Brabantse endurance rijders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Brabantse endurance rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 07:58

Hoi allemaal.

Zijn er hier meer endurance ruiters die uit Brabant komen? Dan ben ik benieuwd welke wedstrijden jullie mee starten.
Volgens mij is alleen die in Wanroij een beetje in de buurt. Gaan jullie ook naar alle wedstrijden hoger in het land?

Ik heb er ook aan zitten denken om misschien in Belgie of Duitsland te starten, aangezien dit waarschijnlijk dichterbij is.
Zijn hier meer mensen die dit wel eens gedaan hebben? Dan hoor ik graag hoe dat bevallen is!

NdV74

Re: Brabantse endurance rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:13

Etten-Leur, is dat niks dan? Dat is ook brabant en volgens mij niet zo heel ver van Oirschot (in vergelijking met de andere endurance wedstrijden).

Ik start zelf nog niet maar wil volgend jaar wel gaan beginnen. Etten-Leur, Wanroij en Zeeland staan in elk geval op mijn lijstje.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:19

En Ysselsteyn ligt ook niet zodanig diep in Limburg dat het uren rijden is.

Ik heb een tijdje in de provincie Zeeland gewoond en daar waren de Belgische wedstrijden dichterbij dan de Nederlandse, dus zijn we een paar keer die kant op gegaan.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 08:22

dank jullie wel voor de snelle reacties!
Ettenleur is nog wel te doen denk ik ja.
En Ysselsteyn ook wel, die had ik helemaal niet zien staan.
Dan zou ik al 3 westrijden hebben, + de trec in eersel, dus dat zou mooi zijn voor een eerste jaar :)

Weet je toevallig een overzicht met de wedstrijden in Belgie van komend jaar, of zijn die nog niet gepubliceerd

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:29

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 09:42

daar heb ik heel veel aan, dankjewel!!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:46

Ja hier nog een brabantse endurance ruiter, ik rijd de wedstrijden bijna allemaal in belgie zowel vlp als vet2000 omdat deze veel dichterbij zijn dan degene in Nederland (etten-leur uitgezonderd) de rest is minimaal 100km rijden en dat vind ik gewoon te ver.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:54

Als Etten Leur dichtbij is dan kan ik jullie ook Kalmthout aanraden Belgische wedstrijd wat vertrekpunt betreft maar loopt eigenlijk het meest door Noord - Brabant ook Lille en Lichtaart zijn wedstrijden die niet zo ver van de grens liggen. Als Nederlander zitten jullie beter dan ik als Belg die juist naast de grens met Nederland woon. Ik train omgeving Etten - Leur maar als ik deelneem aan de wedstrijd telde hij officieel niet mee voor België enkel de CEI's in Nederland wel, ik kreeg wel toestemming om te rijden. Bij jullie tellen wel de Belgische LRV (Vlaams)/ Lewb (Waals) wedstrijden maar de VET2000 (ook voor Belgen is dit enkel recreatief) geloof ik niet of het moet weer veranderd zijn.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:50

Lille/Gierle en lichtaart en kalmthout zijn inderdaad echte aanraders, mooie omgeving, leuke ritten en qua afstand met de auto prima te doen.
Schilde is ook net over de grens tussen breda en antwerpen en deze omgeving is gewoon super, zowel vet2000 als vlp organiseerd hier meestal een rit.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:38

risky schreef:
Lille/Gierle en lichtaart en kalmthout zijn inderdaad echte aanraders, mooie omgeving, leuke ritten en qua afstand met de auto prima te doen.
Schilde is ook net over de grens tussen breda en antwerpen en deze omgeving is gewoon super, zowel vet2000 als vlp organiseerd hier meestal een rit.

Schilde staat dit jaar niet op de agenda bij VLP en ik vrees dat Kalmthout ook niet door gaat. Want die staat er ook niet meer op. http://www.equibel.be/prg/events/search ... =Zoek&d=CE

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:05

wat leuk! lijkt me super om eens te doen.

Ik ben helemaal niet thuis in de endurance. maar vanaf welke afstand begint het in Belgie?
En is er een lidmaatschap voor nodig of ook te doen met bijv. daglicentie?

alvast bedankt!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:01

cile205 schreef:
wat leuk! lijkt me super om eens te doen.

Ik ben helemaal niet thuis in de endurance. maar vanaf welke afstand begint het in Belgie?
En is er een lidmaatschap voor nodig of ook te doen met bijv. daglicentie?

alvast bedankt!

Op de site vlp.be onder het kopje endurance vindt je alle info.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:07

niet vergeten dat als je in Duitsland wilt starten je een VWA keuring MOET laten uitvoeren en dit "grapje" kost al gauw rond de € 100,- (verschilt per regio).

in de BENELUX is dit echter niet nodig ;)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:53

planning:
14 april leersum
20 april renesse
12 mei ermelo
30 juni etten-leur
tsja, je bent toch al heel de dag onder de panne dus een (half)uur meer met de trailer, ach, voornamelijk snelweg dus valt best mee.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:24

Kalmthout/Ossendrecht gaat dit jaar nog niet door, dat zal voor volgend jaar zijn en ik ga mee helpen om te organiseren.
@ sile205 In België kan je goedkoop starten met een recreatie licentie dat is wel maar voor de 20km. Vanaf 30km heb je een a brevet nodig als je een licentie aanvraagt.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:39

20 km zou voor het eens te proberen ver genoeg zijn. Heb jij misschien een link van een site waar er meer over de recreatie licentie staat? Ik heb op de vlp link gekeken maar kom er niet echt uit. Of een lijstje met wedstijden die er gaan komen (regio turnhout?) Super bedankt mocht iets weten :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:42

Ik heb al iets gevonden: http://www.vlp.be/endurance/Endurance-D ... rijden/#02
Lille lijkt me super leuk...alhoewel het in juli is en met de dazen tijd misschien ook geen succes is ;)

Kan iemand mij vertellen hoe jullie dag eruit ziet met endurance en hoe het een beetje in zen werk gaat?:)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:11

Als je de wedstrijdverslagen leest heb je al een beetje een idee van hoe mensen hun dag invullen :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:44

Kijk, zo bekend ben ik hier dus... not :S Bedankt! ik ga even zoeken :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:12

Hier nog een uit Brabant en ja, het is meestal wel een uur rijden.
Maar eenmaal op de snelweg maakt het ook niet meer zoveel uit.
Zelf nog geen ervaring in buitenland, wil ik eind van het seizoen wel gaan doen.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:16

Het best om eens kennis te maken met endurance is om eerst eens mee te gaan met iemand met ervaring om te groomen. Ik heb er zo al een paar mee genomen die nu ook internationaal rijden. Of om een keer samen een wedstrijd te rijden. Als ik 1 van mijn jongere paarden uitbreng op de 3Okm of op de 40km (2X20km kan je 1 ronden mee) kan je gemakkelijk mee rijden.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:23

cile205 schreef:
20 km zou voor het eens te proberen ver genoeg zijn. Heb jij misschien een link van een site waar er meer over de recreatie licentie staat? Ik heb op de vlp link gekeken maar kom er niet echt uit. Of een lijstje met wedstijden die er gaan komen (regio turnhout?) Super bedankt mocht iets weten :)

Lille, Lichtaart en ook Tessenderlo zijn niet zo ver van Turnhout ook Etten Leur in Nederland en misschien is ook Stekene nog te doen.
hier heb je misschien nog wat aan.
http://www.vlar.eu/index.php/47-vaste-t ... reeks-20km

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:14

Dank je wel!

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:15

Ik kom ook uit Brabant. Wil dit jaar voor t eerst keer gaan kijken bij Etten Leur. En als dat bevalt misschien toch maar wat verder en evt in Belgie. Vind het inderdaad wel jammer dat de rest zover weg ligt terwijl we hier ook zon mooi gebied hebben om te rijden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:19

Misschien is het een idee om te kijken of je wat mensen om je heen kunt verzamelen om zelf een wedstrijd te organiseren? Loonse en Drunense duinen lijkt mij idd een hele mooie omgeving voor een endurancewedstrijd.