Dit keer waren we redelijk
voorbereid, dus moest het toch iets beter gaan
Op zaterdag vroeg
opstaan om te keuren. 
Onderweg was het moooooooi

Helaas wel een keer misgereden en daardoor een post verkeerd aangereden. Ik heb staan vloeken
vond het zo stom van mezelf! Maar de rest van de rit ging wel aardig en ook alle bakens die we in moesten tekenen hebben we gevonden
Het was een pittige route, veel dwars door het bos waardoor je op andere stukken de tijd in moest halen. Maar wel echt mooi

en aan het eind van de middag weer met een fris paard terug op het terrein
("oeh, baasje bij de trailer. Eten!")
De georganiseerde chaos in mijn trailer
tijdens een wedstrijd...
Uiteindelijk bleken we ondanks de verkeerd aangereden post nog goed gereden te hebben
Op zondag begonnen met de MA. Die was op een mooi beschut bospad. Op zich wel mooi, maar Tammy was wat loperiger dan normaal en dan valt ze snel in draf als ik haar niet genoeg bij elkaar rij of als ze niet genoeg tempo heeft. Helaas dus maar drie punten voor de galop. De stap ging ook niet zo lekker, omdat ze nog zo hyper was van de galop
veel punten laten liggen daar, helaas. Daar gaan we dus flink op trainen deze winter
Daarna mochten we door naar de PTV. Beginnen bij de eerste hindernis, de laaghangende takken:

Je ziet de eerste tak al de lucht ingaan
die ging niet zo goed, zeg maar
Ik moet er ook eigenlijk naast gaan hangen, maar ik vertrouw er nog niet helemaal op dat Tammy dan ook nog braaf rechtdoor blijft gaan
Toen door naar de volgende, het rechts opstijgen hebben we overgeslagen. Hindernis 3 was voor mij het hoogtepunt van de wedstrijd
Onbeweeglijk stilstaan onder de man. Hebben we ook flink geoefend afgelopen tijd, en dat heeft vruchten afgeworpen. In Laag Soeren hadden we al 6 punten, hier bleef ze de volle 10 seconden staan
en daar heb ik de rest van de PTV ook op kunnen teren
Na een serie hindernissen op het zandpad gingen we door naar het bosje vlakbij voor de rest van de hindernissen. Eerst een kuil, daarna een afsprong aan de hand, die netjes ging

De opsprong daarna hebben we maar overgeslagen
Die was in mijn ogen gigantisch en durfde ik echt nog niet aan. Dat is iets voor volgend jaar
Maar op de terugweg in het bosje hebben we wel de stapel bielzen gesprongen
daar ben ik ook echt trots op dat dat gelukt is
Toen de laatste serie hindernissen, de smalle doorgang 
die niet helemaal perfect ging

en daarna nog een hoogtepunt
de heg
Niet perfect, maar wél gesprongen!
en vlak daarna de poort, Tammy vond het stom, meteen weer stilstaan

en toen was het alweer voorbij
Maar ik ben ontzettend blij met hoe het gegaan is! We hebben nog wat punten laten liggen op sommige hindernissen, maar daar gaan we gewoon lekker op trainen
Als kers op de taart bleken we tweede te zijn geworden
Een héle mooie afsluiter van het seizoen
Nu weer lekker aan het trainen en volgend jaar er weer fris tegenaan
Ze is nu weer mooi bijgekomen gelukkig