[WN] Westernles in Fryslan en hoeveel mag het kosten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollowpoint

Westernles in Fryslan en hoeveel mag het kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 11:44

Ik ben wel benieuwd of er belangstelling is om 1x in de maand gewoon een uurtje in groepsverband te lessen. De groep betaalt samen de kosten voor de trainer en de bakhuur.

Er worden nu best wel clinics georganiseerd, maar dit is meestal eenmalig met een bepaalde trainer.
Het is lastig om dan echt iets op te bouwen. Ik kan me ook voorstellen dat een kostenplaatje voor 2 uren les van 30-35 euro iedere maand, niet voor iedereen haalbaar is.

Hoe denk je hierover, met welke trainer zou je een lessenreeks willen organiseren en wat vindt jij een acceptabel bedrag om maandelijks voor te lessen ?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:10

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:52

Ik heb je een mail gestuurd

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 13:40

ursula01 schreef:
In Noord Oost Friesland zit een alleen leverancier/dealer van Marstall. Staat op marktplaats en onder markt advertenties van bokt. Zoek maar eens onder Trela Fourage. Onder andere speciaal voer/muesli voor Western paarden volwaardig en afgestemd op het ras!

volgens mij heb je op het verkeerde topic gereageerd, deze gaat niet over voer

piggeljay

Re: Westernles in Fryslan en hoeveel mag het kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:07

ach voor € 10,- is er altijd wel een iemand te vinden die les wil geven alleen moet je je afvragen of je paard wil hobbelen of ook echt iets wil leren.
en € 35,- per maand vind ik wel heel redelijk hoor..... zelf hebben we besloten om met les geven te stoppen omdat en koeien en bakhuur en les voor € 20,- dief zijn is van je eigen portomonee, vanaf € 50,- per uur wordt het acceptabel voor een trainer om er ook nog zijn brood mee te verdienen.
maar succes met zoeken, ik stop er mee in iedergeval, droog brood eten doe ik niet meer om andere een plezier te doen

ursula01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:10

Piggeljay; Dat is nog eens de waarheid! Inderdaad droog brood eten of eigenlijk alleen maar lucht leven om andere mensen een plezier te doen. Mensen die ook zo weer verdwenen zijn.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:28

Wat vraag jij per uur Hollowpoint? Jij geeft toch ook les?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 13:38

Als je in een groep van 4 deelnemers 1x in de maand een uur gaat lessen en de man 20 euro betaalt, dan kan je toch een aardige trainer laten komen lijkt me. Je moet alleen dat groepje wel bijelkaar krijgen en houden.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 13:46

piggeljay schreef:
ach voor € 10,- is er altijd wel een iemand te vinden die les wil geven alleen moet je je afvragen of je paard wil hobbelen of ook echt iets wil leren.
en € 35,- per maand vind ik wel heel redelijk hoor..... zelf hebben we besloten om met les geven te stoppen omdat en koeien en bakhuur en les voor € 20,- dief zijn is van je eigen portomonee, vanaf € 50,- per uur wordt het acceptabel voor een trainer om er ook nog zijn brood mee te verdienen.
maar succes met zoeken, ik stop er mee in iedergeval, droog brood eten doe ik niet meer om andere een plezier te doen

ik heb het wel over lessen in groepsverband en niet over prive les. Prive les ben je al gauw 50-60 euro kwijt, maar als je de kosten met meer deelnemers kan delen wordt het aantrekkelijker.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:54

En dan heb je ook nog dat een trainer niet meer dan zoveel in de bak wil hebben om ze allemaal de juiste aandacht te kunnen geven.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:18

20,00 voor een uur les met zn vieren is méér dan redelijk :D
Zeker als je daar ook een goede accomodatie voor mag verwachten én een goede trainer natuurlijk!
Ik ben vóór, reizen moet ik toch :D

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:27

voor 30-35 pm kan je niet al teveel verwachten......

Hollowpoint schreef:
Ik ben wel benieuwd of er belangstelling is om 1x in de maand gewoon een uurtje in groepsverband te lessen. De groep betaalt samen de kosten voor de trainer en de bakhuur.

Er worden nu best wel clinics georganiseerd, maar dit is meestal eenmalig met een bepaalde trainer.
Het is lastig om dan echt iets op te bouwen. Ik kan me ook voorstellen dat een kostenplaatje voor 2 uren les van 30-35 euro iedere maand, niet voor iedereen haalbaar is.

Hoe denk je hierover, met welke trainer zou je een lessenreeks willen organiseren en wat vindt jij een acceptabel bedrag om maandelijks voor te lessen ?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:37

Dat ben ik niet met je eens MissPippin, maar dat is mijn idee.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:38

dropje2 schreef:

een goede instructeur die weet waar hij mee bezig is heb ik t over, niet een halftamme idiiot die denkt dat ie geld kan verdienen met lesgeven

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:43

MissPippin schreef:
dropje2 schreef:

een goede instructeur die weet waar hij mee bezig is heb ik t over, niet een halftamme idiiot die denkt dat ie geld kan verdienen met lesgeven

Ik heb jaren les gehad, niet van "een halftamme idioot die denkt dat hij geld kan verdienen met lesgeven" maar van een hele goede instructrice die zelf jaren op hoog niveau heeft gereden en betaalde daar 35,00 voor een uur prive-les. Wel ging ik naar haar toe, ze kwam niet aan huis.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:45

MissPippin schreef:
dropje2 schreef:

En bedankt MissPippin! :)

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:37

je zegt het zelf al ja, 35 euro per uur!!, ts zegt per maand! :+

Ik heb jaren les gehad, niet van "een halftamme idioot die denkt dat hij geld kan verdienen met lesgeven" maar van een hele goede instructrice die zelf jaren op hoog niveau heeft gereden en betaalde daar 35,00 voor een uur prive-les. Wel ging ik naar haar toe, ze kwam niet aan huis.[/quote]

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:37

neem aan dat jij weet dat ik jou niet bedoel colin :D

En bedankt MissPippin! :)[/quote]

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:15

Mag ik je wijzen op het feit dat de TS het heeft over één keer in de maand lessen?
Dus het bedrag is voor één les in de maand, niet voor 4 keer :+

En Colin, je ziet dat ik zelfs voor jou zo'n eind wil rijden :D *\o/*
Fijn dat MissPippin jouw kennis op waarde schat ;)

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:10

MissPippin schreef:

Hollowpoint schreef:

het gaat hierom de kosten per deelnemer in een clinic of les van 4 tot 6 deelnemers. Dus een inleg van 35 euro per deelnemer . De discussie gaat dus niet om hoeveel een trainer kost of rekent maar hoeveel iemand wil/kan betalen voor iedere maand 1 uur les. Als je bv 20 euro per persoon betaalt en je lest met 4 deelnemers , dan kun je een trainer incl de kosten betalen voor 80 euro ! (60 euro trainer en 20 euro bakhuur )

Nogmaals het gaat niet om een priveles van 35 euro

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:46

Misspippin, weet ik wel hoor ;) Dankje dropje!!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:28

MissPippin schreef:

Wij lessen ongeveer om de 2 maanden bij JP , hij komt dan naar Steenwijk.
Wij hebben dan 1 uur privéles voor €50, daar zitten ook reiskosten bij van JP.
Ik weet het niet zeker maar heb wel eens gelezen dat hij ook €35 vraagt als je naar hem toe gaat (bijt me niet als dit niet zo is ;) ).

Daarvoor zijn wij ook 1 uur en 3 kwartier onderweg, geen probleem dat hebben wij ervoor over.

Ik zou het niet prettig vinden om steeds in een les van 4 ruiters te rijden.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:39

@sliding is zeker wel iets om over na te denken ! *D

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:56

ik ben ook nog opzoek naar een goed-lesgeef-mens . maar voor mij in mijn eentje is het niet te doen.
wat heb je in je hoofd en welke disciplines?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:21

sliding schreef:
bijt me niet als dit niet zo is ;) ).

Maar wel als het wel zo is? :D