[SGW] SGW Oudkarspel 2/3 juni - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

SGW Oudkarspel 2/3 juni - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 12:17

Ik zit te wachten op de prijsuitrijking, dus dacht laat ik alvast een verslagentopic aanmaken!

Heerlijk crossweer hier! M cross was zeer technisch, paar lastige combinaties icm smalletjes. Ik hoorde al een vergelijking met een 1* := al was dat mss iets overdreven. Het was ook aan de uitslagenlijst te merken, veel weigeringen en uitsluitingen. Het feit dat ik 3e ben met 181 in de dressuur, foutloos springen en 1 langsloper in de cross zegt genoeg denk ik.
Cross ging wel fijn, in het begin wat wappers en controleverlies, maar daarna ging het fijn ben heel blij hoe de smalletjes en afsprongen gingen, alleen het water sprong hij met een enorm bommetje in :o. Heb bij de skyjump op de bult het alternatief genomen, die vond wat ik te lastig.

Moet wel zeggen dat ik nog niet veel kan opmerken aan de organisatie :)

Bonny_CT

Re: SGW Oudkarspel 2/3 juni - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:49

Top om te lezen siep... Zorg je even dat het weer daar blijft voor morgen??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:09

Goed gedaan Siep! Jullie gingen inderdaad fanatiek van start :D

Ik had 184 in de dressuur, foutloos gesprongen en ik ben in de cross na het water gestopt. Ik had gewoon te weinig controle, voelde beetje kamikaze allemaal.
De driesprong achter op het veld heb ik voltes tussen gereden. Alle smalletjes gingen echt super! Op de bult heb ik ook het alternatief genomen omdat ik toen al te weinig controle had voor mijn gevoel. Voor het water sloeg hij gewoon af, dus alternatief gereden (dus eerst water en dan de opsprongen en de boom) en toen gestopt. Nog even flink trainen voor Vlietland, ik denk dat dit enthousiasme werd veroorzaakt door wat te weinig trainen/wedstrijdritme.

Hoef me in ieder geval niet meer druk te maken over hoge / dikke sprongen dat kan ie wel!

Was misschien geen 1*, maar zaten denk ik wel 1* waardige elementen in! :j Zou in ieder geval een mooie voorbereiding zijn geweest.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:33

Dat was dan zeker een zware M cross als je met een weigering nog derde bent siep!
Noor wat jammer, maar controle is het belangrijkst en helemaal in zo'n cross

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:37

Verstandige keuze denk ik noor!!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:43

Siep gefeliciteerd met je 3e prijs!
Jammer Noor. Fijn dat je het ook positief bekijkt! :D gewoon op naar de volgende!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:26

Siep: goed gedaan zeg!!
Noor, jammer zoals ik al in het andere topic schreef. Maar wel goed dat je blijft lachen :D .

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:40

Klinkt indd heftig Siep! Gefeliciteerd met je prijs!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:17

Zo, wij zijn zeer gefrustreerd weer thuis.
Cross zag er op zich prima uit, met een paar leuke uitdagingen. Wat organisatie betreft waren er wat kleine dingetjes denk ik. Maar an sich een mooie wedstrijd.

Daarna naar de trailer terug, heel relaxed, paard laten grazen en ondertussen rustig aan nog een borstel er over, zelf omkleden, paard opzadelen en toen ik weg stapte bij de trailer merkte ik dat ze niet goed liep.
Achter, vooral links achter leek te slingeren. Zelfs mijn vriend die niks met paarden heeft zag dat er iets "krom" was.
Langs de DA, die bevestigde dat ze niet rad liep en we hebben maar weer afgemeld...

Ik heb niet echt een duidelijk idee wat ze heeft. Er is niks warm of dik, mag overal aanzitten, optillen, oprekken etc. Alleen bij vertrek vanmorgen heeft ze bij de eerste 2 rotondes nogal staan stommelen in de trailer, wellicht daar verstapt, dat is eigenlijk het enige dat ik zo kan bedenken...

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:18

Tjeempie Nickeltje, dat is echt een afknapper -O- . Hopelijk is ze snel weer in orde!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:20

Dat hoop ik ook. Hier was ik alleen liever thuis achter gekomen. Voor een corss was dit aardig dichtbij hoor, reistijd van een goed uur. Maar toch zijn het zo dure hamburgers die we daar op hebben zeg maar... ;)

Goede nieuws is wel dat ik een nieuwe set beenbeschermers bij Canter heb gepast en heb besteld in het paars!!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:35

Nickeltje, balen zeg! sterkte met de blessure!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:10

Jeetje Nickeltje, dat is echt ontzettend zuur. Hoop dat het meevalt.
Nogmaals gefeliciteerd Siep, wist je dat ik het was in de kantine? ;)
Had je al gesproken Noor, echt jammer!

Ben inmiddels ook weer thuis. What was de hele dag al dwars wat resulteerde in 175 punten met dressuur, 3 balken in het springen en 2/3 weigeringen in de cross waardoor ik de cross bij de trakhener vrijwillig verlaten heb. Twijfelde over 1 weigering en wou het risico op -2 niet lopen. ...Had achteraf gezien beter wel door kunnen rijden want heb de -2 wel gekregen. Nog protest aangetekend maar dat mocht niet baten, ondanks dat ik het op video heb staan. De video werd niet eens bekeken want het is geen bewijsmateriaal, daar ga ik de KNHS eens over op bellen maandag. Heb regelmatig gehoord dat het wel als bewijsmateriaal word gebruikt.
Vond de organisatie wel wat te wensen overlaten maar daar ga ik me verder niet over uitlaten. ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:12

Mijn video werd wel door de federatievertegenwoordiger bekeken in Gorssel. Weigering werd weggestreept. Jammer dat What dwars was want hij kan het zat.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:20

erg balen Sann! En vreemd inderdaad. Had je een extra weigering aangerekend gekregen oid?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:24

Aantal bokkers al gesproken vanmiddag. Simone gefeliciteerd!
San, nee he, wat rot dat je toch die -2 hebt gekregen!
Noor, vervelend dat je zo weinig controle had. Verstandig om dan te stoppen.
Nickeltje, ik kan allemaal 'zeggen': :(:) :(:)

Ik moest eruit bij het springen. Twee stops op de eerste dubbel en vervolgens ging ie zich verschrikkelijk overspringen op de volgende hindernissen. Waardoor ie de 2e dubbel de B sprong echt niet meer redde.
Wel flink balen natuurlijk, ik ga eens kijken of ik me voor de volgende cross B HC kan inschrijven, scheelt een dubbel. Want op deze manier schiet het natuurlijk niet op, wil toch wel weer eens aan de cross zelf toe komen :7

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:24

Hoorde al dat de M pittig was!! Wat was er dan sann vanwege de -2? Wat betekend het precies..

Jammer dat het bij veel niet is gelopen zoals het moet!

Ik heb nog wat foto's van gister in oudkarspel!
Afbeelding
[SGW-ITP] Dijkgatbos en oefencross SGW Oudkarspel

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:33

Wat een pittige cross zo te lezen.
@ Noor en Sann wat balen dat jullie niet aan de finish gekomen zijn
@ Siem gefeliciteerd met je 3e prijs
@ Nickeltje balen dat je niet kon rijden, hopelijk valt het mee
@ Jetske wat balen!! Laat Borex vaker dit soort streken zien?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:40

Marijke: Het waren niet echt streken. Ok, hij was wel stout dat ie stopte. Maar dit kwam denk ik doordat ie zich zo onwijs aan het overspringen was (deed ie ookal voor we bij de eerste dubbel kwamen).
Ik weet niet waar ie dat opeens vandaan heeft gehaald, afgelopen maandag nog gewoon een parcourtje gesprongen. Zonder zulke gekke wappers

Maar dit was echt abnormaal te noemen .. :=

AfbeeldingAfbeelding

https://lh6.googleusercontent.com/-_XMX ... crsok6.jpg

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:42

Zo... Dat zijn inderdaad sprongen!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:48

Wat balen Jetske! vooral omdat het maandag wel lekker ging. Snel op naar de volgende

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 17:51

Bedankt :)

@Nickeltje: Jeetje balen zeg! Hopelijk valt het mee!

@Sannn: haha ja nu weet ik ook wie jij bent :P Echt ontzettend kl*te hoor, vind ik geen stijl dat ze niet eens even je filmpje willen bekijken :n Echt heel apart, omdat ze ook omriepen dat je vrijwillig had verlaten. Ik zou er echt een brief aan de knhs achteraan gooien := Misschien heeft het geen zin, maar hopelijk gaan ze er in ieder geval wat meer aandacht aan dit soort dingen besteden.

@noor_: verstandig besluit!

@ Jetske: Bo was stout, hij had steeds makkelijk kunnen springen hoor, beetje flauw!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:25

Sann, wat naar dat je toch -2 aangerekend hebt gekregen. Hoop dat de KNHS dit nog recht wil zetten.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:31

Sann, flauw dat je -2 heb gekregen!
Jet, balen zeg! wat een sprongen zeg! je blijft gelukkig zitten ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:39

Wat een vliegpartijen Jetske -O- .

Volgens mij doet de KNHS niets, als je niet officieel protest aantekent en daar op het concours meteen een flinke som geld voor neertelt.
Maar het is wel balen Sannn.