[SGW] Tongeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 18:48

Ik ga 2/3 juni meedoen aan de cross van Tongeren. De eerste keer dat ik federatie ga rijden, ik rij normaal LRV.
Ik ben onlangs nog nationaal kampioen geweest in klasse Beginnelingen, en van plan om in het najaar Licht te starten.

Nu heb ik mij voor Tongeren ingeschreven in B. Komt dit over een met beginnelingen in LRV? of?

Grtz

Hannelore

vera_pino

Re: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:10

Ja om en nabij lijkt het op elkaar, ik zie het verschil tussen VLP en LRV niet altijd. Tongeren is een hele mooie wedstrijd. Leuke organisatie ook.

De B is zeker te doen daar, de moeilijkheid zit hem eerder in het glooiende terrein en dan enkele combinatiesprongen.

Ik start er 2 in de L.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 19:25

Ja heb daar 3 jaar geleden meegedaan aan het NK LRV, water viel toen wat tegen! Ondertussen hebben we al veel bijgeleerd, dus hopelijk dit jaar beter :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 06:58

Ik doe er ook weer mee, eerste keer sinds 2006. Mijn ervaring met de lrv crossen die ik heb gereden (overpelt, arendonk) is dat het erg licht staat, en dat vond ik toen van Tongeren (L reeks) niet. Dit jaar rijd ik de b en de l reeks

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:25

Ik start er ook maar twijfel nog heel erg tussen Lo of M... We hebben enkele weken terug ons debuut gemaakt in M reeks in Waregem wat heel vlot ging (5e plaats *\o/* ) maar mijn paard kijkt wel heel erg naar coffins. Ze springt ze uiteindelijk wel maar gaat er voetje voor voetje naartoe om uiteindelijk vanuit stilstand te springen. Ik ga volgende week nog wel een keer naar Minderhout oefenen, maar ik moet ten laatste maandag inschrijven dus al beslissen...
Hmm, iemand suggesties? Al de rest springt ze normaal gezien makkelijk, het is een halve volbloed dus snelheid en uithouding zit ook meer dan ok.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:22

Een echte coffin zit er toch niet echt in in tongeren? kan het me niet heugen in ieder geval. Zat hij er wel in dan was hij zeker niet lastig aan te rijden. Wel combinatie afsprong en dan op lange lijn een trakhener. Kan zijn dat het parcours natuurlijk aangepast is....

En als je een coffin aanrijd is het belangrijk om het hoofd omhoog te houden en zelf bij de eerste sprong al je oog op de uitsprong hebben. NOOIT in het gat kijken, kijk maar naar dat ene vogeltje dat overvliegt of die mooie wolk, Op het moment van de afzet echt druk op de beugel houden en de schouders terug houden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:19

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:00

leuk, zie dat de route vrijwel zelfde is maar enkele andere sprongen. Kan me er nog niet veel bij voorstellen. Ook voor mij is het we zien wel ;)

Nu maar hopen dat ze hier wel nederlanders toe laten anders start ik dit jaar echt bijna niets meer..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:24

Kan je in Nederland zelf niet starten misschien? Ik snap eigenlijk niet zoveel van die Nederlandse regelingen :o

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:23

jawel maar dat moet je zodanig lang van te voren opgeven dat op het moment dat je een paard met bijvoorbeeld een blessure heeft gehad je niet zeker kan stellen wanneer je weer kan startten. Als je dan gaat optrainen is het te laat als je bedenkt dat je over 2 maanden wel een wedstrijd kan startten. Dan kom je op een zeer lange wachtlijst te staan.

Jullie hebben een beter systeem, 2 weken van te voren je weet waar je aan toe bent en hebt als organisatie ook het probleem van de vele afmeldingen niet te verwerken.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:09

Uit de mail die ik ontving van de KNHS: "Voor het concours in Tongeren juni zijn de rubrieken B, BO en PL te vol voor de KNHS-ers"

Balen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:22

D*mn!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:39

Heb ik dus geluk...
Hoop dat KNHS nu gewoon echt een keer boos wordt. Dit kan gewoon niet meer.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:19

Kruidenpotje schreef:
Uit de mail die ik ontving van de KNHS: "Voor het concours in Tongeren juni zijn de rubrieken B, BO en PL te vol voor de KNHS-ers"

Balen...

En vanmorgen ook nog het PM, wat komt er morgen de L? En dan overmorgen de M en dan volgende week nog een keer de Z...Rare gang van zaken zoals het nu gaat.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:31

PM is volgens mij puut omdat Marlou C nog had gezegd van oh dan rijd ik wel PM ipv PL en dat moetnog even dwars worden gezeten.
Bijzonder onsympathiek en onbegrijpelijk dit

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:22

Zoals ik al zei vreemde gang van zaken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:42

Heel apart dit...

Alhoewel ik hier graag had willen starten ben ik nu toch blij dat ik niet ga, wordt toch een beetje een vage situatie zo.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:50

_lautje_ schreef:
PM is volgens mij puut omdat Marlou C nog had gezegd van oh dan rijd ik wel PM ipv PL en dat moetnog even dwars worden gezeten.
Bijzonder onsympathiek en onbegrijpelijk dit

dat is niet de reden van het aflassen van de PM. het programma zit blijkbaar echt te vol en dan moeten er keuzes gemaakt worden. Helaas voor alle Nederlanders die B/BO wilden rijden... zelf kan ik nu ook nog maar met 1 paard gaan (dus nog even over nadenken of ik dat wel ga doen)
Er kon ook niet meer geschoven worden in reeksen, dat zou het probleem van de organisatie ook niet verhelpen als iedereen dat gaat schuiven..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:57

de tijden staan online, de B reeks begint zondag om half acht :oo

ik heb bijzonder luxe tijden, beide dagen begin van de middag rijden.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:16

Ik snap het niet, heb onze dochter opgegeven voor PL en PM, kreeg vervolgens de melding dat PL te vol zit en dat PM niet doorgaat. Als ik nu de startlijsten bekijk dan klopt het dat de PM niet doorgaat maar in de PL zitten 8 deelnemers, dat is toch niet vol????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:27

mss veel PL deelnemers uit Nederland en/of hele volle andere reeksen? Gezien de tijden (07.30-18.09) op zondag klopt dat toch aardig

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:23

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:01

Lielle schreef:
de tijden staan online, de B reeks begint zondag om half acht :oo

ik heb bijzonder luxe tijden, beide dagen begin van de middag rijden.

Nja ik nie echt

Dressuur moet ik als 2e binne (40 deelnemers :o)
En cross moet ik al om 8u31 :o Da wordt vroeg opstaan...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:54

Ik moet als eerste binnen in de L en als allereerste van de L-reeks crossen. Had liever met die ander als eerste gereden maar denk niet dat ik dat nog voor elkaar krijg.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 10:14

Wat een strontweer!
Gistere 1e in dressuur met 80%!!!! (5% meer als de 2e)
1tijdsfout in springparcour
en vandaag een stop en tijdsfouten in de cross (hij had schrik van een bank met een witte balk) :o