[WN] Wat een lekker weertje weer =D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Wat een lekker weertje weer =D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:25

Vandaag weer op Dandy gereden. Door de sneeuw anderhalve week niet kunnen rijden (ik dan) en er vandaag weer op gekropen.
We begonnen met droog weer en eindigde zeiknat :') Oja, ik had vandaag een zoek-naar-centen dag, keek alleen maar naar beneden :o

nog droog....
1. vind de teugels eigenlijk net iets te kort, moet er maar aan gaan wennen, vandaag dus in begin even met twee losse teugels gereden :o
Afbeelding

2.
Afbeelding

en niet meer zo droog :')
3.
Afbeelding

4. lijkt alsof ik de teugels te kort heb, dit valt reuze mee, als je goed kijkt zie je dat de schaar gewoon op zijn normale plek zit en niet naar achter word getrokken
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

oja, toen ik eenmaal klaar was, uitgestapt en naar stal ging, kwam de zon tevoorschijn en die bleef ook :')
Laat maar een leuk berichtje achter :')

edit: maar de tekst in normaal formaat gezet :Y)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-01-13 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:33

Leuke foto's Renee, op de laatste paar foto's was hij het er niet meer zo mee eens om tegen de regen in te lopen met z'n koppie? :))

Volgende keer je letters bij de foto niet op -10 doen, leest nogal lastig. Zo kort heb je je teugels niet hoor, valt best mee, hoef je je echt niet over te verantwoorden. Soms is contact hebben gewoon nodig om iets voor elkaar te krijgen.

Probeer wel wat meer te blijven zitten op je kont in galop, enneeh, vooruit kijken inderdaad. (ga je ook al eerder op je kont zitten :j )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:35

Ik probeer me gewoon in te dekken lol :') bokt is soms eng en onvoorspelbaar lol

Dandy vond het niet echt leuk nee hahahaha :') deed hem er geen plezier mee. Dus vandaar dus ook maar uitgestapt en in stal gedaan met zweetdeken en eenmaal de zon doorbrak maar in zijn paddock gezet met wat eten, was meneer weer blij :D

Betreft op kont zitten, klopt helemaal, ik probeer er ook echt op te letten :j ik heb er alleen soms echt gewoon moeite mee. Ik kruip ook snel naar voren :P

Anoniem

Re: Wat een lekker weertje weer =D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:37

pony word klierig --> prethoofd!

grappig om te zien! leuke foto's joh! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 03:13

Leuke foto's Renee, regen sja dan lijkt vooruit kijken mij een lastig iets...

Verder weet ik geen snars van western rijden dus van mij geen kritiek :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 04:25

Ik vind het ook leuke foto's! :D En de regen haha, kan gebeuren. :P

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:53

Wat een leuke foto's!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:44

Tsja, ik zag een foto van dit topic op de voorpagina staan en vroeg me heel eerlijk gezegd af wat het daar deed. Dit is duidelijk werk in uitvoering; shank op twee handen, een ruiter die niet op haar kont zit, benen met sporen die zo te zien alle kanten op gaan.... maar wel een paard en ruiter die gezellig samen bezig zijn!
Heb je les TS? Ik meen me te herinneren van niet toch?

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:59

Wendy schreef:
Tsja, ik zag een foto van dit topic op de voorpagina staan en vroeg me heel eerlijk gezegd af wat het daar deed. Dit is duidelijk werk in uitvoering; shank op twee handen, een ruiter die niet op haar kont zit, benen met sporen die zo te zien alle kanten op gaan.... maar wel een paard en ruiter die gezellig samen bezig zijn!

Waarom zoude deze foto's niet op de voorpagina mogen staan, bokt is toch ook voor ruiters die het samen met hun paard gezellig hebben?

Renee: Leuk bijrijdpaardje heb je zeg, lijkt me heerlijk zo een westernzadel.

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:05

Leuke foto,s knappe Dandy. <3 /3

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:12

Leuke foto's! Die hard! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 09:17

Wendy schreef:

Dit paard word altijd op 2 handen gereden en met spoor. Zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Heb overigend wel stille been ligging. Ik geef alleen spoor wanneer nodig. Betreft zijn galop heb ik nog moeiye mee, hij gooit hoger op en daarom galopeer ik ook vrij weinig. Jammer dat ik me dan weer moet gaan verantwoorden.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:21

Wat een leuk paardje, is het een Quarter? Zoveel witte zijn er niet. En hij houdt duidelijk niet van regen, ha ha ha! Supergave pad trouwens, weet je wat voor merk het is?

Daarnaast (geen kritiek!) vraag ik me oprecht af waarom je sporen om hebt met rijden. Je benen heb je namelijk absoluut niet stil, dat is niet erg (daar ben ik zelf ook niet goed in :D ) maar als je dan wel met sporen rijdt heb je de kans dat je paard straks minder fijn aan het been is. Misschien kan je een keer zonder sporen rijden? Of is het paard zo'n slimmerd die dan gewoon niks meer doet ;)

Ah ik zie dat je net antwoord hebt gegeven. Maar toch denk ik dat het een aanrader is voor je om een keer zonder sporen te rijden. Juist als het paard dan niet goed aan het been is (verbeterpuntje).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 09:25

Ik reed eerst altijd zonder spoor op hem maar hij is dan echt niet vooruit te branden. Het zijn gelukkig vriendelijke sporen met een wieltje met ronde spikes om het maar zo te zeggen. Ik rijd zelf vrel liever zonder spoor maar dan moey je echt veeeel been geven om hem een beetje actief te laten lopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:29

@lifaya: je bent mij geen verantwoording schuldig hoor :n Daarom zette ik er ook bij dat het er uit ziet dat jullie wel gezellig samen bezig zijn. En vooral dat samen vind ik mooi.
Maar zelf zou ik er wel 10x over na denken voordat ik dergelijke foto's op bokt zou zetten. Want wat is je doel er eigenlijk mee? Waarom zet je ze op bokt?

Verder denken mensen toch al vaak dat western rijden niet veel meer is dan een beetje recreatief rondhobbelen met een te scherp bit en te scherpe sporen... en tsja, dit soort foto's bevestigen dat beeld juist. Je opmerking over het rijden zonder sporen trouwens ook. En dat vind ik jammer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 09:36

zie je mij rukken in de mond van het paard? Nee. Met twee handen en shanks rijden is niks mis mee., ik heb dus wel een les gehad en daar werd ook gewoon gezecht dat ik met twee handen moest rijden. Damdy is het daarbij gewend, en hoe graag ik ook op 1 hand zou willem overstapprn kan dat niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:43

Ik zie je niet rukken in de mond van het paard nee. Gelukkig niet.
Maar nogmaals: waarom zet je de foto's op bokt? Wat is je doel?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:46

Omdat mensen het leuk vinden om gewoon eens foto's te plaatsen?

Renee: jullie zijn echt een leuk stel samen :j
Ik ga wel mee met het spoortje, maar snap ook dat je het om hebt. Kun je niet tijdelijk met een zweepje rijden om hem beter aan je been te krijgen? Dat een paard dingen gewend is betekent niet dat het niet open staat voor verandering.

Verder vind ik je een bikkel om door te rijden met dit weer :D
Dandy had er duidelijk geen zin meer in :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 09:48

Moet er een doel zijn om gewoon een fototopiv aan te maken? Dat wist ik niet ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:53

lifaya schreef:
Moet er een doel zijn om gewoon een fototopiv aan te maken? Dat wist ik niet ;)

Ga er dan aub eens vanuit dat mensen dan ook kritisch kunnen reageren op je topic, en dat dat geen persoonlijke aanval is. Ik ken je niet eens, dus waarom zou ik dat doen?
Wat ik heel jammer vind, en verder zal ik er over op houden, is dat je paard én niet zonder sporen én alleen op shank met 2 handen te rijden is? In mijn ogen is het dan tijd om terug te gaan naar de basis. Zorgen dat het paard aan het been komt en gaan werken aan correct rijden op een snaffle, daarna pas op een shank en de sporen laten liggen tot je je benen verder onder controle hebt.
En als je daar geen zin in hebt (dat kan natuurlijk ook) dan moet je dat ook vooral niet doen. Zelf weten. Doe ermee wat je wilt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 09:56

Heeft niks met zin hebben te maken, het is niet mijn paard en ben niet de enige die hem rijd.meer ga ik er niet over uitwijden. Jij zegt dat ik het slechte voorbeeld van een wrsterm ruiter ben, want ja, daar komt het op neer. Dat vind ik toch vrij persoonlijk ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:03

lifaya schreef:
Heeft niks met zin hebben te maken, het is niet mijn paard en ben niet de enige die hem rijd.meer ga ik er niet over uitwijden. Jij zegt dat ik het slechte voorbeeld van een wrsterm ruiter ben, want ja, daar komt het op neer. Dat vind ik toch vrij persoonlijk ;)

Je bent niet het slechte voorbeeld, ik beschouw je als een slecht voorbeeld met dit paard op dit moment. En er zijn helaas veel slechte voorbeelden. Ook op vele manieren trouwens. Die mening mag ik toch gewoon hebben?
Als ik het me goed herinner heb jij in de VS toch ook een paar geweldige pleasure paarden gereden? Je hebt dus ervaring met hoe het zou moeten.
Als je niet op de voorpagina had gestaan, dan had ik trouwens waarschijnlijk niet eens gereageerd. Maar blijkbaar vindt bokt dit wel representatief, en dat is jammer, vind ik.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:21

Wat mensen toch niet al kunnen concluderen vanaf een paar foto's...

Het enige dat duidelijk is van de foto's zijn de teugels op 2 handen en die teugels hangen los.

Loshangende benen? Geruk en gepluk? Slechte zit? Nee, ik zie het allemaal niet. Wat ik zie is dat iemand een paar foto's heeft gemaakt op een moment in de draf dat je nog half staat. Is het plaatje perfect reiningtechnisch. Ook niet, maar wat ik vooral zie zijn heeeeel veel druppels water en een big smile! Dát is pas echt belangrijk en niet die halfbakken commentaartjes van Bokt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:27

Toffe foto`s :j

Knap dat je dit op bokt plaatst.
Ik zelf zal het nooit doen alleen al om het commentaar wat je dan krijgt.
Ik zeg bij deze.......laat ze lekker banketstaaf en heb lekker lol met je knol :D
Niemand kan over je rijden beoordelen zonder het dier zelf eens gereden te hebben toch? ;)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:37

Leuke foto's Renee, ziet er leuk uit en typisch lol met je knol :D
Idd ook 1 van de redens dat ik nooit rijfoto's meer op bokt zet, jij weet hoe het paard voelt en wat je nodig hebt of niet. Ik zie ook niet echt wat er word gezegd, behalve de benen maar dat vind ik moeilijk beoordelen vanaf een foto :j