Hierbij wil ik mensen met Erbse Parese (een beperking aan de arm(en) opgelopen tijdens de geboorte) opzoeken hier op bokt!
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met paardrijden en of jullie ook aanpassingen nodig hebben.
Ik heb zelf Erbse Parese rechts en ik heb geen moeite met rijden, maar wel heel erg met op stijgen!
Hopelijk vind ik een paar mensen hier met EP om ervaringen mee te delen!
. Je kunt me pb sturen. Groetjes Priscilla.

En natuurlijk ook knap dat jullie zelf een paard opleren of rijden op een fris jong paardje !! Hier zie ik mij zelf geen man op, dus geen ik het inrijden van mijn paard uit handen.
) ik vond het paardrijden eng en vies maar omdat je daar gelijk een heel jaar moest betalen, moest ik het "uitzitten" van mijn ouders. Eind 1993 hadden we daar een wedstrijdje en ik won, vanaf toen begon ik het leuk te vinden. De lessen waren al snel van een te laag niveua voor mij....
dus heb ik eerst wat verzorgpony's gehad en mijn laatste verzorgpony die ik zelf had ingereden, gekocht. Daar nog een shetlander bij om in te spannen, dit was te enthousiast bedacht, mennen met ep ging niet en het ponietje kreeg een dood veulen en complicaties waarna ze alleen nog onze "grasmaaier" kon zijn (en gezelschapsboefje/ knuffelbeertje/ tutpoppetje natuurlijk!). Met dat eerste ponybeestje heb ik reguliere wedstrijden gereden en dat ging errug goed ( vonden de "gewone" kids niet zo leuk
Nu ben ik bezig met een gedragstherapeut (v paarden) en alles gaat op t gemakkie, helemaal perfect voor mij. We doen grondwerk en klassieke dressuur. Ik wil ook graag recht en onafhankelijk zitten maar ben al zo vergroeid.......
haha
) toen ben ik ziek geworden en gestopt, in die periode ben ik naar de open universiteit gegaan en heb wo psychologie voor de helft gedaan, dat was een ander uiterste, alleeeen maar boeken
saaai, ik ken meerdere mensen met ep en het is zo leuk gek dat de meesten graag "met hun handen iets willen doen" !?
(net tv ). Ik heb haar pas sinds januari dus het is ook aftasten, ik wil niet teveel veranderingen aanbrengen voor haar maar een ander bit voor buiten is misschien best een idee.
haha, welterusten!