[SGW] Oefencross Rijpwetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_jolijn

Oefencross Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:15

2 en 3 juni organiseren wij, van Stal de Ripse Ruiters, weer een leuke oefencross. Deze cross is vooral bedoelt voor de startende sgw-combinaties, om wat te oefenen of als leuke afwisseling! Aanwezige sprongen zijn o.a op-en-af-sprong, waterbak (doorrij geen insprong), boomstammen, strohindernis, bollenmanden, knalgele kliko's, wijnvaten, 'bezembak', etc. De cross word verreden op enkele weilanden en is voor toeschouwers goed te overzien (leuk voor foto's).
De eerste ronde mag iedereen de sprongen verkennen (die doe je in 'groepjes' maar iedereen mag zelf, los van elkaar, het terrein op om de sprogen binnen een bepaalde tijd te oefenen) de tweede ronde rij je dan 'voor het echie' en tellen stijl, tijd en weigeringen mee!
Er zijn leuke prijzen te verdienen maar het is vooral een enorm leuke ervaring. Als je niet mee kan doen, kom zeker even kijken want er is niet alleen een oefencross maar ook ponyrennen, een ZZ-zwaar dressuurdemo, springshow, leuke kraampjes met (paarden-)spullen en nog veel meer!
Voor meer informatie of inschrijven zie: www.deripsepaardendagen.nl

Tot dan!!

Mirie

Re: Oefencross Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:09

Ik heb me voor de indoor en outdoor oefen cross opgegeven!

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:41

Gezellig!
Heb je al eerder bij ons meegedaan?

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:47

de indoor heb ik afgelopen jaar ook mee gereden.
en de outdoor heb ik een paar jaar terug gereden met mijn oude paard.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:52

Dan heb je mij vast wel gezien, ik heb bijna de hele dag in de bak gestaan om degenen te helpen die dat nodig hadden, de volgorde van de hindernissen te roepen of anderzijds bij te springen (soms letterlijk haha). Volgens mij weet ik ook wel wie jij bent... Dat donkere grote paard is van jou toch (foto's in je profiel doen het niet bij mij)? Leukerd!

De outdoorcross is erg leuk! Doen er nog meer mensen mee die je kent of van jou stal oid? we zijn nog niet echt actief aan het promoten, dat komt deze week als de posters er zijn ;-)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:43

Leuk! Ik ben er ook dit jaar weer bij. Zowel indoor als outdoor.
Goed terrein en het feit dat het eerste rondje in 'groepsverband' is maakt het een fijn te rijden cross. Zo kun je alle sprongen vast verkennen en eventueel achter een ander paard aanspringen mocht dat nodig zijn.

Heb er zin in! :)

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:09

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:37

Ik doe mee met de indoor! Helaas kan mijn chauffeur me niet brengen naar de outdoor :( maar voor onze eerste oefencross vind ik 1 crossje ook wel genoeg :) ik doe mee aan de 40cm. (rijdt jeugd en 18+ door elkaar? Ik kon niks vinden over leeftijd/paarden/pony's)

Rijden jullie op zondag of maandag?

@ Mar_Nero: ben jij van de organisatie? Ik had nl bij mijn inschrijfformulier een vraag gesteld en die zou doorgestuurd worden naar iemand anders die er weer antwoord op zou geven... Maar tot nu toe nog geen reactie. Ik wil graag weten of je in een jodphurbroek mag starten.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:40

Leuk shadowfax, op wat voor paardje doe je mee? Jullie allereerste crossje?
18- en 18+ rijd gewoon door elkaar heen, dat geeft het een ongedwongen sfeertje, precies de bedoeling mijn inziens van een oefencross. Je wordt overigens wel bloedserieus op stijl en dergelijke gepunt door een spring/sgw-jury, goede graadmeter dus!
Ik zit officieel niet in de organisatie van de indoorcross, maar weet er wel het 1 en ander van :D dus ik kan je vertellen dat je wel met jodphurbroek mag starten, mits je goedgekeurd schoeisel draagt. Wil je het helemaal zeker weten, start dan met gewone rijbroek en rijlaarzen ;) en vergeet je bodyprotector niet he! (verplicht)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:23

Fijn dat alle leeftijden door elkaar rijden! Ben ik ook voor. Maar ik dacht check het ff voor de zekerheid :) ik heb muckboot jodphurschoenen, er zit een hakje onder dus dat zou goedbevonden moeten zijn. Voor de zekerheid neem ik wel een 'gewone' rijbroek en rijlaarzen mee. Mijn stalgenoot is een keer gediskwalifieerd omdat ze een jodphurbroek aan had en dat wil ik niet :)
Ik doe mee op een witte ijslander :o we zullen wel opvallen :o hij is wel ervaren en heeft al meerdere crossjes en crosslessen gehad met zijn eigenaresse. Ik heb wel springervaring en samen hebben we ook al een aardige boomstam gesprongen, maar dit wordt ons eerste serieuze parcourtje :D ik heb er meeeeeega veel zin in!! Ga van te voren nog wel even goed oefenen met 'enge' dingen, maar ik zie het meer als een ervaring dan dat we de eerste plek moeten halen :)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:31

Wat leuk shadowfax! Met een witte ijslander ben je vast niet te missen, op welke dag doe je mee? :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:54

JAAA!! :) en jullie mij straks allemaal uitlachen zeker ;) :o :D
We doen zondag mee.

Wanneer moet jij Myrthe?

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:56

Goede instelling shadowfax (hoe heet je eigenlijk, shadowfax klinkt zo... onpersoonlijk ;-)), daar is de oefencross ook voor bedoelt! Erg leuk om ook eens een ijslander met zoiets mee te zien doen, ik ben benieuwd!
Heb je er al zin in Myrthe, met 'jouw' (ook al witte) gevaar?

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:17

Ik kan niet meedoen met de outdoor cross op 2 of 3 juni, maar bij de indoor cross het weekend ervoor ben ik wel van de partij!

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:11

Hee Marleen! Leuk dat je met de indoorcross meedoet, tijdens de outdoor hebben ze op de voorruiters zeker de oefen-oefenronde ;-)?

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:08

haha, hoi Marjolijn :wave: Ja inderdaad op 3 juni bij de Voorruiters alvast een test rondje. En dan op 10 juni de oefencross bij de Voorruiters en die week daarop Vlietlanden B SGW. Dus de indoorcross is voor mij een mooie test op vreemd terrein. Eens kijken hoe ie het daar doet!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:19

Als ik het niet vergeet, kom ik zeker kijken! :D

(weet jij heel misschien of Ton nog een demonstratie komt geven??)

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 14:36

Daar is onze indoorcross perfect voor, er zijn een hoop 'enge' dingen maar het paard krijgt alle tijd om te kijken/wennen en je kan eventueel achter een ander aanspringen tijdens het testrondje! Komt vast goed, met je leuke paard!

Gezellig Kentaro! (we zijn nog druk bezig met de demo's, ik mag nog niet hardop uitspreken wie er komen maar het word weer spektaculair!)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:41

:D De vorige keer kwam ik op zondagmiddag en toen was hij al geweest...... :P

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:29

Zit die 'oefenronde' (dat je met meerdere paarden een rondje rijdt) standaard bij de oefencross? Of had ik me dan moeten opgeven voor het begeleid springen? En rijdt je na die oefenronde nog 2 rondes alleen als wedstrijd?

Worden er vaak foto's gemaakt? Ik heb wel een 'groom' bij me die fotos maakt en mij gaat filmen...
Zijn er verder nog belangrijke zaken die ik moet weten/mee moet nemen? :) (buiten bp en paspoort :) )

Ps... Ik heet Elina :o

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:28

Je doet één oefenrondje met je groepje (je mag gewoon zelf alles een keer springen), en daarna start je nog één keer voor het klassement en je punten! Daar hoef je je niet voor op te geven en hoort gewoon bij de oefencross. :)
Er zijn wel vaak mensen met camera's in de bak aanwezig, maar als je echt garantie op foto's wil zou ik zelf iemand mee nemen of iemand met camera op het terrein charteren.

Belangrijkste wat je mee moet nemen is een goed humeur ;) (en een paard is ook niet onbelangrijk, haha). Daarnaast de hierboven genoemde zaken.

Ik heb d'r zeker zin in, op het witte monster. De gele kliko's hebben we vanaaf iig vast overwonnen!

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:39

Waar is het??
Ik moet uit Breda komen en het ligt aan de afstand als ik mag ;)

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:48

heb het al gevonden :D
ziet er erg leuk uit!!!
ga snel eens vragen aan me ouders ;)
is het ook mogelijk om aan de pony race en de outdoor cross mee te doen??
En is 80 erg hoog gebouwd zit een beetje te twijfelen tussen 60 of 80 :o

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:52

Jammer dat ik geen trailer heb, had graag meegedaan haha.
Iemand die vanaf hier gaat en mij misschien kan oppikken (a) ?

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:57

SophieFT schreef:
Jammer dat ik geen trailer heb, had graag meegedaan haha.
Iemand die vanaf hier gaat en mij misschien kan oppikken (a) ?

Zal het graag willen maar heb maar een 1 paards trailer tot mijn beschikking