[SGW] Verslagen SGW Snorrewind, 20 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

Verslagen SGW Snorrewind, 20 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:59

Zag dat er nog geen verslagentopic was dus bij deze!

Ben zelf ook vandaag gestart, voor het eerst voor dit paard. Dressuur niet goed, niet slecht. 6e met 188 punten. Springen wilde ik te mooi rijden en we hebben eigenlijk nog te weinig parcoursen gereden, 2 balken (al riepen ze om 1 balk :? ). Toen de cross in. Op 1, 2 en 3 ging ze groot af maar wel megafijn gevoel. 4 vond ze eng om het bosje in te springen. 1 stop maar daarna wel door. Van 6 naar 7 kreeg ik die draai niet. En toen kwamen we bij de opsprong en daar was ze zo onder de indruk van alles dat ik haar gedachten er niet meer bij kreeg :+ Uiteindelijk de afsprong nog wel gedaan, veel geleerd dus :)

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:12

Wij zijn onderweg naar huis, wat een super dag hebben wij gehad!
Dit was onze eerste sgw dus was allemaal nieuw voor ons beide..
Dressuur 185 punten, kon voor mn gevoel beter maar ach, zo lang geleden dat wij een B proefje hebben gereden..
Springen ging erg fijn, ze trok fijn aan naar de sprong en kwam lekker uit qua afstanden :)
Hierna naar de da: hartslag van 60 dus we mochten door naar de cross :D (durfde er niet op te rekenen toen ik naar markelo reed..)
De cross zijn we helemaal rondgekomen! Op hindernis 1 twijfelde ze wel, maar na wat aanmoediging zijn we er toch overheen gekomen.
De eerste paar sprongen waren allemaal wat spannend maar overal over heen gekomen.
Alleen de waterbak hadden we 1 weigering, ik ging voor de insprong, maar toen mevrouw doorhad dat er water lag zag ze het niet meer zitten :p
Toen zijn we maar gelijk voor het alternatief gegaan en er gewoon ingestapt.
En zo gaaf om dan op die finish af te rijden :D
We hadden wel tijdsoverschrijding maar ach, had nooit durven hopen dat we hem uit zouden rijden de eerste keer..
Na de cross nog even langs de da: hartslag van 66 dus goed :)
Hadden alleen net geen 6 voor de stijl (omdat ik met te lange beugels reed..?) dus dat was wel jammer, maar ach volgende keer gaan we daar voor :)
Ben benieuwd hoe de rest het gedaan heeft, ik vond het een super wedstrijd, mooi terrein en goed geregeld allemaal.

annikavolder

Re: Verslagen SGW Snorrewind, 20 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:23

Ik ben ook super tevreden na een mooie dag!

Dressuur gespannen 180 pnt. Had iets meer verwacht maar ach...

Springen erg heet vanaf nr 7 fijner te rijden! Wel foutloos!

Cross. Ging fijn van start, voelde fijn en gretig aan! Op 11 ( greppel ) het alternatief gekozen. Met een mega jump de waterbak in! Na 18 dacht ik "yes ik ga foutloos finishen!" en toen rende hij langs 19.... 2e poging wel goed. Met 1 weigering en veel tijdfouten gefinished stijlpunten weer ik nog niwtdie hingen er nog niet van de laatste deelnemers dus ben nu op weg naar huis! Zie mijn punten wel op internet terug

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:27

Ik ben wezen kijken en fotograferen. Ben van ongeveer 1 uur - half 5 aanwezig geweest.
Dus vermeld je start nummer even, dan kan ik wel kijken of je nog op de foto staat.
Ben niet de beste fotograaf, maar er zitten zeker leuke foto's tussen :).

Wat was het lekker weer :D! Was een mooie cross.
@Heleen, had jij nog wel startnummer 81? Ik heb geen 81 langs zien komen namelijk?

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:30

Hoi Hoi ik was nr 121! heb een hele fijne cross gereden! foto misschien????

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 17:31

Haha ja ik had wel 81 maar ben maar tot 9 gekomen :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:35

anne3000 schreef:

Ja, heb ik meerdere foto's van *\o/* ... Groen oornetje toch?

Wat is handig om te doen? Foto topic plaatsen bij SGW-ITP?
Of hier de foto's plaatsen?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:38

Hoe is het trouwens afgelopen met de ruiter die rond half 5 in de springring gevallen was? Niets ernstigs hoop ik toch :o ?

Startnummer 159 was volgens mij ook een bokker, wat een paard _/-\o_

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:41

Het zag er heftig uit iig met de ambulance enzo..
Hoorde iets over inwendig letsel maar dat zijn maar speculaties..
Hoop ook dat het meegevallen is..

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:56

Ik ben ook weer terug!

Dressuur liep ze fijn alleen in de proef iets meer spanning erop en dus met aanspringen in de linkergalop hadden we dat al 5x gedaan voor we bij e-b waren haha, had 191 punten en stond daarmee 6e.
Springen was ze lekker fanatiek en dat ging lekker, mooi foutloos :)
Toen de cross in vond het toch wel een redelijk dikke cross dus verwachte niets, toch fijn foutloos rond gereden, wel alternatieven overal genomen en daardoor erg veel tijdfouten (minuut te laat :oo).
Uiteindelijk 9e geëindigd in ring 1, van de 22 ruiters. Tevreden dus!
Helaas weer een onvoldoende voor de stijl net zoals de vorige keer, had een 4 voor mijn beugels.. Nog even naar de stijljury geweest voor uitleg want ik heb ze namelijk echt niet ontzettend lang en daar heb ik goed antwoord gekregen waar ik wat mee kan, hopelijk de volgende x dus wel wpen want ben er nu al 4 misgelopen :(:)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:00

Mjetterd! Ik heb nog even met je gesproken bij de waterbak en je nog even gegroet bij het springen haha!
Nummer 159 was vast een hele stoere bonte ofniet? ;) Dat is Roxxiej op bokt!
Ik zal een linkje in het fotograven topic zetten want dat mag hier niet in het topic ;)

Heleen ik zag je van start gaan en dat zag er super uit! Ze sprong echt ruig over 2 zonder twijfels. Volgende cross komt vast goed, is ook wel gek oppeens alles zo eromheen ;)

Annika wat jammer van je langsloper op 19 zeg! Volgende x concentratie erbij houden dus ;) Fijn dat je verder lekker gereden hebt!

Dropje fijn dat je je eerste sgw zo lekker gereden hebt! :)
Insprong is normaal ook vaak pas vanaf de L dus volgende x gewoon inloop nemen he haha. Als je richting L wilt of je paard is safe op water insprongen dan zou ik het wel doen.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:35

Ik heb de valpartij in de springring gezien, was heftig. Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat... Hoop dat iemand snel een positieve update heeft...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:47

shirleyp schreef:
Ik heb de valpartij in de springring gezien, was heftig. Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat... Hoop dat iemand snel een positieve update heeft...

Wat ik hoorde van de EHBO was het niet zo positief, ze dachten dat ze een schedelbasisfractuur had. Of het ook klopt weet ik niet.Ziekenhuis heeft nog geen contact gehad volgens mij.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:01

Schrikken zeg van die val! Toen waren wij al weg.

Balen valyra van je stijlpunten. had je een 4 bij bert? Ja h1 tm 3 voelde ook erg ruig <3

Annika, balen van de langsloper!

Waar zat die fotograaf? Mw-fotografie.nl, zoiets? Vast verder dan h9 :')

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:16

Lees hier goede en wat mindere verhalen!

En nog over een nare val? Wat gebeurde er dan?

Ik was zelf vanmorgen jury in ring 2 bij de pony's. Had er mindere tussen zitten en ook een paar hele goede. Varieerend van 216 punten tot de laagste met 156 punten.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:25

Ik ben ook wezen kijken en heb een paar foto's geschoten.
De bokker die na Valyra in de ring moest heb ik nog wat dressuurplaatjes van geschoten en heb nog van een paar mensen een springfoto. Niet zo heel veel want was gezellig aan de klets en had geen zin om alleen maar foto's te schieten van misschien mensen die geen bokker of andere bekende zijn ;)
Heb wel een linkje zo online.. Van Valyra (en de bokker na haar) en Roxxiej heb ik het grotendeel foto's van gemaakt.. En als je geluk hebt zit er ook een andere van je bij.. Ben geen topfotograaf maar goed een aandenken is altijd leuk ;)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:43

tientjeh schreef:
En nog over een nare val? Wat gebeurde er dan?

Ik zag een zeer net springrondje tot halverwege. Paard zette goed af, maar sprong met één been vooruit waardoor hij in de landing ten val kwam. De amazone lag er eerst naast, maar door het gedraai van het paard dat probeerde op te staan kwam hij op haar onderlichaam terecht. Paard en amazone konden niets, zij duwen en het paard bewoog zich bijzonder kalm en probeerde weg te draaien. Uiteindelijk kon het paard opstaan, maar bleef zij liggen. Ik had niet het idee dat ze haar hoofd bezeerd had, maar ja... Het ging ook zo snel, ik heb vast wat gemist... Hoop echt dat het allemaal meevalt...

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:49

@ Heleen_B, jammer van de cross, volgende keer beter :)
@ dropje_90, mooi debuut!
@ annikavolder, goed gedaan, jammer van de weigering...
@ Valyra, goed gereden! :)

@ Mjetterd (en alle andere fotografen), ik had nr 153, was je er toen nog? :P

Ik heb ook fijn gereden, ook al valt het resultaat enigszins tegen :P
Dressuur liep hij erg fijn voor zijn doen, en de punten waren op elk punt gewoon terecht. 180 punten en in de middenmoot :D
Springen ging wel fijn, alleen 3 balken. Maar ik ben allang blij dat hij gewoon door sprong en bij geen enkele sprong had ik het gevoel dat hij misschien wel eens zou weigeren. Tevreden dus en doelstelling gehaald :D
Dankzij de middenmoot na dressuur en 3 balken bij springen maar besloten iets meer risico te nemen in de cross. Dus alleen bij het puntje in het bos het alternatief genomen en de rest allemaal rechtdoor.
Hij liep echt super, nergens twijfel en de greppel zag hij volgens mij niet eens :')
Alleen bij de driesprong aan het eind reed ik iets te schuin op de 1e aan en paste het ook niet echt mooi, dus toen liep hij er bij de 3e langs. Opnieuw aangereden en toen de laatste hindernis nog. En zelfs met een weigering nog maar 4 sec buiten de tijd :')
Maar toch erg tevreden over vandaag dus :j

Dat ongeluk bij het springen heb ik ook gezien. Was net zo'n 5 combinaties na mij. Het zag er allemaal niet erg prettig uit en ik hoop dat ook (net als iedereen) dat allemaal meevalt met haar...

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:52

Bah wat een vervelend nieuws.
Hoop echt dat het allemaal mee valt.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:06

Sha_r0n schreef:
Ik ben ook wezen kijken en heb een paar foto's geschoten.
De bokker die na Valyra in de ring moest heb ik nog wat dressuurplaatjes van geschoten en heb nog van een paar mensen een springfoto. Niet zo heel veel want was gezellig aan de klets en had geen zin om alleen maar foto's te schieten van misschien mensen die geen bokker of andere bekende zijn ;)
Heb wel een linkje zo online.. Van Valyra (en de bokker na haar) en Roxxiej heb ik het grotendeel foto's van gemaakt.. En als je geluk hebt zit er ook een andere van je bij.. Ben geen topfotograaf maar goed een aandenken is altijd leuk ;)

Die bokker na Valyra in de ring was ik :) Ben benieuwd, doordat mn jonge paard ernstig vervelend was op de trailer had ik bij mn proefje geen fotograaf dus ben benieuwd!

Ik was vandaag eerder thuis dan verwacht, helaas een heel andere dag als ik me had voorgesteld. Jonge paard was voor het eerst mee op SGW en aangezien ze met trainingen en alles zo goed aanpakte had ik het misschien een beetje overschat. In ieder geval was ze bij de dressuur al behoorlijk gespannen, wat resulteerde in 169 pt. Daarna op de trailer om andere paard te dressuren maar daar dacht mevrouw anders over... Ze heeft zowat de hele tent afgebroken, omdat ze niet alleen wilde blijven. Geen succes dus. Toch nog gedressuurd met andere paard, ging netjes maar punten weet ik nog niet.

Toen jonge peerd opgezadeld voor t springen/cross, maar verder dan het inspringterrein ben ik niet gekomen. Ze was jammer genoeg zo ontzettend bang dat ik een beetje heb rondgereden in de inspringring, wat hindernisjes heb kunnen springen en toen had besloten dat ik me af zou melden. Uiteindelijk heeft ze wel nog braaf gelopen in de inspringring en was ze al iets meer ontspannender, maar om haar in die toestand een crossparcours in te sturen vond ik niet helemaal eerlijk. Volgende keer beter dus en we gaan gewoon heel heel veel kilometers maken!

Met andere paard dus ook niet meer gecrosst aangezien puppy dus echt niet alleen op de trailer kon blijven.. Jammer maar helaas!

Voor de mensen die goed hebben gereden +:)+ Voor de mensen die wat minder hebben gereden, balen maar komt wel weer goed :) Verder Valyra nog gesproken bij de dressuur, fijn dat het uiteindelijk zo goed is gegaan, maar wel balen van je stijlpunten! En volgens mij heb ik bokker Joki ook gesproken, die heeft mij nog geholpen om weer uít de inspringring te komen :P

Ik las nog iets over een nare val, hopelijk blijkt het uiteindelijk allemaal mee te vallen!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:08

Mjetterd schreef:
Ik ben wezen kijken en fotograferen. Ben van ongeveer 1 uur - half 5 aanwezig geweest.
Dus vermeld je start nummer even, dan kan ik wel kijken of je nog op de foto staat.
Ben niet de beste fotograaf, maar er zitten zeker leuke foto's tussen :).

Wat was het lekker weer :D! Was een mooie cross.
@Heleen, had jij nog wel startnummer 81? Ik heb geen 81 langs zien komen namelijk?

163, lees straks wel bij, eerst even zitten :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:08

Hetismij de link van de foto s staan in het fotografentopic

Wel eerlijk naar je jonkie idd. Maar ook jammer dat je niet met de ander kon starten.
Laatst bijgewerkt door Sha_r0n op 20-05-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:09

Mjetterd schreef:
anne3000 schreef:

Ja, heb ik meerdere foto's van *\o/* ... Groen oornetje toch?

Wat is handig om te doen? Foto topic plaatsen bij SGW-ITP?
Of hier de foto's plaatsen?

OWWW leuk! wat jij het makkelijkste vind

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:09

ooh wat jammer van die weigering Annika ;)
mooi dat je wat met het commentaar van de stijljury kunt Lotte :)
en nog een paar fijne debuten :)

Mijn dressuur was niks, springen ging prut maar cross ging foutloos! :D Overal rechtdoor alleen bij de waterbak de gewone inloop genomen en niet insprong via boomstammetje. Had capcam ook aan, helaas was blijkbaar batterij leeg (heb ik daar nou zo scheel naar gekeken???) dus die heeft alleen hindernis 1 erop staan -O-
Heb niet op tijd gereden omdat veearts zei dat ik het rustig aan moest doen (paard is druktemaker en was natuurlijk ook warm), had namelijk eerst 84 na het springen. Gecrosst in 4.22 en paard heeft het tempo bepaald. Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de optimale tijd was, weet iemand die?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:20

4,27 geloof ik ?