[SGW] Zitten deze crossbeschermers goed? Update op p 1.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Zitten deze crossbeschermers goed? Update op p 1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:41

Ik weet dat het vanaf foto's altijd lastig af te zien is, maar doe toch een poging. Mijn pony heeft nogal een lastige maat altijd met achter beenbescherming. Ze heeft voor de lengte achter meestal de kleinste maat nodig maar dat zit wat omvang betreft dan weer niet altijd goed.
Voor heeft ze nu goede bescherming maar omdat we na een tijdelijke stop weer meer gaan crossen heb ik nu ook voor haar achterbenen nieuwe bescherming gehaald van NEW. Ze lijken mij goed te zitten, maar heb zelf achter nog nooit dergelijke bescherming bij haar omgehad, vandaar mijn vraag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-06-12 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update op verzoek geplaatst.

maximiliano

Re: Zitten deze crossbeschermers goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:18

Ik weet niet wanneer je weer een officiële cross hebt?! Loop dan met je paardje ff langs de kraam met de cross spullen!
Zij kunnen je het best een goed advies geven!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 20:09

hennydehart schreef:
Ik weet niet wanneer je weer een officiële cross hebt?! Loop dan met je paardje ff langs de kraam met de cross spullen!
Zij kunnen je het best een goed advies geven!

Is een goede tip, alleen duurt dat jammer genoeg nog even. Hebben september weer een eerste training, ivm zwangerschap. Heb ze nu al gehaald omdat het een mooie aanbieding was.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:12

Op de foto lijkt het goed! Misschien ff een x mee rijden op schone bodem! Gras ofzo!
Draaien ze niet zijn ze goed! Anders kunnen ze netjee schoon terug!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:00

Ik heb ook altijd zoveel moeite met die achterbeschermers! Er lijkt geen voor of achterkant aan te zitten. Ik vraag het altijd na aan iemand wanneer ik ze om gedaan heb.
Mij wordt altijd gezegd dat de grootste boog over de kogel heenmoet. Daarom denk ik dat jij ze op kop om hebt. Jij hebt het kogelstuk bij het spronggewricht zitten denk ik. Als je kijkt aan de achterkant, dan heb je de kogel daar ook bijna niet beschermt, maar wel heel hoog bij het spronggewricht. Daarom denk ik dat ze andersom moeten.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:12

Zit de harde plaat aan de voorkant van het achterbeen, zo ja dan zitten ze goed. Ik vind dat ze qua omvang wel groter hadden mogen zijn maar qua lengte is het goed ;)

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:00

sanurie schreef:
Zit de harde plaat aan de voorkant van het achterbeen, zo ja dan zitten ze goed. Ik vind dat ze qua omvang wel groter hadden mogen zijn maar qua lengte is het goed ;)

Dat is ook altijd het probleem, ben bang dat een M te lang gaat worden.
De plaat heb ik inderdaad voor zitten. Ze zouden misschien nog iets strakker om kunnen,
naar mijn buik zit aardig in de weg op het moment, dus knielen gaat lastig.

Volgens mij zitten ze toch niet op de kop annetje, stond bij dat merkje boven moest zitten en dat heb ik.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:33

Weet je zeker dat dit achterbeschermers zijn? Misschien stomme vraag, maar ik vind ze erg op voorbeenbeschermers lijken.
Lengte is goed, zou ze zeker niet langer doen, maar qua omvang zijn ze idd aan de kleine kant. Is er niet een ander merk wat beter past? Hierbij denk ik aan Dalmar of Woofwear?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 13:27

_Sim_ schreef:
Weet je zeker dat dit achterbeschermers zijn? Misschien stomme vraag, maar ik vind ze erg op voorbeenbeschermers lijken.
Lengte is goed, zou ze zeker niet langer doen, maar qua omvang zijn ze idd aan de kleine kant. Is er niet een ander merk wat beter past? Hierbij denk ik aan Dalmar of Woofwear?

Op interneren stonden deze echt als voor de achterbenen, dus ga er wel van uit.,vallen die van andere merken breder?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:31

Oke, dan zullen het gewoon achterbeschermers zijn. De andere merken vallen niet zozeer beter, maar zullen misschien wat ruimer vallen dan de nieuws waardoor ze bij jouw paard beter passen qua omvang.
Had zelf ook new's maar ben vanwege o.a. die reden overgestapt op andere beschermers. Style.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:53

ik denk dat ze goed zitten, heb ook de NEW's ,
het etiketje namelijk bovenaan zitten :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:52

Dit zijn wel de achterbenen gezien de 3 straps. Maar idd de omvang had wat meer gemogen. De buitenzijde is vrij open.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:04

Oh dat was me op mn telefoon niet eens opgevallen.... Ze staan indd wel erg ver open. Zal je toch niet een maatje groter proberen? Of kunnen ze nog strakker?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 03:49

bianca1980 schreef:
Dit zijn wel de achterbenen gezien de 3 straps. Maar idd de omvang had wat meer gemogen. De buitenzijde is vrij open.

Voorbeenbeschermers hebben ook 3 straps hoor!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:21

Achter hebben van mij 4! Of ligt dat aan de maat!?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:28

De mijne hebben achter ook 4 klittebandgevallen. Net even gekeken in een oud fotoalbum op mijnalbum.nl waarin ik aan anderen vroeg of de mijne wel pasten. Dit is voor http://www.mijnalbum.nl/Foto-MVL7AVTY.jpg met 3 bandjes. Achter had ik ze te hoog en niet strak genoeg, maar daar zien ze er zo uit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BCFZDWZK.jpg met 4 bandjes. Geen hele duidelijke foto, maar een klein jaar later zitten ze zo: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EI6SVOOO.jpg
Bij mij zijn ze trouwens aan de grote kant, maar een maat kleiner was weer te klein. Bij mij is vooral de omvang groot. Er is echt een overlapping bij de mijne. Heb er veel mensen naar laten kijken en die zeggen allemaal dat het wel goed zit. Mij líjkt dus dat die van jou dan niet goed zitten.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:36

hennydehart schreef:
Achter hebben van mij 4! Of ligt dat aan de maat!?

dan zal dat aan de maat liggen, mijn voorbenen hadden nl 2 straps en achter 3........ ik ga nu twijfelen wat ik dan nu heb...... :o

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:24

Zaterdag heb ik bij Canter een set Styles gepast bij mijn paard en daarvan hadden zowel de voor als de achter 3 straps, dus dat zegt niet alles.

Verder ben ik het er wel mee eens dat ze achter wel iets meer aan zouden mogen sluiten in de omvang.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 07:59

Voor hebben mijn NEW's er ook 3. Ik heb de eventing shop inmiddels gemaald om te kijken of ze daar ook bredere hebben.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 18:16

Ik heb inmiddels een maat groter ontvangen, deze hebben wel vier sluitingen had hier dus met de maat te maken denk ik. Kon ze zelf niet om doen, heeft stadgenoot gedaan, maar ze konden nog wel iets strakker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maximiliano

Re: Zitten deze crossbeschermers goed? Update op p 1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:26

Lijken wat lang aan de onderkant maar sluiten wel mooi aan nu!

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:50

Heeft iemand toevallig ook een foto van Dalmar Eventer boots achter? Kan nergens echt een goede foto vinden hoe ze horen te zitten...

Loetie84

Re: Zitten deze crossbeschermers goed? Update op p 1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:08

Even google-en. Staan zat afbeeldingen van op internet :j

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:32

Annetje schreef:
Ik heb ook altijd zoveel moeite met die achterbeschermers! Er lijkt geen voor of achterkant aan te zitten. Ik vraag het altijd na aan iemand wanneer ik ze om gedaan heb.
Mij wordt altijd gezegd dat de grootste boog over de kogel heenmoet. Daarom denk ik dat jij ze op kop om hebt. Jij hebt het kogelstuk bij het spronggewricht zitten denk ik. Als je kijkt aan de achterkant, dan heb je de kogel daar ook bijna niet beschermt, maar wel heel hoog bij het spronggewricht. Daarom denk ik dat ze andersom moeten.

Dat klopt bij de nieuwste modellen zeker niet meer :o Die hebben boven bij de spronggewrichten een extra hoge boog voor extra bescherming!

De NEW beschermers van Carolien zijn zeker voor achteren want t staat gewoon heel duidelijk op de verpakking :+ Bovendien hebben ze aan de voorkant n extra flapje voor de kogels ad voorkant te beschermen. Ze moeten aan de zijkant idd t liefste net overlappen. Ze mogen n klein beetje openstaan, maar alleen als dat moet omdat n maat groter te lang zou zijn. De grotere maat mag ietsie hoger, maar dan zouden ze volgens mij goed moeten zitten.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 22:32

Dank je voor de uitgebreide uitleg, hoop.ze voolgend seizoen goed te kunnen gaan gebruiken, gaat hem dit seizoen jammer genoeg niet meer worden.