[SGW] SGW Vinkega - Nabesprekingstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

SGW Vinkega - Nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 17:41

Kom maar op met de verslagen!

ItsMeGaby

Re: SGW Vinkega - Nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:46

dressuur ging redelijk! niet meer kunnen kijken wat mijn punten waren helaas want we moesten alweer de spring ring in! helaas een val voor hindernis 3): pony schrok ergens van, stijgert en springt opzij en BOEM daar lag ik): dus niet meer kunnen crossen! en nu lekker op de bank met een blauwe rug, altijd fijn!

ben benieuwd hoe het bij de rest ging!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:05

Balen! Ik heb je val nog gezien, echt jammer, de eerste sprongen gingen netjes :j

Ik heb op zich wel fijn gereden. Dressuur ging echt slecht, maar hij loopt al 2 weken slecht, daarmee vergeleken ging het wel goed :P Toch nog 184 punten gekregen van de jury...
Springen ging wel goed, alleen 1 weigering op 9A, bochtje ernaartoe was niet echt mooi.
Toen bij de DA had hij een hartslag van 90, terwijl hij normaal gesproken direct na het springen op 45/50 zit. Na een paar minuten stappen zat hij op 66, dus mocht ik wel starten, maar wel besloten een heel rustig rondje te rijden.
Cross ging wel heel goed. Makkelijk foutloos (en dit keer geen enkele rotafstand :) ), wel 1,5 min over de heen. Ik vraag me af wat die mensen die het parcours liepen gedacht hebben, heel mooi lang eind en een paard dat niet echt hard galoppeert en een ruiter die alleen maar "Hooooo" zegt :')
Na de cross zat hij ook weer op 66, had ik wel enigszins hoger verwacht, dus daar wel blij mee :)
Niet meer op de prijsuitrijking gewacht, moest als 1 van de 1e van de B paarden dus dat ging nog behoorlijk lang duren. Verder vond ik het wel vervelend dat ze geen dressuurcoupons meegaven voor de prijsuitrijking, maar dat schijnt in de reglementen te staan, dus dan maar niet :=

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:29

Dressuur ging best prima bij mij, wel wat mat maar liever zo dan dat de benen me om de oren vliegen haha 192 punten. Springen foutloos. Hartslag 52 dus lekker crossen. Heb heerlijk gereden, foutloos en nog 8 seconden ofzo over. Stijl een 7 en een 6.7 en daarmee was ik zesde. Ik had een super gezellige en geslaagde dag.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:31

Jeetje Rosa jullie gaan goed!! Gefeli!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:48

Ik heb een fantastische dag gehad bij de springring! En ik heb jullie allemaal gezien, weet alleen niet van iedereen meer wie wie was :+

Hopelijk krijg je niet teveel last van je rug Gaby, je ging er raar af :j

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 18:52

Nou ik heb een veel te kort verslag. :(

Dressuur ging redelijk en ik kreeg 189. Dus daar heel blij mee. Inspringen ging super, fijn te rijden en alles mooi passend kunnen rijden. In de ring ging h3 niet helemaal zoals het moest, maar verder wel netjes. Tot h6 de triple. 3 weigeringen en weer eruit. Ben toen nog zonder problemen over h4 gegaan. Heeeeel erg balen... Toen we terug waren bij de trailer wilde ze de trailer ook niet eens meer op.

Gaby sterkte met je rug!
Rosa gefeliciteerd met je prijs! Gaat super met jullie.

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:15

Er is altijd wel wat aan te merken, complimenten voor de organisatie!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:21

Zonde van je val Gaby!
Mooi dat je cross fijn ging Never_Mind.
Gefeliciteerd met je prijs Rosa!
Balen dat je er in het springen al uit moest Margriet...

Mijn verslagje. :) Dressuur inrijden ging nergens naar, proefje ging heel erg goed! Normaal is dat andersom haha :P 184 maar alsnog wel 5e van onderen ofzo, maarja.
Springen ging wel, 1 balkje. Toen naar de cross.
Cross ging echt super, mooi foutloos en binnen de tijd! 7-7-7 en 7-8-8 op stijl en daarmee 4e prijs! :D :D :D

Filmpje van capcam is weer niet gelukt net als in Markelo... Blijkbaar is er toch iets mis met de camera, want vorige keer dacht ik dat ik verkeerd gekeken had en dat de accu toch wel leeg was, nu extra goed op gelet en accu was vol. Na het rijden de cap af, 'Huh, camera is uit...?' Accu alweer leeg... 1 minuut voor de start gefilmd dus daar staat niks op behalve rondje in het starthok ;(
Maar vorige keer was het de andere accu dus er is iets mis met de camera ben ik bang, heb hem nog maar 3 maanden dus garantie zal vast geen probleem zijn.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:32

Ik ben eindelijk weer thuis :z
Lekkere dag gehad, erg leuk concours net hele leuke cross.
Dressuur wat matjes, maar wel oke, 202 punten. Leuk commentaar nog van de jury gehad :)
Springen een tijdfoutje, wilde hem na het vorige L parcours (met ietsje teveel strafpunten := ) even weer onder controle rijden. Vond het verder niet zo heel erg.
Cross zag ik geen problemen, ging ook keurig foutloos rond :) lekker door de 2de waterbak gereden!

Stijljury was 180 graden anders dan in Markelo (daar nog onvoldoende!). Nu 7,5 en 7,8 :D :D
Wist geen uitslag tot de prijsuitreiking, dus toen ik naar voren mocht komen voor het oranje lint en Divoza statiedeken, wist ik ff niet meer hoe ik het had :D
Bokt tafel haalde nog net niet de spandoeken en slingers te voorschijn :D :D

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:36

Haha we hebben mooi gegild he rox!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:44

Gaby, balen van je val zeg! Hopelijk heb je er niet te lang last van.
N_M, mooi dat je zo fijn gecrosst hebt.
Rosa, goed gedaan en gefeliciteerd met je prijs!
Margriet, ook balen voor jou zeg... ik heb ook een hekel aan triples in het springparcours. In Markelo ben ik daar een keer heel raar overheen gekomen. Nouja volgende keer beter. Ga je ook naar Oenkerk?
Rianne, netjes gereden hoor en ook gefeliciteerd met je prijs!

Ik ben aan de ene kant tevreden, aan de andere kant een klein beetje teleurgesteld. Dressuur ging wel goed, weet mijn punten nog niet. Die moet ik straks maar op de uitslagen zoeken...
Paard werd met springen erg heet, zo maak ik hem niet vaak mee. Had één balkje in het parcours op 9A. Hij wist dat we gingen crossen, dus ook in de tussentijd tussen springen en cross was hij veel aan het dribbelen. De eerste helft van de cross ging redelijk. Was foutloos t/m de trakehner, daarna wilde hij niet zo makkelijk meer verder. Hij dacht volgens mij al dat we klaar waren. Had ook een weigering op die picknicktafel, te weinig tempo en wilde er bij langs. Met moeite wel in één keer over de takkenbos maar bij de volgende weer een weigering (die in de hoek, voor de vijver). Nog wel over de boomstammen gekomen maar dat ging ook niet lekker. Hij trok telkens naar links (terug naar het losrijd-terrein) en ik heb toen het parcours vrijwillig verlaten.
Had hem misschien wel met moeite over de laatste drie hindernissen kunnen duwen, maar de lol was er af. En wilde ook niet het risico lopen op nog meer weigeringen/verliespunten.

Achteraf gezien een samenloop van omstandigheden, bij de trailer moest hij gelijk plassen dus dat zat hem misschien ook dwars. Ook had ik mijn sporen afgedaan omdat hij zo heet was met springen/voor de cross. Had ze eigenlijk wel nodig gehad in de cross, maarja dat weten we dan voor de volgende keer. Moet ook zeggen dat ik het best een pittige cross vond, vooral dat stukje bij de waterbak en de piano. Had ook nog niet eerder een cross op 'open veld' gereden. Kortom, het was wel een leerzame dag en zo moet ik het dan ook maar zien!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:45

Roxxiej, wat top gereden zeg! Gefeliciteerd!

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:50

gefeliciteerd met jullie prijzen! echt super goed!
mijn dag begon allemaal redelijk goed, dressuurpunten 184,
Springen ging niet echt heel fijn maar 1 balkje dus dat viel ook mee,
toen het crossen! ging allemaal goed tot hindernis 5, het water door, opsprong, en daar stond ineens een vrouw midden op(in) de afsprong.. vrouw schrikt zich rot, en zwaait haar armen omhoog, paard schooot achteruit, en toen was het mis, hij wou er niet meer af, misschien van de schrik, of toch het vertrouwen, dat ie de afsprong eng vond, (ik vond hem zelf ook nog wel redelijk hoog)
maargoed, erg jammer maar de volgende keer beter!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:50

had jij niet 212 Rosalie?

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:06

Roxxiejj schreef:
Bokt tafel haalde nog net niet de spandoeken en slingers te voorschijn :D :D

*\o/*

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:11

riannhuh schreef:

Nee, ik had startnummer 191...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:24

wat jammer Rosalie.
Tjoepatjoep was ontzettend jammer dat er iemand in de weg liep. :(
Roxie gefeliciteerd!
Riannuh ook! Goed joh!
oooh Margriet ik miste je al met de cross.... Wat jammer zeg... jeetje...
Rosa ook gefeliciteerd!
never_mind wat goed dat je rustig aan hebt gedaan. :)
Gaby wat zonde...

Ik was heel tevreden over m'n beide paarden. Beide hun crossdebuut, best spannend. :D
Dressuur prima, springen foutloos en cross ook!
De schimmel was superbraaf. De zwarte niet maar boven verwachting toch gewoon alles gesprongen. Water kostte wel even wat tijd met hem, maar hij liep er uiteindelijk wel zelf in. :)

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:38

ik ben blij *\o/*

had vandaag mijn L debuut, dressuur ging wel braaf 190, springen was meneer super vrolijk en blij helaas 1 balk op de laatste hindernis en de cross foutloos en 11 sec buiten de tijd :D

en de 6e prijs :):)

dus super geslaagd L debuut en de eerste 2 wp zijn binnen :D

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:48

Ik heb ook een heerlijk cross middagje gehad.
Ze was met dressuur erg drammerig en niet fijn, kregen toch nog 191 punten. Met springen was ze super fanatiek, ze ging als een speer, en een mooi foutloos rondje. Bij de dierenarts vond ik de hartslag wat hoog, 67...Normaal gesproken zit ze rond de 40...maar het was ook erg warm.
Daarna de cross in, 1e hindernissen gingen niet zo fijn, moesten nog even in het ritme komen, daarna echt superfijn gereden. De cross hebben we foutloos afgerond, met 2x een 8 op stijl. Uiteindelijk hadden we een 5de prijs. Ben super blij met het resultaat, haffie deed het super en was weer een mooi meetpunt op weg naar het EK :D

Ik ben trouwens vergeten om al mijn papieren mee te nemen...zal de organisatie nog eens mailen, wou na de prijsuitreiking wel graag naar huis...

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:50

Gaby echt supper jamme,r was net het parcours aan het verkennen zag er niet echt fijn uit :\
Never_Mind: netjes, dat lagzaamrijden komt me bekend voor kreeg nog van de jury bij de finish op m'n kop omdat ik in draf door de finish ging :=
Rosa & Roxxie gefeliciteerd met jullie prijs
Margriet: jammer is echt zuur om bij het springen er uit te moeten
Rianne: netjes gefeliciteerd, erg jammer van je filmpje is altijd zo leuk om te zien :)
Rosalie: jammer, we hebben een tijdje bij dat lijntje staan kijken, toch nog best veel paarden die weigerden/ heel erg slingerden
tjoepatjoep: echt jammer :(

Dressuur ging wel redelijk, 189 punten vielen toch wel wat tegen, en daarmee net iets onder het midden. Met warmspringen deed die even raar en wou hij weer erg hard. Laatste paar sprongen gingen wel heel fijn en parcours ging makkelijk foutloos rond, afstanden kon hier en daar nog net wat beter maargoed.

Toen de cross, ik vond een paar hindernissen toch wel behoorlijk aan de maat. Zelf nog bij een hindernis de jury erbij gehad omdat de genen die met mij mee liepen (mams en clubgenoot die het leuk vond om mee te gaan) en nog andere mensen die toevallig ook net bij die hindernis liepen er van overtuigd waren dat die hindernis 1 meter was voor B-paarden. Te hoog dus. Hindernis werd na gemeten op ong. 95 cm maar was goedgekeurd dus er was volgens menneer geen discusie mogelijk. :x Ik had van te voren al besloten rustig aan te doen omdat hij toch een stuk minder fijn loopt op het gras dan door het bos op het zand.

Eerste paar hindernissen waren makkie. Op- en afsprong was hij zo over, had ik ook wel verwacht maar ik dacht dat hij iets rustiger eraf zou springen dus was naar de afrong even de teugels een beetje kwijt. Daarna die hoge hindernis waar hij iets met z'n achterbennen tegenaan ging (komt omdat ik dan zelf ga prutsen tijdens het aanrijden omdat ik het eng vind :o ) Daarna super over de dikke boomstamen en super over het bankje die ik toch ook best wel eng vond :o . De rest ging super en mooi rechtdoor het water bij het bankje en de "drie sprong"

Wel heel blij dat pony zo braaf alles sprong. Helaas niet zo'n fijne cross gereden als in westerbork waarbij we elke hindernis een superafstand hadden en een superfijn hoog tempo maargoed, wel heel tevreden had na het lopen niet verwacht dat we foutloos rond zouden gaan.
Laatst bijgewerkt door kristianneb op 10-06-12 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:53

Wij zijn ook al een tijdje weer terug, het was een lange dag!
Roxxiejj: Gefeliciteerd! Mijn moeder vond jullie een stoere combinatie!
Voor de rest lees ik goede en iets minder goede resultaten.
Margriet_: Sterkte!

Bij mij ging het erg goed vandaag! Dressuur had hij was spanning, maar nog wel 195 punten.
Springen was goed foutloos en cross foutloos en 12 seconden buiten de ideale tijd, dus echt top! :D
Bij de eerste 4 sprongen had hij wat aanmoediging nodig, maar daarna ging hij als een speer! Het was onze tweede cross, dus ik ben echt kei trots!
Uiteindelijk heb ik nog een 4e prijs mee naar huis mogen nemen! :D Eerst stond ik als 14e op de uitslagenlijst, omdat ik door een tikfout opeens 360 seconden over de cross had gedaan in plaats van 260. Het blijft toch mensenwerk, dus dat kan gebeuren :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:17

Wow wat een prijzen onder de bokkers!! Allemaal gefeliciteerd!!

@ Rox wat een geweldig gevoel moest dat zijn!!! Eerste is wel echt mega gaaf!!!! Gefeliciteerd!
@ Margriet balen zeg...

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:28

Rosalie123 schreef:
riannhuh schreef:

Nee, ik had startnummer 191...

punten bedoel ik :))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:23

Hier ook kort verslag. Dressuur braaf maar verder niet zo best. 181. Springen een stop op 3 en 10 tijdfouten. Ik ging veel te zacht rijden omdat hij zowel met springen en dressuur losrijden bokkend en schetend over het losrijterrein ging en wilde toen teveel controle. Bij de veterinair eerst de hartslag te hoog (??????) en toen de hartslag wel goed is hebben ze hem afgekeurd omdat hij in het kruis naar links afhing. Paard was zo hengstig als het maar kon en droeg de staart scheef. Niemand heeft dat paard een stap kreupel zien lopen. Heel teleurgesteld en daarna ontzettend boos.

Wel onwijs gezellige dag gehad en de bokttafel was vet gezellig :D