[SGW] Behaalde (SGW) doelen 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Behaalde (SGW) doelen 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 13:56

Helaas, helaas, het cross-seizoen zit er al weer op voor de meesten...
Een enkeling die nog lekker naar Bathmen gaat, maar daarna is het al weer echt voorbij -O-
Voor iedereen die vorig jaar zijn doelen hardop heeft uitgesproken in dit topic: [SGW] [SGW] Doelen voor 2012 een mooie tijd om eens terug te kijken naar die doelen!

Ik ben erg benieuwd! Heeft iedereen zijn of haar dromen voor 2012 waargemaakt op SGW gebied?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 15:05

Loetie84 schreef:
2011 was pas mijn eerste SGW seizoen en heb daarin onwijs veel geleerd!! Wat me het meest bij is gebleven is het plezier wat ik samen met mn paardje gehad heb. [1] Dat plezier wil ik dan ook behouden voor 2012!! Daarnaast hebben we nog erg veel te leren en is mijn SGW doel lekker rondcrossen en [2] hopelijk een keer een winstpuntje meepikken (maar dat is geen doel op zich). Bijkomend doel is het behalen van [3] het militair ruiterbewijs in goud, door het uitrijden van MB en/of de SGW in hoogenweg. Daarnaast gaan we lekker door met B springen om wat meer ervaring op te doen. Momenteel durf ik geen B te rijden zonder eerst BB te zijn gestart, maar daar wil ik in 2012 aan gaan werken. Kwestie van veel doen hoop ik. [4] Qua dressuur blijven we nog even lekker in de B hobbelen volgend jaar. Eigenlijk geen dressuurambities met haar.[5] Met t andere paardje wil ik toch wel graag de overstap maken naar de L2. Daarnaast had ik net als Javayo [6] een keer endurance willen starten (maar zoals het er nu uit ziet moet je helaas tóch nog steeds lid worden van de endurancevereniging...)
Naast al die sportieve doelen is het belangrijkste toch wel om [7] mezelf en de paardjes heel en gezond te houden komend jaar (al had ik dit jaar weinig te klagen hoor...)

[1] Plezier! Ja dat is zeeeeeker wel gelukt. Wat een heerlijke sport en wat heb ik (meestal) een plezier gehad! We kunnen ook echt steeds meer genieten van de cross, de echte spanning is er gelukkig een beetje af... http://i46.tinypic.com/2nid1s8.jpg Thanx AnkeVivaldi
[2] Jeeeej! Winstpuntjes is gelukkig ook gelukt! In het begin van het seizoen wat moeite gehad, en of dressuur te slecht of een fout parcours of een onvoldoende voor de stijl... Maar uiteindelijk zelfs met een eindstand van +7 het seizoen afgesloten :o
[3] Hmmm, het Militair Ruiterbewijs in Goud is me niet gegund dit jaar... Een dag voor Maarsbergen tikt mijn paard haar voorbeen aan en kan dus niet starten. Ander paard dag voor de cross meegesleept naar een training bij Rob en gestart! Heel veel angsten overwonnen en een foutloos parcours gesprongen met een paard waarvan ik toen nog had geroepen dat ik noooooit meer met hem zou springen! Helaas gestand op het water... Toch trots!! http://archive.eventingphoto.com/conten ... 413151.jpg Hoogenweg was ons ook niet gegund. KEIharde regen en dan ook nog eens een fout parcours rijden. http://www.pbase.com/militairruiterbewi ... /144311648 Verder foutloos, maarja, wel gediskwalificeerd... Blijft dus op het lijstje voor volgend jaar staan!
[4] Niet gelukt! Maar dat is alleen maar positief: zijn inmiddels L1 dressuur met winstpunt. :)) http://i46.tinypic.com/9qjq0m.jpg Thanx AnkeVivaldi
[5] Ook niet gelukt... Ben met hem helaas niet verder gegaan. :(:)
[6] Endurance gestart in Kootwijkerbroek! Harstikke leuk!! Maar dan wel puur voor de hobby en de afwisseling. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8A6KX3QN.jpg
[7] Wij morgen niet klagen over onze gezondheid. Zelf wel weer een keer mijn schouder uit de kom gehad, waardoor ik met springen weer wat onzekerder ben geworden en zoals gezegd een kleine blessure van mijn merrie. Maar in feite stelt dat allemaal niet veel voor en zijn we gezond 2012 door gekomen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:52

Mijn doelen waren
Annetje schreef:
Leuk weer een doelentopic! Mijn doel is heel simpel: Mijn paard weer helemaal heel krijgen zodat ik er weer op kan rijden. Of springen en crossen er nog in zit zien we dan wel, eerst maar eens zorgen dat depootjes weer heel zijn.

Paard is heel volgens de DA en de pootjes doen het weer goed. Echt springen/crossen durf ik niet meer en zit er dus ook niet meer in. Gewoon rijden gaat wel. We dressuren wat af en gaan lekker de bossen in, afgewisseld met wat longeerwerk. Nieuwe crossdoelen hoef ik niet meer te stellen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:55

Gaaf topic weer, leuk om zo bij te lezen wie welke doelen heeft kunnen halen.

Mijn doelen waren:
Nickeltje schreef:
Gaaf om zo veel doelen te lezen. En leuk ook dat het niet alleen SGW doelen zijn, maar ook met apart dressuur en springen daar bij.
Voor mij geldt dat ook, ik heb ook aparte doelen...

Dressuur: M2 uitrijden, z starten
Springen: L starten en een eind uitrijden
SGW: Minimaal 2 wedstrijden in het L starten en een flink aantal trainingen rijden.
Voor SGW zijn de afstanden groter en kom ik moeilijker uit met het regelen van zowel een auto als een trailer, aangezien je vaak smorgens heel vroeg weg moet en in de avond terug bent en die dingen dus zeker 2 dagen nodig zal hebben...

Dressuur: ik heb inmiddels Z1 gestart en hoop in december er weer klaar voor te zijn en ook echt winst te rijden.
Springen: Helaas, L starten is er nog niet van gekomen, maar we hebben december nog ;)
SGW: mijn seizoen is wat tegenvallend geweest met trainingen en wedstrijden die ik wel opgegeven en gepland had maar door allerlei pech moest missen. En toch is het doel dat ik hier gesteld heb ruim gehaald. Ik heb inmiddels zelfs een M SGW uitgereden dus ben eigenlijk best wel tevreden.

suikermeisje

Re: Behaalde (SGW) doelen 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:51

ik zat dan wel niet in het doelentopic, maar mijn doel was eigenlijk : L SGW worden met de pony bij de paarden, en zelfs 2 winst gereden!

met het paard was het doel lekker wedstrijden (dressuur) te gaan rijden en inmiddels al L1 + 4

Mijn doelen zijn dus dik gelukt!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:55

Evony schreef:
Mijn doel met beat is in september 3x m startgerechtigd. (1)
Dressuur ben ik al, sgw bijna, en springen hebben we net een paar keer goed gedaan in het L dus dat komt wel goed.
Dress en springen wil ik ook de overstap naar het m maken, sgw eerst aan kijken hoe ze het weer gaat op pakken. (2)
Ruby wil ik Z1 met winst rijden :) (3)

(1) Helaas op springen na gelukt! Ik gooi er nu nog even een eindsprint tegen aan met het springen en we gaan de goede kant op dus eind november moet het lukken dacht ik zo!
(2) Behalve springen gedaan
(3) Met Ruby wat pech gehad dus nog M2 maar dat geeft niet, ik geniet des te meer van haar! En ze heeft wel heel veel bereikt met spring/crossen dus het Z1 komt volgend jaar maar haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:43

Mijn doel was om mijn paard weer rustig op te bouwen dit jaar na zijn peesblessure van vorig jaar. Dat doel leek bereikt en in juli hebben we voor het eerst weer een sgw gereden in Ermelo. Helaas bleek mijn paard in de nakeuring weer kreupel. Zelfde been, zelfde pees. Dus voor ons is het crossen nu definitief voorbij... -O-

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:48

Mijn doelen:
SplashIsLief schreef:
Samen gezond blijven en genieten.

Dressuur: Deze winter hard aan werken.
Springen: Vertrouwen op blijven bouwen en ook weer toewerken naar springwedstrijden.
SGW: Nog even blijven genieten in de B, wat trainingen mee pakken en misschien ergens eind van het seizoen over stappen naar het L
Endurance: Klasse III starten :oo

Gezond blijven en blijven genieten is geslaagd!
Dressuur hebben we ook hard aangewerkt.
Springen we hebben weer vertrouwen en zijn ook weer op concours geweest. Wel weer een deukje opgelopen maar daar gaan we deze winter weer verder mee.
SGW: Trainingen meepakken daarin zijn we nogal gefaald :o En we zijn aan het begin van het seizoen al overgestapt naar het L, maar helemaal blij mee!
Endurance na één wedstrijd besloten dat ik het niet meer wilde, dat voor ons de grens bereikt was en dat ik dat doel niet meer wilde realiseren.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:22

Mijn doelen:
Eef_Bam schreef:
Eef_Bam schreef:
Mijn persoonlijke doel voor volgend jaar is kort maar bondig:
Een CIC* uitrijden!

Voor dressuur en springen stel ik geen concrete doelen meer, ben in beide M geklasseerd en hoewel ik vast nog wel wat zal starten zie ik dat meer als een bijzaak en training voor de eventing.

Mijn doel blijft onveranderd want ondanks een opstartprobleempje liggen we nog op koers, wil daar alleen het halen mijn autorijbewijs aan toevoegen :D .

Mijn doel is behaald, heb in Maarsbergen de CIC* uitgereden en nog foutloos ook, dus een qualifying result :) .
En mijn riijbewijs is ook in the pocket!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:24

Mijn doelen zijn voor 2012:
SGW: lekker in de M rondrijden en dan zien we wel waar wij eindigen.
Springen: lekker in het M rondrijden.
Dressuur: hopelijk gaan we de M2 uit maar het zal hoofdzakelijk om het springen en crossen gaan.
Verder gezond en heel blijven.

Wat is er van terecht gekomen? Helemaal niks. Niet gecrosst of gedressuurd en maar liefst 1 parcours gesprongen. Snel vergeten 2012 en op naar 2013 met nieuwe ronde en nieuwe kansen. We beginnen opnieuw met een nieuw paard en lekker in de B.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:33

Leuk om weer terug te blikken op afgelopen jaar!
Rosalie123 schreef:
Ik ben dan wel niet zo heel actief meer, maar lees nog wel mee hoor :)
Mijn doelen zijn gewoon lekker blijven rijden en als de winter voorbij is dan wil ik weer wat fanatieker zijn.
Dressuurdoel: Eerst door blijven rijden in de L2, tot hij goed bevestigd is en we leuke punten halen. In het zomerseizoen hopelijk overstappen naar de M1!
Springdoel: Het vertrouwen terug krijgen in het springen, en een normaal B-parcours kunnen rondkomen.
SGW doel: Als ik het springdoel behaald heb, dan wil ik ook een paar L-crossen rijden, zeker in het najaar!

Ik heb een fijn seizoen gehad en mijn doelen gehaald :)
Dressuur: ik heb in augustus de overstap gemaakt naar de M1 en inmiddels 3 wp. Ben sowieso erg tevreden over de vooruitgang in de dressuur!
Springen: moet nog wel een hoop aan gesleuteld worden, kan er nog niet helemaal op vertrouwen dat we rondkomen. Het leek goed te gaan, maar de laatste SGW liet hij me toch bijna weer zitten. Op het randje nog mogen crossen.
SGW: Heb dit jaar 4 L-crossen gereden, waarvan 2 crossen foutloos.

Helaas rijd ik momenteel niet/nauwelijks omdat ik voor de studie een paar maanden in Arnhem/Velp zit. Mijn paard heeft dus ongeveer 5 maanden vakantie. Na de SGW in Norg (9 september) is hij op rust gegaan, in februari pak ik hem weer op. Af en toe rijd ik op zondag als het mooi weer is ;)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:34

Citaat:
Ik wil met mijn vierjarige gup Camaro in 2012 wat tripalons en oefencrossen rijden! Allemaal startkaartloos, ik heb nog voldoende uitdaging in onze startkaartvrije carriere, haha! En regelmatig een crossles natuurlijk, om vooral mijn vaardigheden en technieken bij te schaven...

Doel meer dan behaald :) Heb Buurse, Bussloo, Broekelo en Holten gereden. In Bussloo en Holten kwam ik zelfs met een eerste prijs thuis *\o/* Dat was bizar...

Crosslessen zijn tof, daar gaan we natuurlijk ook mee door!

Volgend jaar aan de startkaart en hopelijk heb ik mijn dressuur- en springpunt vlot binnen. Misschien durf ik na de zomer wel een B-cross aan... :=

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:59

Joki schreef:
Mijn doelen voor 2012 zijn
Dressuur: ik wil eind 2012 Z2 startgerechtigd zijn
Springen: een wp in de B halen (daarna graag nog wat meer) zodat ik eindelijk officieel mag gaan crossen
SGW: B starten en daarin lekker rondrijden

Nu hopen dat die officiele sgw me eindelijk gegund is

Dressuur heb ik niet behaald. Ik ben eigenlijk ook haast niet gestart
Springen: mijn winstpunt B springen heb ik, zelfs daarna nog een tweede gehaald. Al gaat het springen nu niet zo lekker dus verwacht ik er dit jaar geen meer te behalen.
SGW: ik ben B gestart en heb ook 4 winstpunten behaald. Het lekker rondrijden begint ook te komen al is het nog wel kilometers maken voor het vertrouwen want dat kan nog snel weg zijn

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:28

Margriet_ schreef:
Nou mijn doelen.
Dressuur de punten voor de L1 hebben.
Springen : startgerechtigd zijn.
Crossen: maar even zien of C het leuk vindt en durft.

Maar ben natuurlijk nog niet gestart met C, dus we zullen zien. :+

Nou de dressuur is niet gelukt. Ik heb eigenlijk ook niet een serieuze poging gedaan om L1 te worden! :+ Ik heb nl maar 3 dressuurproefjes gereden.
Springen is meer dan gelukt en cross ook. Ze heeft soms nog wat aanmoedeging nodig, maar ze heeft een super instelling en is heel leergierig. Dus op naar volgend jaar!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:31

Valyra schreef:
Mijn doelen:
Dressuur: Wat meer gaan starten op concours in de M1 en daar wat winstpunten halen :) (wij dressuren net zoals de meesten hier ook bijna nooit :P)
Springen: Lekker in de B blijven rijden zodat dat weer net zo gaat zoals het altijd ging :j Misschien eind van het jaar een xtje L starten.
SGW: Gaan voor fijne rondjes zonder stops :) en lekker trainen op hindernissen van donker naar licht en op wat robuustere hindernissen! :)

In de dressuur hebben we bijna niet gestart maar heb deze zomer toch twee winstpunten gehaald, met zelfs een 2e prijs als beloning! :) Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dit na het behalen van 2 winstpunten ook als einddoel heb gesteld.. Maar misschien dat daar volgend jaar weer verandering in komt! ;)

In het springen zijn we dit jaar maar 1 keer gestart, echter tijdens het crossen wel elke keer de 0 gehouden! :) Toch de laatste maanden van dit jaar maar wat in gaan plannen..

In de cross hebben we best wat ronden gereden zonder stops en met mooie prijzen! De teller staat nu op B+5 en we hebben nog 1 cross te gaan. Het hadden al wat meer wpen kunnen zijn, maar had helaas 2x een onvoldoende voor de stijl.. Het trainen van hindernissen van donker naar licht is nog niet echt aan bod gekomen.. Wat te zien was in de officiële crossen ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:42

Leuk om alle doelen nog eens te lezen en te zien hoe het iedereen is vergaan :D
Hierbij de mijne:

AntheaV schreef:
Mijn belangrijkste doel is dat paardje en ik beiden gezond blijven en lekker door kunnen trainen.
Mocht dat lukken (en daar gaan we wel van uit :P) dan heb ik mezelf het volgende voorgenomen:

Dressuur: Z2 startgerechtigd (bij gebrek aan spring/sgw doelen, moet ik maar een serieus dressuurdoel hebben)
Springen: niet, ik wil nog wel een keer proberen op cc te gaan maar heb er geen enkele verwachting bij.
Cross: Lekker een paar trainingen mee pakken en oefencrossen starten. Mocht paardlief bedenken dat springen toch niet dodelijk is, dan ga ik een paar keer B starten. Maar zolang springwedstrijden dramatisch blijven gaan, ga ik niet naar een sgw

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn doelen voor 2012 rond februari/maart al heb aangepast naar weinig tot geen dressuur rijden (dat is gelukt, helaas alleen door een andere reden) springen wat rond rijden in het B en L en vooral lekker gaan crossen!

Nou mijn eerste doel is al finaal mislukt....Mezelf gezond houden is niet echt gelukt. Hierdoor ongeveer het hele cross seizoen gemist. Springen een paar keer gedaan in het indoorseizoen met goed resultaat, wou in de zomer de overstap naar de L maken maar dat werd hem dus niet.
Crossen pakte ze ook heel goed op, alleen helaas maar 3x gestart.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:49

Sannnn schreef:
Hoofddoel is natuurlijk allebei gezond blijven, maar verder:

Dressuur: Hoop einde van het indoor seizoen de punten voor het L2 te hebben en dan van de zomer L2 te gaan starten zodat ik hopelijk eind volgend jaar M1 startgerechtigd ben. Moet nog wel heel wat gebeuren wil dat lukken, dus dat is wel echt een uitdaging.
Springen: Wil dit indoor seizoen L gaan starten en daar dan lekker in door rijden.
Cross: Wil dit jaar in het L beginnen en dan later dit jaar de overstap naar het M maken. Weet nog niet precies waar... Hangt van paar dingen af. Baalde wel dat het seizoen klaar was. Ik had net de smaak te pakken.

Hoofddoel is helaas niet gehaald. Hierdoor zijn alle doelen een beetje in de soep gelopen. Dressuur ben ik L2 gestart en stond in juni op L2+5, had denk ik anders wel M1 geweest rond deze tijd. Dit haal ik echter nu niet meer in 2012 want ik rij dit jaar sowieso geen wedstrijden meer.
Springen ben ik L gestart en had ik de plannen om M te starten. Dat doel wel behaald. Met de cross zijn we in het L begonnen, helaas niet zo als gepland. We hebben wel de overstap naar het M gemaakt, maar vanwege andere omstandigheden vind ik toch dat ik het doel niet behaald heb hier.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:51

Mijn rampenplan
mistid schreef:
mistid schreef:
Ik weet niet of ik komend jaar wel mag rijden ivm mijn rug, maar als het wel mag zijn dit mijn doelen.

Vos
Dressuur: Een punt in het L2 rijden, als mijn zusje hem M1 heeft gestart zelf ook een keer M1 rijden en hopelijk een punt rijden (wat een heerlijkheid, versneld promoveren :o )
Springen: ZZ geklasseerd
SGW: Lekker rondrijden in het M, misschien een keer Z.

Beau
Dressuur: Een keer starten
Springen: Z startgerechtigd
SGW: L geklasseerd

Als ik niet mag rijden hoop ik dat ik het jaar overleef.

En in de herkansing als persoonlijk doel: slagen :')

*kuchkuch*
Mijn doelen worden helemaal niets, ben door een beetje een jammerlijke val toch een poosje uit de running geweest en heb dit hele jaar al wel 5x gestart.
Dan maar opnieuw.
Vos L2 +1 dressuur, Z+1 springen, M+1 cross
Beau dressuur starten, M startgerechtigd springen en lekker wat crossen.

Alsnog slagen en ik wil het verdere jaar liever zonder blessures voltooien :+

Ik had mijn doelen al aangepast in het vorige topic, maar ook daarna niet blessurevrij gebleven. Ene enkel gebroken en gekneusd tegelijk, andere enkel flink gekneusd. Dankzij een lieve dokter die zelf internationaal in de endurance uitkomt is gips me bespaard gebleven, maar rijden werd een stuk lastiger.
De Vos heb ik SGW Westerbork gereden, daar liet hij mij compleet zitten en toen had ik besloten er niet meer op te gaan. Dat heb ik toen ook een dikke 2 maand niet gedaan, maar toen mijn zusje een ongelukje kreeg vlak voor een wedstrijd en ik die dag niet hoefde te werken, ben ik nog een keer dressuur gestart. Dinsdag even gereden, woensdag op concours, L2 debuut. Ik vond het waardeloos, maar ik reed beide roeven net geen winst dus dat viel niet tegen. Had nog een paar dressuurwedstrijdjes willen rijden, maar hij heeft zich in de wei vervlogen en heeft toen een tijd stil gestaan (van half juli tot in oktober). Ik heb er nog 2 buitenritjes mee gemaakt en zal dat nog wel eens doen, maar ik ben wel echt klaar met de wedstrijden.

Beau is dressuur gestart! Die liep lekker in de B, ben een paar keer achter elkaar op wedstrijd geweest maar had het zelf veel te druk om veel te starten. M startgerechtigd is gelukt, binnenkort eens starten. Crossen pakte ze bijzonder goed op en heb inmiddels 3 fijne L crossen gereden.

Ik ben (gelukkig) geslaagd, maar heb mezelf dus niet heel gehouden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 23:03

Erg leuk om alle doelen van vorig jaar terug te lezen en te zien dat de meesten hun doelen behaald hebben! Zelf vond ik het erg leuk om te kijken wat ik ook al weer gewenst had. Moet eerlijk zeggen dat ik het stiekum niet meer wist...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:02

Erg leuk idd om van iedereen te lezen wat de doelen waren en hoe het gegaan is!
Snoekiej schreef:
Snoekiej schreef:
Mooie doelen van iedereen allemaal!

Ik hoop in 2012 een leuke nieuwe baas voor Vorstin te vinden, en zelf een nieuw paard te vinden die dienst kan doen als dressuur, spring en crosspaard!
Ik heb tussendoor al een keer een evaluatie gegeven, maar mijn doel is behaald :).
Vorstin heeft een fijn nieuw baasje gekregen :) Daar moest eerst een hoop voor mis gaan, maar het is allemaal goed gekomen en ze heeft een mooi leventje zo. Een nieuw paard heb ik ook gevonden: Denzel! Ik heb hem inmiddels iets langer dan een half jaar, en we zijn nu echt een combinatie aan het worden. De startpas hebben we ook al liggen, alleen door omstandigheden hebben we nog niet kunnen starten. Ik hoop dat dat binnenkort gaat gebeuren!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:09

Wat een pech allemaal Mistid!

Wat leuk Snoekiej, ik ga ook weer met een 4 jarige beginnen.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:43

Leuk om de resultaten van iedereen te lezen! Hierbij ook die van mij

marleeentje schreef:
2011 was het jaar van oefenen en trainen met Amigo: van groen paard naar oefenparcoursen springen, crossen en onderlinge dressuurwedstrijdjes. Maar in 2012 wordt het serieus en gaan we echt aan het werk. Ook al ben ik geen super fanatieke wedstrijdruiter (ga niet iedere week op wedstrijd, eens per maand is ook goed :-) )

Maar zonder (wedstrijd)doelen komen we nergens, dus hierbij ook mijn doelen:
Dressuur: eind van het jaar minimaal L dressuur met winstpunten
Springen: ons debuut maken in het B springen en hopelijk ook hier wat winstpuntjes rijden
SGW: starten in de B bij SGW Vlietlanden en Lisse en daar rondkomen

Ik wist niet meer precies wat ik opgeschreven had als doel, maar nu ik het teruglees, kan ik wel concluderen dat ik geen van allen gehaald heb tot nu toe -O- Oorzaak hiervan zijn lichamelijke klachten bij mijzelf, waardoor het (wedstrijd) rijden op een nóg lager pitje heeft gestaan en in de zomer een flinke deuk in het vertrouwen, door een ongeluk met mijn paard. Amigo heeft het opstijgen altijd al spannend gevonden, maar dit jaar heeft dat wel een negatief hoogtepunt bereikt. Vasthouden ging niet, dan kwam ie omhoog. Alleen opstijgen ook niet, dan ging ie er vandoor in volle galop. Thuis in de stal opstijgen ging goed, maar buiten de stal niet. En dan heb je toch een probleem als je op wedstrijd wil. Thuis heb ik er een paar keer hard naast gelegen, maar een keer heeft ie het vervolgens zo bont gemaakt dat ie in blinde paniek de weg op is gerend (drukke weg) en 4 km verderop hebben mensen hem kunnen vangen. Ondertussen was ie wel onderuit gegaan en had hij veel wonden. Uiteindelijk alles netjes genezen en ben ik samen met mijn spring instructeur aan de slag gegaan met het opstijgen. Dat gaat nu goed, waardoor we weer met vertrouwen aan de slag kunnen.

De resultaten van dit jaar:
Dressuur: B +7, weinig wedstrijden gereden. Aanstaande zaterdag gaan we weer aan de slag. Hopelijk snel wat winstpuntjes halen en door naar de L1.
Springen: De hele zomer niet gesprongen, vorige maand weer een oefenparcours gereden, volgende maand ons debuut in de B.
SGW: Uitgebeld in het springparcours in de Vlietlanden en in Lisse oefencross gereden (om weer wat vertrouwen op te doen). Wel netjes rondgekomen, dus op naar volgend jaar!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:15

Mijn doelen waren:
Citaat:
Mijn voornaamste doel van dit jaar: Erop blijven zitten

Verder heb ik nu 2 potentiele wedstrijdpaarden erbij dus:
Knorretje: Gewoon lekker rondkomen in het springen en SGW en het beestje gelukkig houden
Dexter: Proberen wat dressuurwedstrijden te rijden
Chocolate: Daadwerkelijk gewoon op wedstrijd gaan en mn ultieme droom is het NK 5-jarige eventingpaarden, maar dan moet ze toch echt eerst wat dapperder worden.

Het hoofddoel is daadwerkelijk gelukt, met heel hard werken en een nieuwe instructrice kan ik toch wel zeggen dat mn houding er zodanig op vooruit is gegaan dat ik niet meer bij het minste of geringste eraf pleur, waar ik echt ontzettend trots op ben :)

Qua wedstrijden is het iets anders gelopen, de oude heb ik weer op de rit gekregen maar ligt er nu helaas wéér uit, dus die gaat denk ik niet meer terugkomen in de wedstrijdsport.
Dexter heb ik nog geen wedstrijden mee gereden, hij blijft nog een beetje bangig, maar we geven hem de tijd en dan komt het goed.
Chocolate heeft me echt echt verbaasd dit jaar! Het NK kwam nog iets te vroeg voor haar, maar haar eerste 2 crossen heeft ze super foutloos uitgereden en ik ben zooo blij met dat paard. Het is zo'n verademing om een cross in te gaan wetende dat je paard gewoon lekker gaat lopen en meedenkt :)

Helaas door een dom onhandig ongelukje van mij was mijn wedstrijdseizoen met Chocolate van wel heel korte duur (alleen Wieringerwerf en Lisse gereden), maar volgend jaar gaan we lekker knallen in de L!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:47

spottedponie schreef:
spottedponie schreef:
Dressuur: Eind 2012 wil ik graag wat winstpunten te hebben gereden in het L2
Springen: Ik hoop het indoorseizoen al een winstpunt te rijden de B, eerste oefenparcours heeft ze al gelopen, wil kijken of ik volgende week eens BB kan starten. Verder de rest van het jaar lekker B rijden, en heel misschien eind van het jaar een keer L O:)
SWG: Ik zou heel graag Chaam en Etten leur willen rijden als debuut, maar dat zal dus afhangen van het springen (en of ik haar het water makkelijker in krijg), anders kunnen we daar ook BB starten natuurlijk, verder gewoon de rest van het jaar B rijden en lekker genieten van het crossen!

Ook maar een update van mij dan :+

Mijn doelen voor dressuur en springen gaan even op de plank, dat komt het indoorseizoen wel weer, nu eerst lekker veel crossen, dat is echt ons ding!

Winstpunt springen is gelukt, heb ik in januari gehaald, sgw Chaam en Etten Leur beide gereden, in Chaam wilde het niet zo, paard was erg van slag, Etten Leur daarentegen was fantastisch, zelfs het water ging goed!

We oefenen dus lekker verder!

Ik heb mijn SGW doel zeker gehaald, heb het seizoen heerlijk af kunnen sluiten met 2 winstpunten in de L!! :D We hebben lekker het hele jaar kunnen spelen en een combinatie kunnen worden, dus 2013 word het wat serieuzer… Dan gaan we ook proberen om dressuur en springen wat meer vooruitgang te boeken…

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:06

Roxxiejj schreef:
Jeuh weer een nieuw doel :D

Dressuur: Voor december 2012 wil ik toch wel een keer de overstap maken naar de Z2. In afwachting hoe het met de wissels gaan ook maar eens kijken naar de mogelijkheden van het ZZlicht.
Springen: Voorlopig nog even bevestigen in de B en dan halverwege het jaar L
Cross: lekker in de B rondhobbelen en het bittenprobleem verhelpen. Misschien einde van het jaar L als de B proeven mij de neus uitkomen :j

Ff kijken..
Dressuur uiteindelijk Z2 gestart, helaas geen punten. Wel zijn we van instructie veranderd, waardoor we ineens ontzettend goed gingen in de dressuur.
Springen werd me halverwege het jaar in de B goed bevestigd door een eerste plaats te rijden met 78 stijlpunten, daarvoor ook al een paar keer L gesprongen, maar steeds 1 balkje gehad (maar ook een keer 24 strafpunten, dus toen gingen de winstpunten erweer af :') )
SGW zijn we lekker aan het rondhobbelen geslagen. Het bittenprobleem was volledig verholpen, waardoor we keurig rondkwamen en vele prijzen in ontvangst mogen nemen. Stiekem had ik wel eerder L willen starten, maar helaas kreeg ik toen een grote grote tegenslag bij Nitro, die nu met een peesblessure op stal staat |(
Ik hoopte Markelo, Maarsbergen en Westerbork L te gaan starten, helaas moet ik dat OF uitstellen naar Norg of Gorssel OF de SGW helemaal vaarwel zeggen |(