[SGW] Verslagen SGW Gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Verslagen SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 12:03

Ik ben benieuwd hoe het iedereen vergaat!

Sannnn

Re: Verslagen SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:36

Nog helemaal niemand...

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:50

Ik ben ook erg benieuwd hoe iedereen heeft gereden! :)

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:56

Even snel een kort verslagje net voor het avondeten. ;-)

Dressuur ging super fijn. Meneer de jury vond het alleen een beetje vreemd dat ik geen voorlezer had. Tja, sommige mensen rijden liever de proef uit hun hoofd. ;-) Resultaat: 194 punten.
Springen ging ook fijn. Kon maar kort losrijden maar wel een foutloos parcours. Het is ook nog door iemand op de film gezet maar ik ben haar naam vergeten. Ze zou het met me delen op facebook. :)
Dan de cross. Had besloten om na mijn val in Castenray (dat was m'n laatst gereden cross) om deze cross gewoon om m'n gemakkie te rijden. Nou op m'n gemakkie is gelukt haha. Voor de laatste bocht naar rechts (tussen de trakhener met zaagsel en de duiven hindernis) begon m'n horloge al te piepen. Merkte wel dat zowel de pony als ik wel weer even moest wennen. Kwam soms af en toe wat dicht hindernis maar gelukkig redde de pony mij daar.
Uiteindelijk een foutloze cross met wel een bult tijdfouten. Ach, ik heb de hele dag fijn gereden en genoten van de sport en ga komende tijd wat meer conditietraining doen zodat we zometeen op het NK in Hattem kunnen knallen! :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:24

Bij deze mijn verslagje.
Dressuur braaf en netjes. Misschien is het handig als ik volgende keer de proef een keer oefen ;)
196 punten met een 9 voor wijken en 8-en voor middendraf, aar een 5 voor volte 15 meter :D

Springen begin uitstekend. Met losrijden was Nick echt heel fijn te rijden, netjes in de hand goed te houden, echt fijn. Maar zodra ik de ring in ging ben ik heel verkrampt gaan rijden, vast gaan houden waar dat niet moest, gaan duwen waar dat niet moest, ik heb echt enorm zitten klungenen en 4 balken er af gereden. Arme Nick.

De cross ging namelijk echt super. Wel met iets van 50 seconden over tijd.
Maar we zijn wel foutloos rond gekomen met een heel erg goed gevoel!!

Mijn zusje was mee om te grooen, anders had ik het niet gedaan denk ik.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:54

Super super good marije! Echt een fijn debuut. wel ontzettend jammer van je springen. je wps tellen nu niet. maar ach, kop is er af en de cross was wel supergaaf.

Ik had ook een fijne dag. dressuur al wat beter en springen en cross foutloos.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:00

Mooi resultaat Sim!
Nog in de prijzen gereden?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:30

Weinig verslagen nog zeg....??

Mijn dag was top, dressuur had madam de kop verkeerd erop dus in galop binnenkomen en wijken en dat soort meer fratsen dus onze slechtste proef van het seizoen, 179 punten.... :+ Hopelijk was dat eenmalig......geen idee wat de ranking was maar ik geloof onder de middenmoot....
Springen ging heerlijk en foutloss en cross was geweldig, 1 tot 4 ging echt super in mijn tempo daarna bij 5 trok ze er teveel aan, en was ik haar bij de landing gelijk kwijt, volgens mij dacht zij dat het pad rechtdoor ging want daar kwamen we ook wat in de stuurproblemen.... :o we raakten wat takken en kwamen niet fijn bij de punt maar met haar instelling : ik vreet dat ding op, gewoon doorgaan maar die werd dus wel even getoucheerd....daarna even meteen wat aan de rem getrokken dat ze moest luisteren wat ook ging gebeuren toen ik naar het grote weiland kwam, heerlijk de bulten op en af en de trakhener gedaan.
Bij de waaier was ik voornemens Niet rechuit te gaan of ik wilde de buitenkant rijden in halve voltes, met HJ L.man besproken dat ik dus rechtuit moest gaan in 1 rechte lijn over het midden, hij vond dat ik dat makkelijk moest kunnen. Dat vond ik toch de spannendste hindernis.....stom....maar goed......daar gingen we dus echt strak doorheen en ik moet zeggen dat gaf een geweldig gevoel, het water kwam ze mooi terug dus vanaf daar ook weer heerlijk richting finisch kunnen rijden. 6 seconden buiten de tijd. met Uiteindelijk een 8ste plaats toch nog. Maar wel net buiten de prijzen.

Een top dag en de punten voor NK Hattem zijn binnen... *\o/* nu mag ik Eindelijk over DE BULT van Hattem rijden..... :D :D :D Daar kijk ik al jaren tegenaan, maar nu gaan we er van de andere kant naar kijken..... :P

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:11

Marloes, mooi van je foutloze cross, fijn dat je weer lekker rondgekomen bent!
Marije *\o/* wel jammer van je springen, maar echt super van je cross!
Netjes Sim!
Top Bianca! Gaat vast goedkomen op het NK met je stoere Koe :D !

Bij mij was het helaas niet zo'n succesvol dagje.
Dressuren was na wat gestuiter met losrijden, best een braaf proefje.

Bij het springen ging het voor ons een beetje mis. Met losspringen kwam ie de eerste keer op de oxer echt gigantisch groot, maar toen sprong ie (heel braaf!) toch. Tweede keer kreeg ie weer zo'n afstand, maar toen stopte ie (terecht), en ik lag aan de andere kant van de hindernis. Airjacket afgeworsteld en nog paar sprongetjes gemaakt wat dan wel weer oké te gaan.
Maar in het parcours zelf bleek toch het vertrouwen een beetje weg. Stop op de eerste van de eerste dubbel, bij de tweede poging sprong ie die eerste wel, maar hij ging gewoon niet af voor de tweede. Dus hij weer in de remmen en ik tegen de grond .... pff ik weet niet wat het was vandaag :\ :\

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:13

Jeetje, das balen!! Waar komt dit door?

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:44

Hier ook fijne dag achter de rug! Was zelf nog beetje bang dat Wise zou kijken op de waterinsprong, maar het ging super. De rest ging ook heel makkelijk. We zijn nu echt L-proof! Was deze keer wel 10 seconden te langzaam. Maar toch nog 7e prijs gewonnen! Topknol!

Simone super dat je ook foutloos was!
Bianca knap dat je zo goed gaat in de M! Succes in Hattem.
En alle anderen die fijn gereden hebben - toppie!
Jetske :(:)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:50

Hier dan ook mijn verslag. Het was zeker niet onze dag vandaag.
Om 12 uur kwam mijn groom (supertop meid!) mij halen. Alles ingeladen en gaan met die banaan. Tussenstop bij eigenaar, want deze muts was het paspoort vergeten. Een en driekwartier rijden voor ons, dus zeker mooi op tijd weg. Moest om 15.14 dressuren, dus wij dachten ruim op tijd te zijn. Kom we op een 20 minuten voor het terrein met een trailer met kapotte band op de a50 te staan. Duur grapje voor ons, allebei geen ANWB lid. Uiteindelijk een garage gevonden die het goedkoper kon doen. Ondertussen een paar met secretariaat gebeld, gelukkig de jury nog gewacht(dank,dank,dank) hulde aan het secretariaat die echt alles super geregeld hadden, we mochten met de trailer tot aan de dressuurring rijden en heel goed contact gehouden.
Zonder veel losrijden toch nog een goede proef neergezet. 200 punten, niets te klagen dus. Als een idioot van paard af fiets gepakt en cross rondgeraced. Te weinig tijd om goed te kijken. Op het paard gesprongen dat mijn liefste groot al klaar had staan, door naar het springen, daar eigenlijk ook al te laat. Toch lekker foutloos rondgesprongen. Daarna de cross in, waar ik dacht iets meer relaxed te zijn. Viel tegen, door stress ook hoofdpijn (geen excuus) helaas 2 weigeringen op het water, maar daarna dan toch er in.
Nu groom en ik allebei thuis met hoofdpijn. Wat een relaxed dagje had moeten worden pakte voor ons helaas anders uit.

Iedereen die goed gereden heeft, toppie!

Voor degene waarbij het ook minder ging, knuffel!

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:55

Jetske schreef:
Marloes, mooi van je foutloze cross, fijn dat je weer lekker rondgekomen bent!
Marije *\o/* wel jammer van je springen, maar echt super van je cross!
Netjes Sim!
Top Bianca! Gaat vast goedkomen op het NK met je stoere Koe :D !

Bij mij was het helaas niet zo'n succesvol dagje.
Dressuren was na wat gestuiter met losrijden, best een braaf proefje.

Bij het springen ging het voor ons een beetje mis. Met losspringen kwam ie de eerste keer op de oxer echt gigantisch groot, maar toen sprong ie (heel braaf!) toch. Tweede keer kreeg ie weer zo'n afstand, maar toen stopte ie (terecht), en ik lag aan de andere kant van de hindernis. Airjacket afgeworsteld en nog paar sprongetjes gemaakt wat dan wel weer oké te gaan.
Maar in het parcours zelf bleek toch het vertrouwen een beetje weg. Stop op de eerste van de eerste dubbel, bij de tweede poging sprong ie die eerste wel, maar hij ging gewoon niet af voor de tweede. Dus hij weer in de remmen en ik tegen de grond .... pff ik weet niet wat het was vandaag :\ :\

Ik was net even aan het kijken bij het springen, zag je vallen!! Hoorde dat je van te voren ook was gevallen?! Heb je je niet bezeerd? Je viel lelijk over de hindernis heen! Veel mensen hadden problemen met de eerste dubbbel (balken en stops).

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:06

Proficiat voor degenen die lekker rondgekomen zijn!

@bianca, gefeliciteerd, top dat je Hattem nu mag starten!

@jetske, wat jammer dat het springen niet wou...altijd zo zuur als je de cross niet mag starten.

@sabertje, jeetje wat een dag zeg! Knap dat je nog rond gekomen bent met zoveel stress toch!

Hier staat een schimmel (nu nog) schoon op stal. Hopelijk morgen ook nog steeds schoon.
Vanmiddag de cross verkend en Mark vond alleen de sprong voor het water wat lastig, we zullen zien hoe het morgen gaat, we hebben er iig zin in.
De laatste cross was Vlietland dus alweer heeel lang geleden. :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:28

Sabertje, vervelend die problemen vooraf al!

Carbus schreef:
Ik was net even aan het kijken bij het springen, zag je vallen!! Hoorde dat je van te voren ook was gevallen?! Heb je je niet bezeerd? Je viel lelijk over de hindernis heen! Veel mensen hadden problemen met de eerste dubbbel (balken en stops).

Klopt, bij het losspringen ookal, staat er ook, maar ik ben blijkbaar niet zo duidelijk in mijn formuleringen meer vandaag na twee keer ter aarde storten :+ . Was een soortgelijke actie als in het parcours zelf qua val.

Mwah, viel wel mee. Zal wel wat spierpijn opleveren morgen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:09

Jetske: wat vervelend die problemen bij het springen. Meer mensen hadden moeilijkheden met die oxer bij het losspringen omdat het berg op ging.

Sabertje: Wat een gedoe zeg zo voor de wedstrijd, dat wil je echt niet. Maar wel super knap dat je toch nog rond bent gekomen.

Bianca: gefeliciteerd.

Ik heb gisteren ook in Gorssel gereden, in de L. Dressuur ging niet zo lekker, hij was niet lekker voor het been. De jury vond hem net iets te ver voor de loodlijn maar heb het op film dus zal het nog eens nakijken. Had uiteindelijk 180 punten.
Springen was een mooi foutloos rondje alleen ben ik blijkbaar 2 keer door de startlijn gereden terwijl ik kan zweren dat ik er voor langs reed. Wel flink balen wat nu had ik dus een weigering en tijdfouten. Uiteindelijk 8 strafpunten.
Cross ging best lekker foutloos. Alleen lag ik er in het water bijna af. Hij ging heel twijfelend over de hindernis ervoor en viel er zo'n beetje overheen. Ik hing er langs maar gelukkig bleef hij staan tot ik er weer opgekrabbeld was en konden we verder. De rest van de cross ging weer zonder problemen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:54

Iedereen bedankt voor de opbeurende berichtjes. Achteraf kan ik weer wat beter relativeren. Die weigeren zijn niet zo erg. Was pas de 7e cross, 4e L cross, waarvan 4 op bekende terrein. Dus in feite hebben we pas 3 vreemde waterbakken gezien, dit was de eerste waar hij echt moeite mee had. Goede leer voor Hattem.
@ marjan, goed dat je bent blijven zitten. Was best fris geworden in het water.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:39

MarloesV89: ik heb je gefilmd! Herkende je.pony van de crossles vorig jaar in Ede van Rob. Heb Kris ook, zonder beugels...
Gister niet aan toe.gekomen en vandaag zelf op weg naar Gorssel. Lees vanaaf dus even.bij en zal dan ook mijn verslag van de wedstrijd doen ;)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:09

Een aantal van jullie heb ik gisteren al gesproken en kunnen meedelen in lief (foutloos!) en leed (val, startlijn 2x kruisen).

Rose heeft deze wedstrijd weer geweldig gelopen. De dressuurproef had nog te veel zwakke plekken dus zijn wij terecht niet hoog gewaardeerd; het springparcours liep ze, mèt een extra krabbel in de eerste dubbelsprong, foutloos; de cross was een feestje zo goed en gretig ging ze rond, zonder fouten en binnen de tijd. We zijn uiteindelijk wel opgeklommen in het klassement en iets van 12de in de eindstand geworden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:18

zo ook hier 2 verslagjes.

gister in het L een stuiterend paard had nog wel 176 punten. springen 1 weigering op de dubbel (eigen schuld) Cross 2 weigeringen. maar ol wilde weer zo graag en heb dus op controle gereden dus niet hard.
want hij sprong weer giga het starthok uit.

vandaag zeer braaf proefje 171 wel jammer maar goed mocht iets meer aan de teugel. na het springen toe lopen ging al zonder problemen dus gaf voor de cross al iets vertrouwen. springen een balkje kwam er net te dicht onder. toen richting de cross. na H 3 stond meneer opeens 180 graden gedraaid. toen in draf verder langs de dressuur iets voor de hindernis aan gegalopeerd. 5 en 6 gingen echt in een super tempo want hij kreeg de smaak te pakken. helaas een stop op 9 (smalletje tussen die boompjes) 10 (hindernis voor het water) en 11 (waterbak) laatste lijntje ging weer zo simpel. wel de finish gehaald en dat was mijn doel :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:39

Hier een heel kort verslag, dressuur 199 punten, springen verkeerd parcours...blij dat we dichtbij huis waren..
Combinatie van 4 uur slapen ivm werk en het parcours niet kunnen lopen maar alleen bekijken is geen goede gebleken.. Op naar Neede.

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:53

Hier mijn verslag, heerlijk gereden. Dressuur ging niet zoals we het wel kunnen. Linker galop knopje kon ik niet vinden, toch nog wel 184 punten. Springen was ik foutloos, lekker gereden. Op naar mijn eerste cross met Alice. Dit ging prima de starter stond er een beetje van te kijken dat ik ongeveer 20 sec rustig in het starthokje heb gestaan. Al met al was ik FOUTLOOS, ik had alleen een niet zo'n goede actie op 8. Ze wou er lanks lopen maar drukte haar er toch overheen. Gelukkig alles goed gegaan. Het paard deed het super, nu moet ik zelf echt meer conditie krijgen zodat het voor mijzelf wat gemakkelijker word :)

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:46

Ook maar even een verslagje typen :)
Fijn gedressuurd wat foutjes een score in de middenmoot. Springen ging super met lekker veel power een foutloos rondje. cross ging stukken beter dan dijkgatbos hier trok hij tenminste lekker aan. Op 4 ging die op 6m voor de hindernis ineens in de remmen en wat passen achterwaarts toen door gedrukt en er over heen. Voorderest foutloos rond gekomen :D jammer van die ene weigeringen maar het gevoel was super :D en als toetje 2x een 7 voor mijn stijl. En een hoop aardige mensen gesproken :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:55

Gisteren wezen kijken bij de cross.. (L paarden) was op familieweekend in de buurt. Had nog twee enthousaiste hobbyfotografen mee. Die vonden het lastig om echt mooie scherpe plaatjes te schieten (hebben ook geen ervaring met paardensport) Volgens mij heeft mijn tante, Marjan bij de waterbak op de foto (dubbelgevouwen op het paard) Reed in het zwart/geel volgens mij?
Mijn schoonvader zou van de week de scherpe foto's uitzoeken en naar mij sturen misschien dat ik hier iemand er nog blij mee kan maken.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:45

Verslagen van mensen met een fijne wedstrijd en mensen met pech....

Ik behoor ook tot de laatste categorie :( Het was ons debuut, zowel voor hem als voor mij, dus dat we foutloos etc zouden gaan had ik niet verwacht. Problemen op het water had ik ook wel verwacht, maar niet verwacht dat we niet eens aan het crossen zouden toekomen. De pech begon al op het losrijterrein van de dressuur. Ik meld me netjes bij de ringmeester stond meneer de federatievertegenwoordiger er ook en loopt naar hoofd van mijn paard. Ik denk die gaat bit controleren, wat hij wil. Begint aan mijn sperriem te zitten. Mevrouw die zit wel wat strak, ik kunnen 3 vingers tussen dus valt wel mee volgens mij. Nou ik vind dit echt te strak, prima doe dan maar een gaatje losser als u dat wilt. Dat kost dan 5 euro was zijn antwoord. Vanzelfsprekend heb ik dat niet betaald. Ben rustig begonnen met losrijden en voelde al wel dat hij de hele tijd aan het kijken was wat ik niet fijn vond. Komt hij krap 10 minuten voor ik mijn proef in moet naar mij toe: Mevrouw zorgt u dat u een rugnummer heeft voor de dressuur? Ik: Meneer heb ik al met de organisatie overlegd, zijn met zijn 2-en en andere ruiter zit nu in springen en we waren een rugnummerdrager vergeten dus die heb ik niet. Dat was goed vond de meneer van de organisatie. Meneer van de federatievertegenwoordiger vond van niet, ik regelde maar een nummer en anders kwam ik er niet in. Gevraagd of ik dan later kon starten omdat ik niet in 10 min op en neer naar parkeerterrein kon om nummer en nummerdrager te regelen... "Nee, dat is uw eigen verantwoording en ik ben van mening dat dat wel kan als u nu gewoon zou weg draven ipv tijd hier te verdoen." Heb genoeg dressuurwedstrijden gereden, nooit commentaar over neusriemen oid gehad en dacht echt: oke ik doe ook eens een uitstapje....
Op het parkeerterrein wel gezien dat wat ik altijd al gehoord had van crossmensen dat men onderling veel aardiger is dat dat echt waar is. Ik was op tijd terug op het dressuur terrein (excuses voor alle mensen die ik bijna van hun sokken gedraafd heb). Volte linksom en volte rechtsom gedraafd en proef in gegaan. Dat vond hij wel even gek tussen hekjes, nooit eerder gedaan. Dus niet zo recht als zou moeten maar 195 punten met een 9 voor hals strekken *trots*.

Ik blij na al het gedoe en rustig omgezadeld en eigenlijk wel vol vertrouwen op naar het springen. Losspringen sprong hij beter dan ooit te voren. 1 t/m 3 uit parcours ging ook super, 4 was eraf (mijn fout) en toen liep hij 3 keer langs 5. Tja dat ken ik niet van hem en na 2x dacht ik al oliebol he we willen wel crossen. Maar helaas 3e keer ook er langs :( Daarna nog 7 gesprongen (beetje stout misschien) maar dat deed hij weer perfect. Tja en toen besefte ik dat ik me niet druk had maken om het water, mocht niet eens de cross in. Heb nog wel losspringen van de cross gedaan en dat deed hij ook top. Van de winter lekker dressuur rijden!! En misschien Neede nog als ik vervoer rond krijg.

Hopen dat er nog veel positieve verslagen volgend :) :)