Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SBesseling schreef:Moonfish ik heb ook fibro.
Door het rijden gaat het al een stuk beter. Binnen een jaar ben ik van 10 minuten rijden naar 1,5 uur rijden gegaan.
Nu gaat de galop al steeds beter, maar heb ik een nieuw probleem ontwikkeld. Ik trek mijn knieën op. In galop en stap kan ik mijn benen nu al stil en lang houden, maar tijdens draf verlies ik nog wel eens mijn beugels..
Na een half uur rijden begint mijn lichaam te ontspannen en kan ik een kwartiertje ontspannen rijden. Ook heb ik nu leren rijlaarzen gekocht, hier heb ik wel wat steun aan maar is even wennen.
Ik zeg elke 10 seconden tegen mezelf hakken laag, maar dan nog ben ik in de overgangen van galop draf en stap draf mijn beugels kwijt. Mijn vriend zag dat van de knieën, maar hoe los je dit op?

SBesseling schreef:Zelf drink ik ook geen melk, maar dat komt omdat ik er misselijk van word. Toetjes eet ik weinig, eet vaak fruit als toetje.
Zal eens kijken voor ander brood, nooit geschoten is altijd mis toch?
idefix4 schreef:Ik heb ook geen reuma. Bij mij helpt het om heel bewust in en uit te ademen en dan naar je buik toe. Heb je pijn tijdens het rijden? Pijn maakt ontspannen natuurlijk heel moeilijk.
ievie schreef:Ts, ik kan je niet helpen mbt je vraag van ontspannen. Wel herken ik het verliezen van de beugels.. Ik heb daarom een postbodelastiek om mijn voet en beugel. Echt een verademing, want ik hoef me om die beugel niet meer druk te maken..