[SGW] Belizaar in Barchem met helmcam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Belizaar in Barchem met helmcam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 17:25

Afgelopen zaterdag heb ik met Belizaar in Barchem gecrosst in de klasse L. Dit was zijn 4e L en 5e cross in totaal.
Hij deed het echt super. Hadden helaas een langsloper, maar verderliep hij heel stoer rond.

Hanna van eventingphoto.com had een slachtoffer nodig voor de hemlcam (voor liefhebbers je kan op afspraak rijden met de helmcam en Hanna maakt hier een super mooi filmpje van.). Ik wilde wel slachtoffer zijn en dus reed ik rond met de helmcam.

Het resultaat is echt super leuk.

Verder heb ik ook nog een paar helemooie foto's toegestuurd gekregen van Victor Krijt.

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 3055_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4819_n.jpg

En deze van eventingphoto

Afbeelding

In Chaam volgend voorjaar loopt Beli nog 1x L en daarna gaan we een keertje M proberen.

Daf_Win

Re: Belizaar in Barchem met helmcam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:07

Gaaf hoor!!

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:17

Wauw! Dat filmpje is echt geweldig :D

ziet er goed uit, ik zou het niet durven :o

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:21

Wat een mooi filmpje, wat ben jij lief voor je paard joh! Echt leuk om te zien.

Ik vind jouw schaduw ook zo mooi op sommige stukken :D

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:27

wat vet!. laatste stukje zag er nog wel even wat zwaarder uit, zo rond de 6 minuten, met de waterbak en daarna een opsprong met hindernis en het heuveltje

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:27

druppeltje schreef:
Wat een mooi filmpje, wat ben jij lief voor je paard joh! Echt leuk om te zien.

Ik vind jouw schaduw ook zo mooi op sommige stukken :D

hihi dat zullen vast niet veel mensen krijgen TS, een compliment over je schaduw : :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:12

Knap hoor dat hij al zo goed rond loopt met zo weinig ervaring! Filmpje is leuk geworden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:15

Wat jammer dat het een GoPro 1 is en geen 2 zeg! Dat had helemaal top geweest!!

Ik heb diezelfde camera ook en ook de opvolger daarvan, daar heb ik ook wel paard mee gereden. :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:20

knap zeg! maar wat bedoel je met langsloper

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:01

Ik heb echt even genoten van je filmpje! Echt heel leuk!
Succes straks in het M!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:12

Gaaf zeg, om zo een cross mee te rijden :D Leuk dat je het filmpje hebt geplaatst!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:21

Wauw dat ziet er gaaf uit zeg!
En jij bent inderdaad heel lief voor je paard :D
Wat is dat witte spul op zijn benen?
Dat zie ik wel vaker bij paarden die op hoog niveau rijden maar ik kan nooit bedenken wat het is...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:33

Dat is Vaseline. Als ze de benen stoten glijden ze gemakkelijker door.

Langsloper houdt in dat hij langs een hindernis liep.

Dank iedereen. En het is niet lastig lief voor Beli te zijn. Hij doet zo zijn best. Daarnaast moeten de paarden het leuk vinden en mag hij best weten dat hij heel knap is. :)

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:11

Gaaf om zo met jullie mee te rijden. En wat ben jij een leuke amazone, mooi dat je zoveel waardering hebt voor je paard! Daar kan menig ruiter/amazone wat van leren. Erg mooi om te zien.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:51

Heel erg gaaf! :j
Ook leuk hoe je hem beloond, je ziet hem er echt op reageren met zijn oortjes :)

Ik heb er echt bewondering voor, dit is de L en ik vind het er al flink stevig uit zien joh :oo heel stoer!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:02

Super leuk om te zien, ik heb er van genoten :j Ik herken mezelf ook in het enthousiaste 'goed zo, braaf paard!', doe ik zelf ook en het is zo leuk om dan reactie te zien in dat orenspel enzo :) Succes in het M!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:13

Ziet er vet stoer uit! En jullie vertrouwen elkaar, dat blijkt wel! Ik ben een reiner, maar als ik dit zo zie zou ik ook bestwel een keertje willen crossen! (Al moet ik dan nog wel even wat oefenen en wat moed bij elkaar schrapen...)

Maar jullie: +:)+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:13

Girassol schreef:
Super leuk om te zien, ik heb er van genoten :j Ik herken mezelf ook in het enthousiaste 'goed zo, braaf paard!', doe ik zelf ook en het is zo leuk om dan reactie te zien in dat orenspel enzo :)

:j

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:17

Wat ontzettend leuk om zo met je mee te kunnen kijken, en - het is al gezegd - wat klink je enthousiast en ontspannen gedurende de rit :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:23

wow,dat ziet er echt heel gaaf uit! Ik doe het je zeker niet na, als ik sommige hindernissen zie, vooral inderdaad die waterbak en daarna een opsprong. wowie. Respect voor jou en je paard! Je paard doet ook zeker zijn best en lijkt er veel plezier in te hebben, die oortjes continu naar voren geprikt. :D

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 04:19

Vind het zo'n gaaf filmpje ! :D heel mooi om te zien hoe je met je paard praat, de omgeving bekijkt en je schaduw laat zien :) zie dat je ook op hoger niveau eventing rijd, heb je daar ook wel eens zo'n cam op gehad ? En wat een topconditie van jullie beiden, hellup! :oo

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 06:17

Gaaf zeg om zo mee te kijken met iets wat ik zelf nooit het lef voor zou hebben := :D

En wat mij zo ontroerde is jouw omgang met Belizaar, zag dat het andere ook was opgevallen. Kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen. Hij doet ook super zijn best voor je en is helemaal te begrijpen bij jouw aanmoediging en beloning! +:)+

Fijn dat je er ook wat foto's bij hebt gedaan, Belizaar ziet er ook geweldig uit!!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 07:02

Wat geweldig om te zien! Net als bovenstaande reacties, petje af hoe jij met je paard omgaat!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 07:16

Leuk om te horen dat jullie mee hebben kunnen genieten!
En dat jullie zien dat hij mij echt vertrouwd.

Beli is namelijk een beetje een speciaal geval. Hij is uit eigen fok van mijn dressuurtrainer/soort van broer/vergroeid familielid. Die had zowel zijn moeder (die na de geboorte van Beli van mij is geworden) als vader. Zowel vader als Moeder leven niet meer en hebben na hem nog 1 volle broer gefokt.
Echter al vanaf veulen was Beli anders dan anderen. Hij was aan de ene kant voor niks in zijn omgeving bang, maar op zijn lijf was (en is) hij extreem ril. Aanraken/borstelen/zadelmak maken was een hele onderneming.
Zijn Moeder was ook een beetje zo en daar kon ik super mee overweg. Dus ik heb mij over Beli ontfermd. Het is een hele lange weg geweest. Hij deed nooit lelijk, maar hij kan wel hard en is zo vlug en heet. En daarbij hondsbrutaal. Als je bang bent op Beli Ben je kansloos. Ik geef er niks om en maak korte metten ermee op een rustige en duidelijke manier.
Echter dit paard was niet zomaar te verkopen aan de eerste de beste. Dus ja toen heb ik hem voor mijzelf overgenomen 1jaar geleden.
Hij blijft apart en extreem, maar dit crossen heeft hij vanaf moment 1 geweldig gedaan.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 07:23

Bijzonder om te lezen _lautje_ en dat maakt het wel heel speciaal jullie band met elkaar. Belizaar boft maar met een baasje die hem zo begrijpt en hem in zijn waarde laat. Je hebt nou eenmaal paarden die bijzonder zijn in de omgang maar vaak zie je wel bij dat begrip ze enorm hard voor je willen werken, daar zijn jullie een mooi voorbeeld van! Gaaf!!