[SGW] verslagen Hattem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabertje

verslagen Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:42

Volgens mij nog geen verslagentopic, dus dan begin ik maar.

Wij hebben een goede dag gehad. Dressuur ging ondanks de mindere ring erg lekker. Jammer dat de jury's het daarin niet met elkaar eens waren. 202 en 184, dat was wel even een baal momentje. Gelukkig wist ik dit pas na de cross. Springen fijn foutloos rond en ook weer eens gecontroleerd. In de cross een aarzeling op 2 daarna goed tot 7 het water. Ook voor de boom boven een aarzeling, maar door kunnen drukken. Zelf te veel terug gereden naar de boom toe. Water in weet ik niet wat er gebeurde maar we zaten in een keer tot aan de borst in het water. Gelukkig goed er hersteld en niet al te mooi over de boom water uit. Verder weer goed. Bergaf vond ik zelf spannend, maar ging vanzelf. Daarna goed door. Uiteindelijk 4 sec buiten de tijd, door de kleine foutjes. Toch mooi voor een 5e prijs in L,kampioenschap.

Wij zijn zeer tevreden.

Ben benieuwd hoe het bij anderen gegaan is.

Motje11

Re: verslagen Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:49

Ik had 'm al in het voorbesprekingstopic staan, maar hierbij ook een klein verslagje van mij:

Wij hebben ook een superdag gehad! Het terrein viel hartstikke mee en Otto deed het geweldig!
(ondanks dat we er een beetje uit zijn)
Ik was al helemaal blij na het springparcours waarin we slechts een balk hadden, en toen de cross ook nog eens foutloos! Hij trok overal goed op aan en had er helemaal zin in. En zelfs de hindernissen die me lastig leken sprong hij zonder problemen.
Ik hoop dat iedereen verder ook een leuke dag gehad heeft!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:52

Tijd om het HC starten om te zetten naar gewoon meedoen voor het klassement Marieke!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:56

Dat vond ik ook al sim!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:04

nette resultaten hier..
fijn dat de bodem mee viel :)

harryhattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:14

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:33

_Sim_ schreef:
Tijd om het HC starten om te zetten naar gewoon meedoen voor het klassement Marieke!
bvw schreef:
Dat vond ik ook al sim!
:D Dan moeten we weer M hè!

Dit jaar gaan we nog even lekker zo door. En wie weet, volgend jaar. Ik vind het het belangrijkst dat we lekker aan het crossen zijn. :) Het hoeft van mij helemaal niet in wedstrijdverband, maar ja dat moet wel als je zulke mooie crossen wilt rijden. :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:47

Welnee, je kunt toch dispensatie aanvragen? Het is al best lang geleden dat je M gestart bent toch?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:33

Allereerst een bedankje naar de organisatie supeesuper dat het zo verzet heeft kunnen worden _/-\o_ écht de juiste beslissing de bodem was nu echt goed in t bos, paar slechte plekken maar t was allemaal goed voor elkaar!
*\o/*
Ringen waren wat zwaar en glibberig hierdoor was de afwerking wat minder. Een fantastisch foutloos springparcours en een foutloze cross binnen de tijd! Mijn dag kon al niet meer stuk..

Ik mag me ReserveKampioen noemen van de M paarde met mijn pony!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:37

Ook leuke dag gehad! Dressuur was iets mat, ging minder dan vorige week helaas. Stond daarmee 15e. Alleen nog 2.4 tijdfouten erbij in de cross. Wise was wel wat kijkerig, maar sprong stoer door. Bij het water weer een te grote sprong erin, waardoor niet heel fraai over de boom, maar het lukte. Bij zo'n klein watertje denkt hij dat hij er overheen moet springen! Was mijn beugel nog een keer kwijt onderweg... Glad met al die nattigheid. Dat kostte wel wat extra seconden... Uiteindelijk 13e, dus heel tevreden! Leuk die foto's van de winnaars!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:13

Gefeliciteerd vera_pino!

@ _Sim_: Ik zie geen reden om dispensatie aan te vragen... (En dan in de L starten bedoel je? Dat doe ik nu toch ook?) Ik vind HC rijden hartstikke leuk, lekker relaxed. En ik wil mijn drie winstpunten in de M graag houden. De enige reden om dispensatie aan te vragen zou zijn om prijzen te kunnen winnen, maar daar geef ik niets om. :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 01:51

Ik hoop dat iedereen het leuk gehad heeft in hattem. kan nog ff snel wat plaatsen, morgen vertrekken we naar de bush bush voor 14 dagen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:09

Goeie resultaten!
Vera-pino gefeliciteerd!
Sabertje ook nog gefeliciteerd

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:58

ik kon gister mijn laarzen wel opeten _-:(

dressuur was paard erg fris, was maar goed dat de bodem zwaar was anders waren er ongetwijfeld aantal luchtsprongen tussen door gekomen 179 en 183
springen een balkje in de dubbel
cross super fijn tot aan de laatste afsprong, waren mijn teugels te lang en liep hij zo bij de 3e langs... in de flow van het moment trok ik hem er zelf weer te kort voor dus stop nr 2... toen beter aan gereden en deed hij het zo... uiteindelijk 22 sec over tijd.

ik baalde zo erg van mezelf na de cross omdat het gewoon domme fout van mezelf was en paard juist zo top ging... dus dit jaar nog maar geen M starten en nog lekker 2 keer in het L :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:51

Vera: echt super zeg van je pownie!! Heeft hij maar stoet gedaan!

Ik heb heerlijk gereden met mijn puppie! 188 in dressuur, 1 pechbalk met springen en foutloos gecrosst.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:30

Laura, wij lagen helemaal in een deuk. Jammer dat we dit niet op video hadden! Geniaal hoe je verder reed na de heuvel af. Wel fijn paard, alle toekomstige toppers hebben wat. Gewoon geduld hebben en consequent zijn en dan komen ze er wel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:03

Ja die heuvel af! Hij zakte in de landing totaal weg met z'n voorbenen! En ik helemaal uit balans (zat weer eens niet genoeg terug) maar Beli denkt gewoon kom baas daar zijn de vlaggen en daar gaan we tussendoor en neemt je dan mee. Meeste paarden hadden dat niet opgelost en kon en toen wel zoenen. Wat wel te horen was ;)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:06

Haha deed je dat niet? zag er wel zo uit ;)

LeeCoTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:42

Cootje en ik deden voor de derde keer mee in de klasse L.
Op Texel gestart waar ik nog tegen 2 weigeringen aanliep,
Lisse gestart waar ik eerste werd en dus gister gestart.
Dressuur is eigenlijk altijd wel netjes, nu 195,
Balkje op de tweede van hindernis vier en foutloos gecrosst
In 4.49... Dus op 1 seconde na de ideale tijd.
En wederom mochten we de eerste prijs in ontvangst nemen.
Althans dat deed mijn instructrice / vriendin, aangezien
Ik terug moest naar Texel.

Topdag gehad en mooie cross!!

harryhattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:34

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:51

Leuk, zie wel een aantal bekenden langskomen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:38

Inderdaad leuk filmpje! Heb je alleen hier gefilmd? Of komt er ook dit jaar nog een film van de hele cross?

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 12:43

@Motje, fijn dat jullie een goede dag hadden. Lekker gereden, geeft weer vertrouwen.

@Vera, gefeliciteerd met jullie reserve kampioenschap, ik heb je nog uit de dressuur zien komen, maar had weinig tijd, zat er een beetje laat op zelf, wel nog voldoende tijd hoor, vooral met de mindere bodem voor het losrijden.

@astrid, ook lekker gereden. Fijn zeg.

@Watapatja, balen dat het mis ging het bos uit. Maar paardje heeft goed z'n best gedaan lees ik. Weer een ervaring rijker voor jezelf.

@Lautje ook lekker gereden!

@LeeCoTexel, gefeliciteerd met je eerste prijs!

Leuk filmpje van de berg af, helaas net 4 combinaties na mij pas begonnen. Had het we leuk gevonden mezelf daar voorbij te zien stuiven. Vond de bergaf zelf nog wel spannend, maar dat liep vanzelf.

Baal nog steeds wel een beetje van mijn punten verschil in dressuur. Niet dat ik geen mooi resultaat heb, maar als ze op 1 lijn hadden gezeten, had ik een medaille kunnen hebben. Er zijn ook nog 4 andere combinatie waarbij het zoveel scheelt. Voor de rest zaten ze vrij goed op 1 lijn, dus dat is wel een beetje vreemd. Maar ik ga me er maar bij neerleggen. Het heeft toch geen zin, het blijft een klein stukje jurysport.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:35

Sabertje, dat verschil in punten was bij jou inderdaad extreem! Heel apart. Maar top gereden!! Knappe 5e plek.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 13:56

Ik vond het ook heel extreem, ben ook zeker wel blij met mijn 5e plek, paardje heeft super gelopen en me vooral in de waterbak goed geholpen.
Was allang blij dat ik de dressuur uitslag pas na de cross gehoord had, anders was ik al balend de cross in gegaan.