[WN] Het leed dat paard verkopen heet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wildwestwill

Het leed dat paard verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 12:25

zo dat was even schrikken , dacht mijn quarter even te verkopen , wist wel dat alles wat minder was deze tijd maar dat het zo erg was , brrrr...
Heb een mooie merrie met een super afstamming net 7 jaar en 100% gezond allround getraind met nadruk op reining , super lief ,mens gericht en werkwillig wat wil je nog meer eigenlijk .
maar dan krijg je de eerste mails zo van ik zoek een recreatie paardje en mijn budget is 2500 euro ,allemaal goed bedoeld maar !!! grrrr..
ben al goed in prijs gezakt ( mijn trainer verklaart me voor gek ).
Gelukkig ben ik in een finaciele positie dat ze niet op stel en sprong weg moet maar leuk is anders.

Greentea01

Re: Het leed dat paard verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:28

het is een hele moeilijk periode. Aan de andere kant is het ook zo dat elke maand dat het paard blijft staan het (bij mij) 250,00 aan in ieder geval stalling kost. Je verliest er hoe dan ook op. Als je 4 maanden langer te koop zou zetten vanwege een prijs heb je zelf ook alweer 1000,00 betaald. Ik zie het ook veel om heen en in de handel. het gaat allemaal niet zo makkelijk meer op het moment. Wel komt de zomerperiode er aan. Wellicht dat het dan weer wat makkelijk wordt.

Veel succes met de verkoop!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:40

Is het niet een idee om je paard te lease aan te bieden totdat ze verkocht iets o.i.d.?
Ik weet niet waar je paard staat, maar volgens mij zijn er best veel westernruiters die een lease of bijrijdpaard zoeken. Als je een maandelijkse bijdrage vraagt, kun je de stallingskosten toch een beetje drukken..
Ik zou ook wel een eigen paard willen, maar ik kan dat echt niet betalen helaas.
De beschrijving van je merrie klinkt wel echt geweldig! Wie wil nou niet zo'n paard!

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 12:53

nee lease is geen optie voor mij , heb ook een bijrijder maar we hebben alletwee gezondheidsproblemen en daarom bied ik haar te koop aan omdat wij te onregelmatig rijden en dat is niet eerlijk tegenover het paard ik hou verschrikkelijk veel van der, ze is me alles ,maar daardoor moet ik keuzes maken en dat ik voor haar een andere eigenaar zoek die haar wel de aandacht kan geven die ze verdient. en zoals ik al zei de kosten zijn geen probleem ,maar ik ga haar niet verkopen voor een appel en een ei .

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:53

De beschrijving van je merrie klinkt leuk. Maar.. ze is "al" 7, voor zover ik weet is ze niet uitgebracht op wedstrijd, op het filmpje loopt ze niet in frame en de twee hoofdfoto's laten ook nog veel aan de verbeelding over. Men stelt meer eisen dan alleen leuk. Ik weet niet wat je vraagprijs is.. maar zeker in de huidige financiële markt zou ik er niet meer dan een duizendje of 5 voor geven.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:06

Reactie vanuit een zoekende partij :P

Wij zijn momenteel (nog) orriënterend op zoek naar een RP veulen/jaarling, maar wat mij op valt is dat (sommige) verkopende partijen ook weinig moeite nemen hun veulen/pony/paard goed voor te stellen voor de verkoop.

Het is voor gekomen dat ik op een advertentie reageerde van een merrieveulen met redelijk goed papier; op de 3 foto's stond ze gras te eten, was schraal, niet verzorgd, wat lange tenen EN er stond T.E.A.B. Dit T.E.A.B hield hun inziens 1850,00 euro in, mijn inziens dat bedrag min 1000,00. Dat was ook de reden waarom ik reageerde.....

Een goede duidelijke advertentie MET vraagprijs en nette foto's en evt beeld materiaal moet je toch de eigenaar kunnen aantrekken waarna je opzoek bent? :)

*gaat nu jou advertentie even bekijken :D

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:07

Blanket schreef:
De beschrijving van je merrie klinkt leuk. Maar.. ze is "al" 7, voor zover ik weet is ze niet uitgebracht op wedstrijd, op het filmpje loopt ze niet in frame en de twee hoofdfoto's laten ook nog veel aan de verbeelding over. Men stelt meer eisen dan alleen leuk. Ik weet niet wat je vraagprijs is.. maar zeker in de huidige financiële markt zou ik er niet meer dan een duizendje of 5 voor geven.

Je geraakt tegenwoording nog niet eens van een "gewoon" recreatiepaardje vanaf. De gewone recreatieruiter heeft niet genoeg geld voor zo'n quarter. Diegene die wel een mooi budget hebben, zoeken dan idd iets van een hoger niveau en allicht nog een pak jonger ook.
Dan zou al iemand moeten vinden die er tussen in bengelt. Maar dat zijn dan recreatieruiters die ook wel een wedstrijdje willen meepikken en ik zie in de advertentie niets over verkeersmak of iets dergelijks.
En idd een richtprijs, ik reageer nooit op advertenties zonder prijs!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:13

Heb net eventjes gespiekt bij jou advertentie :D

Ik mis:
- Vraagprijs en/ of richtprijs
- Standfoto's (van een hoofdfoto vanaf de zijkant kan ik niets aflezen).
- Wedstrijdsport ervaring/niveau (wegens beeindiging wedstrijdssport begin je je adv. mee = dat kun je op twee manieren interpreteren)
- Stokmaat; voor een paard van 7 is 155 een ruim begrip --> nameten?

Voor een paard wat in de hogere prijsklasse zou vallen mag je dit denk ik zeker wel als basis houden.

Top dat je beeldmateriaal toevoegd, maar nu heb ik buiten de galop nog geen idee van haar gangen :o !
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 10-05-12 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:18

linda_arnold schreef:
Top dat je beeldmateriaal toevoegd, maar nu heb ik buiten de galop nog geen idee van haar gangen :o !

Inderdaad, ze is geschikt voor reining (kent haar manoeuvres?) dus dan zou ik graag een volledige reining proef zien.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:51

Het is Burnt Starlight overigens .....

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:00

En pleasure...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:08

Heb ook even de advertentie gekeken. Wat is normale prijsklasse ? Poets haar een keer op en maak echt mooie foto's en evt een filmpje met alle gangen en wat ze evt kan.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:16

de markt is gewoon heel slecht en daarnaast in de advertentie staat dat ze 7 in, in de titel 6
door haar uitstraling is ze niet geschikt voor een sportonderdeel, de beweging zorgt daar voor.
je advertentie komt erg knullig over ik ben niet op zoek maar zou ik het wel zijn zou ik niet reageren. dat mensen komen met een laag bod snap ik gezien de advertentie ook, het wekt de indruk dat degene die de advertentie gemaakt heeft geen idee heeft waar hij/zij het over heeft dus die kun je vast wel zover krijgen dat ie het paard goedkoop verkoopt.
Daarnaast mis ik goede foto's ik zie geen standfoto kan het paard niet in zijn geheel beoordelen
het filmpje vind ik absoluut een goede toevoeging maar zou wat mij betreft meer gangen mogen tonen, zeker als je een paard als allarounder verkoopt wil je ook de walk, jog en (wat mij betreftook de draf) zien

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:57

Regelmatig maak ik foto's voor mensen die hun paard willen verkopen en vaak is dat het eerste lokkertje om de advertentie te gaan bekijken. Een paardenfotograaf zal (als het goed is) de goede punten benadrukken van je paard. Zo heb je haar hoofd en nek van de zijkant. Doordat ze wat ondernek heeft, wil je dit eigenlijk niet benadrukken in je foto. Áls je dan een foto van de zijkant wil, zul je moeten zorgen dat ze haar nek wat naar beneden krult.

Op Bokt zijn er genoeg mensen te vinden die, voor niet al te veel geld, mooie foto's van je verder prima paardje kunnen maken! Mocht je het zelf willen doen, mag je me gerust PB-en voor tips.

Verder stoor ik me altijd aan grammaticale en/of typfouten (is me bij jouw advertentie niet direct opgevallen hoor), maar dat is niet alleen op MP, hier kunnen ze er ook wat van :D

Succes met de verkoop!!!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:08

Ik zie wel een typefout in je advertentie, nl. plaisure moet pleasure zijn.
Mijn NRPS merrie heb ik afgelopen winter voor 3000 euro verkocht, nette prijs met zadel erbij en enkele dekens. Dit heeft ook een half jaar in beslag genomen maar ik heb wel een hele fijne baas voor haar gevonden. Dus geduld, goede foto's en ook misschien vermelden wat ze zoal kan, van wie je les hebt gehad e.d.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:44

zo verkoop je haar inderdaad niet voor die prijs, ook een paar jaar geleden niet toen de prijzen nog goed waren

ik mis een goede foto van haar zonder tuig
zo kan ik haar bouw en rug niet beoordelen

filmpje zou voor mij juist een afknapper zijn
ik zie een 7 jarig paard wat blijkbaar niet op 1 hand op een cirkel te houden is en wat continue met haar staart zwiept
stopje staat er dan net niet op en daar zou ik als reiner nu net in geintresseerd zijn

ik zou dus andere foto's plaatsen
in een filmpje zou ik verschillende gangen tonen en de reiningmanoevres en dan op een plaats waar je ook een stop kunt uitvoeren

ik weet niet hoe je paard is , ik kan alleen afgaan op wat jij vermeldt en laat zien
en ik zie in jou advertentie niet een leuk paard voor de wedstrijden wat ze misschien best is

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:52

en zo heeft de TS mooi even haar advertentie aan de man gebracht!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:05

Yep, met alle nadelen op een rij. Misschien dat er daarom ook niet meer wordt gereageerd door TS?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:25

Bekend probleem will, mijn 3 jarige staat ook nog te koop. Zijn nu maar begonnen met zadelmak maken....

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:34

MissPippin schreef:
Bekend probleem will, mijn 3 jarige staat ook nog te koop. Zijn nu maar begonnen met zadelmak maken....

Even over jouw advertentie en waarom het mij niet aanspreekt. Foto's zijn niet duidelijk. Je hebt dan wel een standfoto maar daar kan ik zijn rug en bouw niet op beoordelen. Het foto met het zadel ziet er een beetje ellendig uit. En het belangrijkste punt: je vraagt TE veel naar mijn mening. Voor dat geld koop ik ook een even oude Quarter mèt papieren die wel zadelmak en wellicht ingereden is. Hij heeft een leuk kleurtje maar een goed paard heeft geen kleur dus ook daarvoor zou ik niet extra betalen. :)

Schim_meltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:04

Als je nagaat wat het kost om een knap westernveulen te fokken of te verwerven en daarna de opfokkosten gedurende twee á drie jaar op te brengen vind ik de prijs beslist redelijk. Raszuivere jonge quarters, al dan niet getraind, zie ik voor dat bedrag niet te koop staan. Normaal gesproken zijn die veel duurder. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:07

Mijn paard is al oud en bejaard, moet je nagaan wat ik daar dan wel niet kan voor vragen als ik jouw redenatie volg. In mijn paard zit immers al meer dan 15 jaar pensiongeld iedere maand, waardevol paard heb ik dan :7

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:13

3000 euro voor een niet-QH wat nog niks kan en ook nog ruin is, vind ik teveel geld. Wat het heeft gekost om een paard groot te brengen is niet van belang, precies wat H86 ook zegt.
Bovendien vind ik dat je op een te breed publiek mikt, bloedlijnen zeggen niet alles over wat ie kan, de bouw veel meer en die zie je dan weer niet goed op de foto.
En hoezo is NH een discipline?

Zelfs met een goede advertentie en goede foto's is het lastig een paard te verkopen op dit moment. Heb je een minder goede of slechte advertentie en ditto foto's, dan kijkt men niet eens verder.

Dus al met al niet een erg sprekende advertentie en dat krijg je volgens mij ook niet de reacties die je graag wil.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:51

hollywood86 schreef:
Mijn paard is al oud en bejaard, moet je nagaan wat ik daar dan wel niet kan voor vragen als ik jouw redenatie volg. In mijn paard zit immers al meer dan 15 jaar pensiongeld iedere maand, waardevol paard heb ik dan :7

:j Precies, als je uitgaat van het terug verdienen/terugverkrijgen van je kosten bij de verkoop van een paard dan kom je toch echt bedrogen uit!

Wij zijn een -klein- beetje aan het oriënteren op de kopersmarkt. Mijn bejaard paard staat thuis alleen op stal (en in 1.5 ha weide := ) en heeft enkel de shetlanders in de boomgaard als buren. Ikzelf heb geen wedstrijd ambities meer zodat ik voor mijzelf en mijn kinderen aan het uitkijken ben naar braaf recreatie paard, het liefst western getraind omdat mijn kinderen (al 4 jaar) en ikzelf (sinds 1.5 jaar) westernles(reining) krijgen. Immers ook mijn boys hebben geen zin in wedstrijden .... ze vinden het rijden gewoon leuk. Voor ons volstaat dus een leuk, braaf recreatie familiepaard (aandacht genoeg dus!).
Maar no way dat ik enkele duizenden euro voor een braaf recreatie paard ga betalen. Immers al het geld wat ik uitgeef als aankoopbedrag ga ik nooit meer terugkrijgen, simpel ... omdat ik mijn paarden de gelegenheid geef bij mij oud te worden totdat zij komen te sterven. Ze worden dan ook allemaal 25+ terwijl de dierenarts kosten, extra vitamine's etc. alleen maar meer worden naar mate de paarden ouder worden. De extra aandacht voor hun gezondheid vergt meer. Je hebt de laatste jaren nauwelijks rij plezier maar wel alle normale vaste lasten (hoefsmid/tandarts/inentingen). Die gaan gewoon door! Je kunt zeggen dat de opfok duur is maar in de eind fase van een paarden leven weet je ook dat je deze kosten nooit meer terugkrijgt >;) Bovendien zit je ook nog met het uiteindelijke overlijdensverdriet!
Ik snap dan ook niet dat de (op)fokkers allemaal hun geld eruit willen hebben, dat krijg ik ook niet. Sterker nog; ik weet zeker dat ik nooit meer mijn geldelijke inleg zal terugkrijgen!

Het aankoopbedrag van een paard staat natuurlijk in geen verhouding met de kosten van een paard. Toch is dit (aankoop)bedrag voor mij -onder deze omstandigheden- essentieel in mijn zoektocht. Dan maar geen Quarter .... er zijn ook genoeg andere brave paarden! Ze lopen hierdoor wel een goed adres mis ....

Maar advertenties waar geen prijs bij staat, worden door mij sowieso genegeerd.
Laatst bijgewerkt door J01andA op 12-05-12 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:54

Gisteravond mijn pony te koop gezet, vanmiddag verkocht. Hihi had het een stuk somberder ingezien maar hier dus een hele meevaller!