[WN] zijn er western ruiters on omgeving exloo ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

franscine

zijn er western ruiters on omgeving exloo ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:56

ik ben op zoek naar western ruiters in omgeving exloo om samen wat te gaan doen.
bijvoorbeeld gezamenlijk les in het hc te exloo

rina

Re: zijn er western ruiters on omgeving exloo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 01:04

Ligt eraan wie je als instructeur wilt laten komen, maar an sich heb ik wel interesse. Al zit ik niet echt meer in de buurt van Exloo :D

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:10

ja ik kom regelmatig in het hce, samen met mijn bijrijdster. woon ook in de buurt.
zou wel samen dingen willen, heb wel eens nagevraagd wat de kosten zijn en wanneer het zou kunnen in het hce. daar werd ik op dat moment niet gelukkig van ;)

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:17

franscine schreef:

arwen3 schreef:
heb wel eens nagevraagd wat de kosten zijn ... daar werd ik op dat moment niet gelukkig van ;)

*Rekent even uit wat de reiskosten van Kloosterhaar naar Exloo zouden zijn*

Ik weet niet hoe het zit met kosten en beschikbaarheid locatie, maar vanaf een man of 4 (hebben zich hier al gemeld) - 5 is de prijs van een lesuur al bijna te overzien. Moet kunnen.

Groetjes,

Erika

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:44

Er werd al een periode les gegeven op Exloo en ook getraint. Maar goed, wij zijn al een jaar verhuisd.....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:29

Erika_Z schreef:
franscine schreef:

arwen3 schreef:
heb wel eens nagevraagd wat de kosten zijn ... daar werd ik op dat moment niet gelukkig van ;)

*Rekent even uit wat de reiskosten van Kloosterhaar naar Exloo zouden zijn*

Ik weet niet hoe het zit met kosten en beschikbaarheid locatie, maar vanaf een man of 4 (hebben zich hier al gemeld) - 5 is de prijs van een lesuur al bijna te overzien. Moet kunnen.

Groetjes,

Erika

Grinnik Erika ik denk ook niet dat ze het over het lesgeld heeft. Maar eerder over de kosten van de lokatie. Exloo staat er nou niet om bekend goedkoop te zijn ;) Vroeger toen ik nog lid van van de vereniging was het geen punt daarheen te gaan en daar ook te lessen. Ik reed toen al western, had dus priveles, en dat mocht gewoon daar in het HCE. Maar je praat nu over ruiters van buitenaf, die geen lid van de vereniging zijn.
En in mijn geval ik ga nu ook geen lid meer worden, ben nu nl al lid hier bij de vereniging in het dorp en dat alleen voor het gebruik van de binnenbak. 1 zon lidmaatschap is me wel genoeg ;) :D En voor mij is het wel van belang WIE er komt les te geven.

Ik heb eigenlijk geeeeen idee hoe het nu staat met de oude manege van Exloo?? Is die in privehanden, bestaat die uberhaupt nog wel? Is daar mss een optie om te rijden? Of mss een andere lokatie Stadskanaal/Onstwedde/Ter Apel/ Emmen???? En hoe vaak zou men willen lessen en van wie? Lijkt me ook wel aardig om het eens over te hebben. Ik ben echt niet te beroerd een stuk te moeten rijden, mits het weer het toelaat, maar het moet wel ergens op slaan. Anders heeft het voor mij niet zoveel zin. Voor mij is Ter Apel al een half uur rijden met de trailer, de rest dus nog verder, en dat vind ik geen punt maar ik moet er wel wat aan hebben. En ik zeg daar ook wel gelijk bij, met slecht weer (mist, gladde wegen ed) ga ik niet met een trailer op pad. Er wordt hier in dit kleine hoekje verschrikkelijk slecht gestrooid, dat ik daarin gewoon geen risico neem.

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:08

rina schreef:
Grinnik Erika ik denk ook niet dat ze het over het lesgeld heeft. Maar eerder over de kosten van de lokatie. Exloo staat er nou niet om bekend goedkoop te zijn ;) .

Klopt. Maar gezamenlijk lessen mag wat mij. Lesgever essentieel. En niet wekelijks.
@Rina: wie had jij in gedachten?

@Franscine: je had het ook over gezamenlijk dingen doen. Les was maar een voorbeeld. Waar zit je aan te denken? Ik rijd zelf veel in het bos (Exloo-Odoorn, soms Gieten-Borger), over de es. En bij vlagen in de bak om toch ook voor het echie te trainen.

franscine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:18

ik ben zelf ook lid van het hce en we rijden daar ook een paar keer in de week het leek mij gewoon leuk weer eens wat westernruiters hier heen te trekken net als de ijslanders een vaste groep voor wat lessen in overleg en misschien wat dingen organiseren ben gewoon een beetje aal het peilen of hier animo voor is

en rina de oude manege in exloo is verkocht en in particuliere handen zie daar ook weinig paarden activiteiten
exloo is wat paarden gebied een beetje aan het dood bloeden jammer vandaar deze oproep

franscine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 20:20

@Franscine: je had het ook over gezamenlijk dingen doen. Les was maar een voorbeeld. Waar zit je aan te denken? Ik rijd zelf veel in het bos (Exloo-Odoorn, soms Gieten-Borger), over de es. En bij vlagen in de bak om toch ook voor het echie te trainen.

ik rij ook veel in het bos maar kom nooit iemand tegen met een western zadel haha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:27

franscine schreef:
ik ben zelf ook lid van het hce en we rijden daar ook een paar keer in de week het leek mij gewoon leuk weer eens wat westernruiters hier heen te trekken net als de ijslanders een vaste groep voor wat lessen in overleg en misschien wat dingen organiseren ben gewoon een beetje aal het peilen of hier animo voor is

en rina de oude manege in exloo is verkocht en in particuliere handen zie daar ook weinig paarden activiteiten
exloo is wat paarden gebied een beetje aan het dood bloeden jammer vandaar deze oproep

En de western ruiter die er trainde dan en 2 die er les gaven? Niet dat je daarvan les moet nemen, want een goede trainer kiezen is toch persoonlijk. Maar tot een jaar geleden ongeveer werd er wel western getraind.

Die oude manege is hartstikke zonde op zich. Het beheer is paar keer in andere handen geweest. Zou totaal verkocht moeten, maar kwam toch nieuwe beheerders in.

Toen wij daar zijn gaan kijken was de bak niet in goede conditie binnen. Buiten was volgegroeid.

Manege Gasselte is een tijdje westernles gegeven. Voriga jaar was dat doodgebloed. Op zich stonden ze wel open om iets nieuws op te zetten. Bodem is niet geschikt voor reining, maar dat hoeft misschien niet...??

Hipp. centr. Emmen in Erika is ook niet druk en zat ruimte om wat te organiseren. Waren enkele mensen die western reden en ook les kregen daar.

Met alleen buitenbak weet ik nog wel meer adresjes waar mogelijkheden zijn.

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:31

franscine schreef:

ik rij ook veel in het bos maar kom nooit iemand tegen met een western zadel haha

tja...volgens mij kom jij van de andere kant en het bos is toch groot genoeg om redelijk in te verdwalen en dan moet je ook nog op hetzelfde tijdstip zijn :D
vanmiddag waren er in ieder geval twee westernzadels in het bos :+

er zijn weinig westernruiters in de buurt. paarden zijn duur. ben zelf ook lid van HCE (en van de menvereniging). en onze club krijgt ook steeds minder leden, net als de ijslanders. Die hadden een tijd geleden bakken met ponnies rondtölten, nu zijn er nog een stuk of 6.

Als je/jullie les willen op een regelmatige basis, zou ik me graag willen aansluiten. Moet er wel een passende instructeur bij. Welke tak van de westernsport heeft je interesse? En welke stijl van rijden?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:08

franscine schreef:
ik ben zelf ook lid van het hce en we rijden daar ook een paar keer in de week het leek mij gewoon leuk weer eens wat westernruiters hier heen te trekken

Maar het punt is dan dat ook de rest lid moeten gaan worden van Exloo. Anders mag je daar niet zo in de bak rijden. Of je moet de bak afhuren voor lessen, wat weer erg kostbaar is. De meeste zullen toch op meer afstand zitten, en voor die is een lidmaatschap niet zo interessant. Ben dus bang dat je dat niet gaat lukken.

Jammer dat de oude manege geen optie meer is. Vroega was de binnenbak daar altijd goed, maar ja das ook al eeuwen geleden :+

Gasselte en Erica is mij te ver uit de richting. Meer dan een uur rijden. En met alleen een buitenbak weet ik een lokatie waar je de hele winter kan rijden. Maar dat gaat de rest niet grappig vinden, das nl over de grens bij mij thuis :') Mijn bak is de hele winter te gebruiken, tenzij er sneeuw ligt, maar goed dan wil je toch niet op pad met een trailer.

Arwen gezamelijk is ook leuk, en goed voor de paarden. Leren ze ook weer van in de groep te lopen wat ik nu soms best wel mis. Wekelijks is voor mij ook niet te doen. 1x per 2 weken of 1x per maand is goed. Mijn instructeur komt ook 1x in de 2 weken, is prima.
Kwa instructeur, tja gooi eens wat :D Ik ben wel kritisch wat de instructie aangaat, en heb nogal een zware engelse achtergrond wat voor niet elke westernintructeur even makkelijk is O:) Heb nu les van Barry Schuurman, bevalt erg goed en wat mij aangaat zou die ook de groepsles mogen geven. Weet alleen niet of die nog tijd heeft. Peggy de Kraa is mss een optie, of Alida Hadders. Maar mss heeft iemand anders geheel andere gedachtes???

franscine schreef:
een vaste groep voor wat lessen in overleg

Dat is denk ik ook de insteek die je moet hebben. Maar dan niet vasthouden aan het HCE, want ik denk dat dat niet rendabel is. Er is een groep in midden NL die ook gezamelijk groepslessen doen. Is ook hier over het forum georganiseerd. Die hebben dus ook les van Barry en hebben gewoon een clubje mensen bij elkaar die genoeg zijn om de lessen mee te organiseren. Je moet alleen een plek hebben waar je die lessen kan rijden, die geen moeite hebben met mensen van buitenaf, en ik vrees dat dat het probleem gaat worden met het HCE. Het punt is gewoon dat de westernruiters hier in het noorden vrij ver uit elkaar wonen. Dus om genoeg bij elkaar te krijgen in het kleine hoekje Exloo, is gewoon heel erg moeilijk.

Een keer een bosrit ben ik wel voor te porren. Moet ik wel even bij iemand anders om mijn vriendje schooien, maar dat is geen punt. En ze wil zelf dan denk ik ook wel mee. Ze rijd ook western :D Miss crazycactus@bokt :D

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:34

Van de smartiephone:
Exloo en Pekel mag je ook voor vijf euro per keer vrjj rijden.
Ik 'neem' dan Deborah wel eens mee om les te geven. Barry mag ook. Heb ik les van gehad in het verleden.
Bos in met z'n allen vind ik ook leuk. Goed voor de peerdjes. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. As zondag is er een enjoy the ride in Schoonloo. Ook leuk.
Buitenbak geen punt. Sexy ondergoed kan veel hebben ;-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:08

@Rina, wat vind je van grenslandstallen in Zwartemeer. Daar waren 2 western georienteerde ruiters en is een binnenbak bij pensionstal.

Op zich is voor mensen vanuit Emmen of Exloo even de grens over niet gek ver. Maargoed, ik woon er niet eens meer. Weet alleen op welke adressen ik zo een beetje geweest ben.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 01:06

SP Zwartemeer is voor mij wel te doen, alleen denk ik dat de Exloers er niet blij van worden. Dat is voor hun nu juist weer een heel stuk uit de richting ;) Dan ben ik hier thuis nog korter en beter te bereiken voor ze.

Arwen weet je heel zeker dat nietleden voor 5 euro mogen rijden daar??

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 02:03

Rina, Grensland heeft een binnenbak voor bijv slecht weer en is geen vereniging zover ik weet, dus misschien goed te huren voor een uurtje of 2. Ik zat te rekenen vanaf Emmen, dus va Exloo is idd iets verder....
Bronneger?? Kun je volgens mij per x betalen als je in binnenbak wil rijden.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:26

Kom ook even binnen vallen, heb namelijk ook wel interesse in gezamelijk iets doen, kom uit Wildervank, dus ook redelijk in de buurt. Ben vooral dol op buitenritten. Mochten er dus mensen zijn die buitenritje willen doen, PB me maar.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:12

SP de vereniging van zwartemeer is al eeuwen ter ziele. Waren de Kanaalruiters, en was ooit lang, heulllll lang geleden mijn vereniging :') Ik kom uit die hoek :+ Maar die bestaan al niet meer sinds pak em beet eind '90-er jaren. Maar die bak is imo geen optie, tenminste niet voor de rest. En ik alleen heb geen interesse in helemaal daarheen te moeten rijden. Er zit hier in Dersum ook een westernclub waar groepslessen gegeven worden. Is voor mij een stuk dichterbij ;) Exloo is alleen een optie omdat ik de mensen uit die richting ken (Arwen ken ik, en Franscine ken ik volgens mij ook nog :D 2e mond toch??). En het moet ook een beetje in die richting blijven, denk ik. Anders kunnen ze net zo goed (zoals ik als grapje bedoelde) hier komen rijden. Ik heb op zaterdag les en kan altijd Barry vragen of hij er een paar meer hier les wil geven (voor diegene die daar echt interesse in heeft). Ik zit 4 km over de grens bij Sellingen.

Miss Freubel, een buitenrit moeten we dan idd maar eens organiseren. Ben al zo lang niet meer in de bossen van Exloo geweest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:23

Ik ken alleen grenslandstallen en ik zeg ook, volgens mij is daar geen vereniging. Pensionstal met enige lessen.
Buitenbakken zijn niet zo heel moeilijk, binnenbakken wel. Heb ooit geinformeerd in Stadskanaal en die deden echt heel moeilijk.
Ben ook weleens op Bronneger geweest en vaak in Veendam. Zijn allemaal geen reining bodems, maar als je die niet nodig hebt........Veendam heeft bijv wel veel materiaal liggen.
Afstand is maar net wat mensen ervoor over hebben. Als ik iets nodig heb en het is goed, rij ik erheen.
Er is wel een en ander, maar idd ook waar je lid moet worden.

Hier in Ermelo is nog erger. Bak waar mensen lid van zijn en erg duur is a +/-300 pj. Moet de instructeur ook lid worden a 50 pj.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:24

rina schreef:
Miss Freubel, een buitenrit moeten we dan idd maar eens organiseren. Ben al zo lang niet meer in de bossen van Exloo geweest.

Roep maar een datum, ik rij wel achter je aan in de bossen van Exloo :D :D

franscine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 20:57

ja een leuk idee een keer afspreken in het bos van exloo kunnen we elkaar wat beter leren kennen en misschien vormen er dan nog meer plannen

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:00

In Annen is ook een binnenmanege ( vast niet duur om te huren voor lessen, manege de Barrage ) en heeeeel veel bos in de omgeving waar je eindeloos kunt rijden ...

arwen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:54

Een buitenrit is leuk!
Je mag bij mij voor deur parkeren als je wilt, kun je de pownies vastknupp'n aan de paal.
Mag ook starten vanaf voormalige zandgat Kremer. Ruime parkeergelegenheid en zo in 't bos.

Een datum: liefst in het weekend en de aankomende weken weinig weekendverplichtingen. Enkel 2 dec. bezet.

franscine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:19

is as zondag een idee als het weer het toe laat?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:06

Moet ik even overleggen met CC, maar ik dacht dat die al wat in de planning had.