[WN] Sint paard Dandy komt weer eens om de hoek kijken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Sint paard Dandy komt weer eens om de hoek kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 23:36

Sinds oktober heb ik een nieuw fijn bijrijdpaard erbij. Genaamd Dance About Dandy <3
Een 17 jarige Quarter Horse ruin, recreatief bereden en echt een heel fijn paard. Wel een paard met een eigen willetje, maar het gaat tot nu toe goed :P ik moet hem nog wel heel wat beter leren kennen en de knopjes ken ik ook nog niet allemaal maar dat komt vanzelf. Zodra ik de financiële mogelijkheid heb begin ik ook met lessen en hoop dat ik dan ook wel een langzaam stijgende lijn zie :j

Vandaag ben ik dus gaan rijden, het regende, dus niet ideaal, maar ach, wat moet dat moet :P Ik was helaas niet zo slim om de beugels op de juiste maat te doen (ik ken het zadel nog niet goed en weet nog niet welk gaatje "mijn" gaatje is, zal daar woensdag eens verandering in maken :') ) en reed ik met vrij lange beugels waardoor ik dus echt op mijn knieen moest gaan lichtrijden ipv met mijn hele benen. Wat vrij lastig is gezien ik een knieprobleempje heb :') Volgende week gaan de beugels dus écht op de juiste maat, dan zit ik ook gewoon wat stabieler en is ook fijner voor Dandy :j Ben blij dat Carina toch nog even wat foto's kon maken in de regen want ik leer er heel van om naar foto's te kijken, dan kan ik zien wat mijn struikelpunten zijn en dan weet ik ook dus waar ik de volgende keer op moet letten! Dus thanks Carina! :D

Bij deze de foto's :D Ik rijd in de bak nog voornamelijk met 2 handen, dit omdat ik toch merk dat dit in Dandy's voordeel is. Als die eenmaal warm is kan ik wel even met 1 hand rijden, maar voor nu vind ik 2 handen toch het fijnste :j

Afbeelding

Afbeelding

stukje op 1 hand, ging wel aardig :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat portretfoto's :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op deze foto's kun je wel zien dat de beugels veel te lang waren :') best erg. :7
Afbeelding

Afbeelding

commentaar/tips mag, maar blijf lief :P
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-12-12 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

minajtje

Re: Sint paard Dandy komt weer eens om de hoek kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:37

heb niet echt ervaring met western, dus tips kan ik je niet echt geven! zie wel dat hij mooi ontspannen is. prachtig paard trouwens :)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:39

Ziet er relaxt uit, mooi paard ook! :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:43

Mooi paard! Inderdaad even de beugels een gaatje korter, op je bips gaan zitten en de wijde wereld rondkijken, komt helemaal goed!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 23:44

denk dat ze wel 2 gaatjes korter kunnen haha :P bedankt voor de leuke reacties al! :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:55

Waarom heb je ze niet korter gemaakt nadat je voelde dat ze te lang waren?
Het is zeker een gaaf dier om te zien, jouw handgebruik icm de shanks is echter minder prettig om naar te kijken.
Als je jezelf zekerder voelt op 2 handen, hang er dan een snaffle in ;-)
Je zit en balans zijn namelijk ook nog niet zodanig dat je correct op 1 hand kunt rijden dus maak het jezelf niet te moeilijk.
Veel plezier nog met zijn tweeën!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 00:01

ik vind mijn handgebruik reuze meevallen hoor :) Ik zal sowieso ook niet meer met zulke lange beugels rijden. Fouten zijn er om gemaakt te worden nietwaar :) Dat is ook de reden waarom ik deze foto's liet maken, zodat ik kon kijken hoe het eruit zag. Rijden met 1 hand doe ik niet voor het eerst :) Maar dit is een heel ander type paard dan ik "gewend" was qua gangen, dus ook dat speelt mee. Daarbij moet ik hem natuurlijk nog leren kennen. Mijn balans was natuurlijk op deze foto's niet goed gezien ik met te lange beugels reed, denk dat het een ander beeld geeft als ik gewoon met beugels op maat rijd :) Maar bedankt voor je commentaar :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:01

Leuke foto's renee! Jullie zijn echt een mooie combi! :D

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:03

mooien foto's
hoe hou je jullie hem zo mooi wit

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:06

Hele leuke foto,s Renee! :j *D

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:09

leuke foto's Renee.. met zo'n zadel is het altijd even puzzelen wat de beugels betreft vind ik.. vooral als je het niet gewend bent..
Maar voor de rest ziet het er netjes uit hoor..
Leuk paardje ook trouwens..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:14

lifaya schreef:
ik vind mijn handgebruik reuze meevallen hoor :) Ik zal sowieso ook niet meer met zulke lange beugels rijden. Fouten zijn er om gemaakt te worden nietwaar :) Dat is ook de reden waarom ik deze foto's liet maken, zodat ik kon kijken hoe het eruit zag. Rijden met 1 hand doe ik niet voor het eerst :) Maar dit is een heel ander type paard dan ik "gewend" was qua gangen, dus ook dat speelt mee. Daarbij moet ik hem natuurlijk nog leren kennen. Mijn balans was natuurlijk op deze foto's niet goed gezien ik met te lange beugels reed, denk dat het een ander beeld geeft als ik gewoon met beugels op maat rijd :) Maar bedankt voor je commentaar :)

Ik zie op praktisch alle bewegingsfoto's een onjuist schaargebruik, fouten maken is zéker menselijk, ik maak echter direct mijn beugels korter als ik merk dat ik niet fijn kan zitten ;-)
Foto's maken om te kijken hoe iets eruit ziet terwijl je voelt dat het niet klopt, dat is toch onlogisch?
Ondanks dat het niet de eerste keer is dat je éénhandig rijdt is het verstandig bij een ander paard waarbij je zelf graag tweehandig wilt rijden(begrijpelijk, je moet nog aan elkaar wennen)er eerst een snaffle in te hangen.
Ook met beugels op de juiste lengte ben ik bang dat je balans nog niet optimaal is, geen enkel probleem overigens dat valt te leren, maar je ziet duidelijk aan jouw lichaam dat deze nog ontbreekt.
In principe is iemand die namelijk goed in balans is en een mooie, stabiele zit heeft namelijk niet afhankelijk van beugels.
Je schrijft dat het je bijrijdpaard is, ik kan me voorstellen dat de eigenaar/esse (zeker indien ze hem start) ook liever heeft dat je niet op deze manier tweehandig op schaar werkt>?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 00:19

De eigenaresse vind dit juist wel goed :) Hij word door de andere bijrijders ook tweehandig gereden (met shank) ;)
Betreft beugels. Ik weet het. Helaas is het voor mij vrij lastig om even er af en erop te gaan :) en gezien ik maar kort reed, heb ik het maar achterwege gelaten en een les voor de volgende keer. Verder zijn zijn gangen gewoon heel anders, doorzitten lukt me bij hem niet, hij heeft best een ruige draf. Dus vandaar dat het anders is. Ik heb hiervoor een heel fijn pleasure paard gereden en dat is toch echt héél anders dan Dandy. Maar ik ben zeer blij met hem. Hoop snel les te kunnen krijgen :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:26

Wildgirl schreef:
lifaya schreef:

Ik zie op praktisch alle bewegingsfoto's een onjuist schaargebruik, fouten maken is zéker menselijk, ik maak echter direct mijn beugels korter als ik merk dat ik niet fijn kan zitten ;-)
Foto's maken om te kijken hoe iets eruit ziet terwijl je voelt dat het niet klopt, dat is toch onlogisch?
Ondanks dat het niet de eerste keer is dat je éénhandig rijdt is het verstandig bij een ander paard waarbij je zelf graag tweehandig wilt rijden(begrijpelijk, je moet nog aan elkaar wennen)er eerst een snaffle in te hangen.
Ook met beugels op de juiste lengte ben ik bang dat je balans nog niet optimaal is, geen enkel probleem overigens dat valt te leren, maar je ziet duidelijk aan jouw lichaam dat deze nog ontbreekt.
In principe is iemand die namelijk goed in balans is en een mooie, stabiele zit heeft namelijk niet afhankelijk van beugels.
Je schrijft dat het je bijrijdpaard is, ik kan me voorstellen dat de eigenaar/esse (zeker indien ze hem start) ook liever heeft dat je niet op deze manier tweehandig op schaar werkt>?

Wow! En dat zie jij allemaal van een paar foto's? 8)7

Ziet er leuk uit, Renee. Ja, je moet nog her en der wat leren, maar wie moet dat niet?
Met je nieuwe baan kun je straks lekker lesjes gaan nemen en komt het allemaal goed.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:55

Wat een knappe quarter! <3 jullie zijn een leuke combinatie. Ik ben benieuwd naar een volgend topic :)

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:18

Wat een mooie witte quarter met harige beentjes :P
Jullie zien er leuk uit! Kijk al uit naar je volgende topic :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:19

ik ben het gedeeltelijk met wildgirl eens !
je handen moeten sowieso veel meer naar voren, zeker 2 handig. en eenhandig hou je ze te hoog .
laag, en voor de knop.
een kwestie van onzekerheid lijkt me..
enne ; hoog sammy, kijk omhoog sammy ;)
is er geen mogelijkheid tot les ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 12:32

Ik geef al in mijn OP aan dat ik momenteel financieel niet de mogelijkheid heb tot les :) ik verwacht dat dit januari wel mogelijk is dus dan zal ik 1 a 2 x per maand les volgen :)

Klopt inderdaad dat ik mijn handen meer naar voren moet doen :j ook dat is een reden waarom ik graag foto's wou hebben zodat ik kon kijken hoe het plaatje is. Als je op het paard zit dan let je op zoveel dingen tegelijk. en idd ook met 1 hand, dat ik die lager en naar voren moet doen. Het verliep gisteren allemaal wat chaotisch. Ik heb in Amerika wel les gehad, en daar zat ik ook recht, reed ik makkelijk zonder beugels en hield ik mijn handen mooi laag en naar voren, ook met 1 hand :) Het is gewoon weer even flink inkomen zo met een ander paard :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:41

laat je pols steunen op de knop als hulpmiddel. vergeet ook niet voor je te kijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 12:43

Bedankt :j Ik zal er woensdag aan denken :D Ik heb inderdaad erg de neiging om de hele tijd naar het paard te blijven kijken, zal ook wel onzekerheid zijn om te kijken of het goed gaat ofzo :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:45

daar hoef je niet voor naar beneden te kijken :D
komt de hemel dichtbij, of de bodem, is het niet goed... :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 12:47

Als je het zo bekijkt :') inderdaad haha :))
Ik hoop dat ik gewoon snel kan lessen, dat zal echt wel wat bijdragen :j betreffende instructrice kent het paard ook omdat een andere bijrijder bij haar lest, dus dat helpt al :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:49

probeer in de tussenliggende tijd alvast te werken aan die 2 puntjes.kan je met les weer werken aan de volgende dingen. :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 12:50

zal ik zeker doen! :D bedankt! :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:54

yw ;)