halster met touw verdiend.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:38

Een vriendin van mij (eigenaar van Rebecca) heeft in het M foto's gemaakt op H5 en in de L op het speelveld, dus hoop op veel diversiteit aan foto's... :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:04

Itsme, fijn dat je toch wel fijn hebt gereden.

Marloes echt super!!! Knappe pownie
MarloesV89 schreef:
Splashislief: Ik heb je protocol meegenomen! Zal er nog even een foto van maken ;)

Ik ben erg benieuwd :D Thanks in elk geval!

Sabertje gefeliciteerd!!! Super!

Veel fotografen gezien, nou nog alle foto's vinden de komende dagen :))

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:15

@splash, dank je!

Grappig, ik heb helemaal geen fotografen gezien. Geen tijd om te kijken onderweg. Heb nog net gezien waar de eigenaar van Ruud stond, maar die stond dan ook midden op het zand bij het water. Anders had ik hem vast ook gemist.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:18

Tijdens het rijden heb ik er ook geen 1 gezien :+ maar tijdens het parcours lopen wel.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 06:40

Zag indd eventingphoto bij de hagen in het L in het M stond gns bij het water!
Mijn man zei indd al Bianca dat er een Fotograaf bij de speelweide stond! Benieuwd of ik nog een leuke heb!

Max werd ook echt helemaal springerig in het starthok! Normaal staan we mooi stil! Nou nu niet! Trappelen als een gek joh! Haha geweldig! Hij had er duidelijk zín in! Hopelijk blijft hij zo enthousiast!!!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:21

Ik zie nu op de startlijst dat ik 3 voor jou heb moeten starten, Maximiliano. Ik had nr 170, schimmel nog dik in de haren. Heb ik eerder niet opgelet. Volgende keer moeten we toch maar een starttijdentopic maken. Kan ik nog eens iemand aanspreken, want ik ken bijna niemand.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:29

Sabertje dan was je ook 3 na mij :+ (167 in het felblauw)
In overleg met Nickeltje mogen we ook proberen een lijstje te maken in het topic.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:33

Ojaaa weet precies wie jij bent!! Ik was degene in het blauw/ paars met witte sterren.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:37

En heb de foto's van vorig jaar gezien van EL in het L... Ga gewoon lekker L starten. Zien wel hoe we het doen moet niet zo zeuren en weer gewoon rijden!!