Tip om de hartslag naar beneden te krijgen > Koelen! Water over de hals en eventueel tussen de achterbenen bij de grote aderen. (Wel thuis oefenen want sommige paarden krijgen er in het begin vooral stress van, maar oefening baart kunst)
Daarnaast niet vergeten om je singel losser te maken en even te stappen.
Loetie84 schreef:Toevallig vandaag mijn eerste endurance gereden. Leek mijn leuk als conditietraining voor de cross, maar het is toch écht wel wat anders... Vond het leuk om nóg veelzijdiger bezig te zijn dan dat we al waren, maar voor sgw weet ik niet of ik er echt wat aan heb. Duur en snelheid zijn wel heel verschillend van elkaar!
Ik heb zeker wel profijt gehad van de conditie vanuit de endurance
Het herstel gaat veel sneller omdat het lichaam meer gewend is om er mee bezig te zijn. Maar los daarvan zijn het zeker twee "totaal" verschillende disciplines!
Ik heb zelf geen vast blok wat ik doe. En eens in de 4 dagen? Nee daar komen we lang niet aan.
Als ik Nuut meeneem naar het bos, neem ik wel bewust grote stukken galop mee en dat meerdere keren. Ik merk ook als de basisconditie er is, dit heel makkelijk op peil te houden is, ook door gewoon in de bak te trainen.